Siemens vaatwasser start programma niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Qwerty2021
Geplaatst op:
21-09-2021 23:09
Qwerty2021
Geplaatst op:
21-09-2021 23:09
Hallo! Mijn Siemens vaatwasser type SL64A560 is er mee opgehouden. Even een overzicht van de bevindingen tot dusver:
- Geen historie met problemen, filters zijn schoon
- Eerste observatie was dat het programma wel heeft aangestaan, (digitale) timer stond op 0, maar de vaat was niet schoon en er blijft water in de bak staan
- Na een reset kan ik een willekeurig programma starten (koud/warm), pompt het water weg, bak loopt vol met nieuw water, maar begint niet met spoelen
- Het handmatig legen van dat bak helpt niet, vaatwasser pompt dan normaal af om vervolgens te stoppen met een bak met schoon water, (digitale) klok blijft overigens wel netjes aftellen
- Na diverse pogingen is het tweemaal gelukt om de vaatwasser weer een programma te laten draaien, helaas zonder duidelijke reden waarom het nu wel werkt
- De eerste keer hebben we het programma halverwege onderbroken, spoelde en waterniveau was normaal, echter wilde niet doorstarten bij het sluiten van de deur
- De tweede keer hebben we het programma niet onderbroken, dit resulteerde in een schone vaat.
Kortom, de essentiele onderdelen lijken intact, echter na het afpompen en aanvoer van schoon water start het spoelprogramma niet.
Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Alvast bedankt!
-
- Geen historie met problemen, filters zijn schoon
- Eerste observatie was dat het programma wel heeft aangestaan, (digitale) timer stond op 0, maar de vaat was niet schoon en er blijft water in de bak staan
- Na een reset kan ik een willekeurig programma starten (koud/warm), pompt het water weg, bak loopt vol met nieuw water, maar begint niet met spoelen
- Het handmatig legen van dat bak helpt niet, vaatwasser pompt dan normaal af om vervolgens te stoppen met een bak met schoon water, (digitale) klok blijft overigens wel netjes aftellen
- Na diverse pogingen is het tweemaal gelukt om de vaatwasser weer een programma te laten draaien, helaas zonder duidelijke reden waarom het nu wel werkt
- De eerste keer hebben we het programma halverwege onderbroken, spoelde en waterniveau was normaal, echter wilde niet doorstarten bij het sluiten van de deur
- De tweede keer hebben we het programma niet onderbroken, dit resulteerde in een schone vaat.
Kortom, de essentiele onderdelen lijken intact, echter na het afpompen en aanvoer van schoon water start het spoelprogramma niet.
Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Alvast bedankt!
-
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-09-2021 16:57
bennie
Geplaatst op:
29-09-2021 16:57
Ik denk dat de circulatiepomp er geen zin meer in heeft.
Mag ik het volledige Enummer van het typeplaatje op de deurrand
Mag ik het volledige Enummer van het typeplaatje op de deurrand
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)