De welbekende E15 en Zeolith reservoir |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
JW Druppers
Geplaatst op:
03-04-2022 22:07
JW Druppers
Geplaatst op:
03-04-2022 22:07
Hallo allemaal, ook onze Bosch vaatwasser van 2016 (SMV88TD01N/07)heeft de E15 foutmelding gekregen. Hier was ook sprake van lekkage in de Kuip.. De lek heb ik gefixt met de reparatiesetje. Echter, ik heb ook begrepen dat je ook de Zeolith reservoir moet afritten. Dat wil ik doen, want de vaatwasser lekt nog steeds (na ongeveer de helft of driekwart van het wasprogramma loopt de Kuip vol. Is dat het geval doordat via de Zeolith reservoir lekt. Zo ja, hoe kan ik het topdeel van het reservoir (zie foto) verwijderen zodat ik het reservoir kan laten zakken en deze kan kitten? Alvast voor jullie hulp!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-04-2022 09:18
Gewijzigd op:
04-04-2022 09:19
bennie
Geplaatst op:
04-04-2022 09:18
Gewijzigd op:
04-04-2022 09:19
Hier kan je de tekeningen en onderdelen van je vaatwasser.
https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/SMV88TD01N/07#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0513/
Volgens mij kan je de kap er aftrekken, en dan zit het reservoir met een moer vast.
https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/SMV88TD01N/07#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0513/
Volgens mij kan je de kap er aftrekken, en dan zit het reservoir met een moer vast.
Geplaatst door:
JW Druppers
Geplaatst op:
12-04-2022 20:36
JW Druppers
Geplaatst op:
12-04-2022 20:36
Dank voor de tip!
Ik heb de reservoir los kunnen krijgen en deze goed gekit met hittebestendige kit.
Helaas heeft dit niet geholpen tegen de lekkage. Als een programma draait dan blijft de kuip niet droog. Na ongeveer helft/driekwart van het programma loopt de kuip in minder dan vijf minuten helemaal vol (terwijl die daarvoor helemaal droog is). Weten jullie wat dan aan de hand is? Is het te repareren.
Ik heb de reservoir los kunnen krijgen en deze goed gekit met hittebestendige kit.
Helaas heeft dit niet geholpen tegen de lekkage. Als een programma draait dan blijft de kuip niet droog. Na ongeveer helft/driekwart van het programma loopt de kuip in minder dan vijf minuten helemaal vol (terwijl die daarvoor helemaal droog is). Weten jullie wat dan aan de hand is? Is het te repareren.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-04-2022 21:23
bennie
Geplaatst op:
12-04-2022 21:23
Wat bedoel je met de kuip?
Want in de kuip zet je de vaat, en als die helemaal volloopt, gaat er iets niet goed.
Maar ik neem aan dat je de bak onder de vaatwasser bedoelt.
Bouw de vaatwasser eens uit, en laat hem dan een programma draaien, dan kan je zien waar hij lekt.
Want in de kuip zet je de vaat, en als die helemaal volloopt, gaat er iets niet goed.
Maar ik neem aan dat je de bak onder de vaatwasser bedoelt.
Bouw de vaatwasser eens uit, en laat hem dan een programma draaien, dan kan je zien waar hij lekt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)