circulatie pomp lijkt lucht te happen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
27-02-2022 11:58
har
Geplaatst op:
27-02-2022 11:58
beste forum,
onze vaatwasser een Whirlpool ADG 8340/1 IX
lijkt in zijn wascyclus na een tijdje plots te sputteren.
het klinkt alsof de circulatie pomp lucht "hapt"
soms kan dit verholpen worden door de buis die naar de bovenste sproeier loopt aan te drukken, want deze komt al eens los.
maar sinds kort hielp dit niet meer en heb ik de onderspe sproeier losgeschroefd en bleek de rubberen ring daaronder verduurt en stuk te zijn. ik heb deze vervangen door een nieuwe versie, maar dit blijkt niet te helpen.
ik heb de indruk, de dat hele sproeier onderdeel, lichtjes vervormt is, zodat het geen goede sluiting meer maakt met de rubberen ring en dat de pomp via die weg druk verliest en dus dat grommelend geluid maakt.
is dit een plausibele verklaring?
of is er in jullie ervaring een andere piste die dit zou veroorzaken?
dank voor jullie tips
onze vaatwasser een Whirlpool ADG 8340/1 IX
lijkt in zijn wascyclus na een tijdje plots te sputteren.
het klinkt alsof de circulatie pomp lucht "hapt"
soms kan dit verholpen worden door de buis die naar de bovenste sproeier loopt aan te drukken, want deze komt al eens los.
maar sinds kort hielp dit niet meer en heb ik de onderspe sproeier losgeschroefd en bleek de rubberen ring daaronder verduurt en stuk te zijn. ik heb deze vervangen door een nieuwe versie, maar dit blijkt niet te helpen.
ik heb de indruk, de dat hele sproeier onderdeel, lichtjes vervormt is, zodat het geen goede sluiting meer maakt met de rubberen ring en dat de pomp via die weg druk verliest en dus dat grommelend geluid maakt.
is dit een plausibele verklaring?
of is er in jullie ervaring een andere piste die dit zou veroorzaken?
dank voor jullie tips
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-03-2022 19:38
bennie
Geplaatst op:
01-03-2022 19:38
Ik denk dat je deze clip wel kunt gebruiken.
https://www.partsnl.nl/clip-481010437349-vaatwasser?gclid=CjwKCAiApfeQBhAUEiwA7K_UH_UMoTJ54wH12L-CiDbi-Z8XSqtKxGqQBk4hFR4URYrHKHFFL0kqoRoCrFcQAvD_BwE
https://www.partsnl.nl/clip-481010437349-vaatwasser?gclid=CjwKCAiApfeQBhAUEiwA7K_UH_UMoTJ54wH12L-CiDbi-Z8XSqtKxGqQBk4hFR4URYrHKHFFL0kqoRoCrFcQAvD_BwE
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)