siemens wast niet meer schoon, heel raar |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
debby lunshof
Geplaatst op:
08-03-2011 17:51
debby lunshof
Geplaatst op:
08-03-2011 17:51
ik moet eerlijkheishalve zeggen dat ik alle soorten vaatwassertabletten koop die in de aanbieding zijn, sun, calgonit,ah,lidl noem maar op. ik vind de tabletten niet het fijnst maar wel het gemakkelijkst! het gaat om mijn siemens vaatwasser SL 64A561, maart 2004. de laatste tijd blijven er veel druppels op en soms een witte iets vette laag erop zitten. ook binnenin ziet het er anders uit dan vroeger,niet chroom glimmend! ik heb al een keer op het hete programma, welke ik bijna altijd gebruik!, met een speciale zakje met poeder laten draaien, van sun om de vaatwasser ook binnen schoon te maken. wie weet raad? groeten debby
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
08-03-2011 22:43
Geplaatst op:
08-03-2011 22:43
Kijk de slang die van de niveaukamer in de linker zijwand naar de kuip toeloopt eens na. Zit deze niet vol met schimmel?
Geplaatst door:
debby lunshof
Geplaatst op:
09-03-2011 10:21
debby lunshof
Geplaatst op:
09-03-2011 10:21
ik wil dat wel doen maar....
is dit de slang die naar de vaatwasser gaat en het water aanlevert? op deze slang zit nl een kraan met een soort aqua stop; mijn vaatwasser is nl ingebouwd en in het kastje ernaast loopt een dikke grijze slang. maar hoe dan ook die zie ik voor een stukje en niet waar die eindigt bij de vaatwasser. wat is jouw oordeel over de vaatwasser tabletten?
is dit de slang die naar de vaatwasser gaat en het water aanlevert? op deze slang zit nl een kraan met een soort aqua stop; mijn vaatwasser is nl ingebouwd en in het kastje ernaast loopt een dikke grijze slang. maar hoe dan ook die zie ik voor een stukje en niet waar die eindigt bij de vaatwasser. wat is jouw oordeel over de vaatwasser tabletten?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
09-03-2011 18:41
Geplaatst op:
09-03-2011 18:41
Je zult de machine er toch uit moeten halen en de linker zijwand demonteren. Daar onderin zit de slang die ik bedoel.
Ik zelf ga altijd voor de goedkope tabletten en vul los zout en glansspoelmiddel bij.
Ik zelf ga altijd voor de goedkope tabletten en vul los zout en glansspoelmiddel bij.
Geplaatst door:
debby lunshof
Geplaatst op:
10-03-2011 09:41
debby lunshof
Geplaatst op:
10-03-2011 09:41
bedankt ernst voor jouw antwoord. ik laat iemand dit doen want daar begin ik niet aan en bedankt voor je tip omtrent de tabletten en apart bijvullen. ik neem aandat je dan tabletten gebruikt waar geen zout en spoel in zit want anders wordt het toch te veel? bedankt, nogmaals gr debby
Geplaatst door:
S.J. Westra
Geplaatst op:
16-04-2011 14:48
S.J. Westra
Geplaatst op:
16-04-2011 14:48
Debby,
Ik heb mijn SE64A561 al tweemaal laten repareren voor hetzelfde probleem: timer blijft op 1 minuut staan, de vaat is nat en de pomp blijft pompen.
Beide keren is de inlaatkamer / niveauregelaar vervangen. Deze raakt nogal snel verstopt.
Ik zou Siemens bellen. Reparatie kost je ca. 170 euro.
Volgens mij raakt de inlaatkamer / niveauregelaar vooral snel verstopt als je vaak aangekoekte vaat i.c.m. het automatische programma gebruikt. De eerste 10 minuten meet de sensor nl. hoe vuil het water is. Als de vaat aangekoekt is - en het water de eerste 10 minuten relatief schhon blijft - dan 'denkt' de machine dat de vaat niet vuil is en start een te licht programma waardoor het vet e.d. niet goed afgevoerd wordt...
S.J. Westra
Ik heb mijn SE64A561 al tweemaal laten repareren voor hetzelfde probleem: timer blijft op 1 minuut staan, de vaat is nat en de pomp blijft pompen.
Beide keren is de inlaatkamer / niveauregelaar vervangen. Deze raakt nogal snel verstopt.
Ik zou Siemens bellen. Reparatie kost je ca. 170 euro.
Volgens mij raakt de inlaatkamer / niveauregelaar vooral snel verstopt als je vaak aangekoekte vaat i.c.m. het automatische programma gebruikt. De eerste 10 minuten meet de sensor nl. hoe vuil het water is. Als de vaat aangekoekt is - en het water de eerste 10 minuten relatief schhon blijft - dan 'denkt' de machine dat de vaat niet vuil is en start een te licht programma waardoor het vet e.d. niet goed afgevoerd wordt...
S.J. Westra
Geplaatst door:
F.Franse
Geplaatst op:
05-01-2014 09:21
F.Franse
Geplaatst op:
05-01-2014 09:21
Vaatwasser gaat na 4jaarprima zijn werk te hebben gedaan ineens niet meer schoon afwassen.
soms als je de deur opent zitten er nog voedselresten op,sproeiers gecontroleerd,regelmatig filters en zeef gereinigd,pomp is niet geblokkeerd,af en toe een beetje soda toegevoegd om te ontvetten,deze pogingen hadden geen resultaat wat nu ?
soms als je de deur opent zitten er nog voedselresten op,sproeiers gecontroleerd,regelmatig filters en zeef gereinigd,pomp is niet geblokkeerd,af en toe een beetje soda toegevoegd om te ontvetten,deze pogingen hadden geen resultaat wat nu ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-01-2014 19:46
HarryO
Geplaatst op:
05-01-2014 19:46
Graag merk en volledige type nummer uit de deurrand.
Word hij nog wel warm?
Word hij nog wel warm?
Geplaatst door:
F.Franse
Geplaatst op:
08-01-2014 14:21
F.Franse
Geplaatst op:
08-01-2014 14:21
Beste Harry,
Bedankt voor de aandacht,hier volgen verdere gegevens.De machine wast niet meer schoon,opde vaat blijven voedselresten achter,witte pitjes op borden,messen e.d. machine is vet van binnen,soms duurt een afwasprogramma onverwacht kort, type Siemens inbouw,nr.SL60T391 EU (2006 Mrt) Hart gr.F.Franse
Bedankt voor de aandacht,hier volgen verdere gegevens.De machine wast niet meer schoon,opde vaat blijven voedselresten achter,witte pitjes op borden,messen e.d. machine is vet van binnen,soms duurt een afwasprogramma onverwacht kort, type Siemens inbouw,nr.SL60T391 EU (2006 Mrt) Hart gr.F.Franse
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-01-2014 17:56
Gewijzigd op:
08-01-2014 17:57
HarryO
Geplaatst op:
08-01-2014 17:56
Gewijzigd op:
08-01-2014 17:57
Word inderdaad niet warm dus of is zwaar vervuild door een verstopping.
Controlleer of er prut onder de filters staat en haal dit weg.
Staat er een melding op het display of branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
Laat de machien eens geheel leeg lopen door de afvoerslang in een afwastijltje te leggen en hang de slang weer terug.
Los een kopje soda op in een emmer heet water en gooi dit in de machine.
Laat dit een uurtje staan inweken en zet dan de machine weer aan, hij zal dit nu afpompen.
Probeer een willekeuring was programa en zet hem na ongeveer 15 minuten weer uit. Open dan de deur. Is het water nu warm of koud?
Controlleer of er prut onder de filters staat en haal dit weg.
Staat er een melding op het display of branden/knipperen er lampjes die dit anders niet doen?
Laat de machien eens geheel leeg lopen door de afvoerslang in een afwastijltje te leggen en hang de slang weer terug.
Los een kopje soda op in een emmer heet water en gooi dit in de machine.
Laat dit een uurtje staan inweken en zet dan de machine weer aan, hij zal dit nu afpompen.
Probeer een willekeuring was programa en zet hem na ongeveer 15 minuten weer uit. Open dan de deur. Is het water nu warm of koud?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)