Bosch Logixx droogt niet goed meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
15-03-2011 21:59
john
Geplaatst op:
15-03-2011 21:59
Onze vaatwasser van bijna 10 jaar oud droogt niet goed meer.
Programma duurt soms veel te lang en blijft dan op drogen hangen (resterende tijd 5 min.)
Mijn idee is dat het water ook niet de max temp haalt maar lager. Voorheen kreeg je de damp om je oren en nu een lichte damp.
Plasyic is nat en voorheen was het alleen de randjes. bekers en borden blijven de randen nat en wat voorheen altijd droog (van vaatwasser zo de kast in)
Vorig jaar is de terugvoer slang a 1,15 euro vervangen door Bosch totaal kosten 110 euro!
Dus mag dit niet meer te veel kosten want anders vliegt hij er uit.
Het gaat om een Bosch Logixx
SGV0903/09
Programma duurt soms veel te lang en blijft dan op drogen hangen (resterende tijd 5 min.)
Mijn idee is dat het water ook niet de max temp haalt maar lager. Voorheen kreeg je de damp om je oren en nu een lichte damp.
Plasyic is nat en voorheen was het alleen de randjes. bekers en borden blijven de randen nat en wat voorheen altijd droog (van vaatwasser zo de kast in)
Vorig jaar is de terugvoer slang a 1,15 euro vervangen door Bosch totaal kosten 110 euro!
Dus mag dit niet meer te veel kosten want anders vliegt hij er uit.
Het gaat om een Bosch Logixx
SGV0903/09
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
15-03-2011 23:27
Geplaatst op:
15-03-2011 23:27
Ik denk dat het probleem in de niveaukar en slang in de linkerzijwand ontstaat.
Hij krijgt niet genoeg water door schimmelvorming.
Vervangen deze en je bent volgens mij van je probleem verlost
Hij krijgt niet genoeg water door schimmelvorming.
Vervangen deze en je bent volgens mij van je probleem verlost
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
20-03-2011 11:24
john
Geplaatst op:
20-03-2011 11:24
Hallo Ernst,
Hartelijk dank voor de tip!
Het was de niveaukar.
Deze was helemaal verstopt. Eerst een soda programma gedraaid daarna alles schoongemaakt ook het waterreservoir was helemaal vuil en deze ook gespoeld. Daarna is de vaatwasser weer als nieuw en de vaat is weer droog na een normale doorlooptijd.
Het enige wat ik niet heb gedaan is de "slang". Welke slang bedoel jij? Van pomp naar niveaukar (die was door Bosche vervangen vorig jaar en is schoon) of van reservoir naar warmte element?
Alles is schoongemaakt ipv vervangen! de kar was eenvoudig te openen en schoon te maken. Of had ik alles moeten vervangen?
Hartelijk dank voor de tip!
Het was de niveaukar.
Deze was helemaal verstopt. Eerst een soda programma gedraaid daarna alles schoongemaakt ook het waterreservoir was helemaal vuil en deze ook gespoeld. Daarna is de vaatwasser weer als nieuw en de vaat is weer droog na een normale doorlooptijd.
Het enige wat ik niet heb gedaan is de "slang". Welke slang bedoel jij? Van pomp naar niveaukar (die was door Bosche vervangen vorig jaar en is schoon) of van reservoir naar warmte element?
Alles is schoongemaakt ipv vervangen! de kar was eenvoudig te openen en schoon te maken. Of had ik alles moeten vervangen?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
23-03-2011 18:29
Geplaatst op:
23-03-2011 18:29
Ik bedoel de slang v/d niveaukamer naar het zeefhuis.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)