Storing na verstopte afvoer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gary
Geplaatst op:
26-08-2021 12:38
Gary
Geplaatst op:
26-08-2021 12:38
Beste vaklieden,
Enkele dagen geleden kregen we last van een verstopping in de afvoer. Hierdoor bleef een laag vies water in de machine staan. Sindsdien geeft de Whirlpool ADG8315NB een storing: Het lampje knippert 11 keer.
Bij starten pompt de machine water af. Vervolgens loopt er wel wat water in de machine, maar na enkele minuten springt de vaatwasser in storing.
Ik heb de filters die ik kon bereiken schoongemaakt en de machine proberen te spoelen met heet water, soda en bleek. Helaas zonder resultaat.
Is hier nog iets aan te doen, of moet er toch een monteur aan te pas komen?
Enkele dagen geleden kregen we last van een verstopping in de afvoer. Hierdoor bleef een laag vies water in de machine staan. Sindsdien geeft de Whirlpool ADG8315NB een storing: Het lampje knippert 11 keer.
Bij starten pompt de machine water af. Vervolgens loopt er wel wat water in de machine, maar na enkele minuten springt de vaatwasser in storing.
Ik heb de filters die ik kon bereiken schoongemaakt en de machine proberen te spoelen met heet water, soda en bleek. Helaas zonder resultaat.
Is hier nog iets aan te doen, of moet er toch een monteur aan te pas komen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Gary
Geplaatst op:
28-08-2021 10:41
Gary
Geplaatst op:
28-08-2021 10:41
Bericht ter bevordering van de aandacht.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-08-2021 19:49
bennie
Geplaatst op:
29-08-2021 19:49
Heb je dat zwarte roostertje onder in de put ook al voorzichtig schoongemaakt?
Dit meet de waterhoogte , en als daar drek in zit meet hij verkeerd.
Dit meet de waterhoogte , en als daar drek in zit meet hij verkeerd.
Geplaatst door:
Gary
Geplaatst op:
31-08-2021 19:47
Gary
Geplaatst op:
31-08-2021 19:47
Hi Bennie,
Bedankt voor de tip. Ik heb dat inderdaad gedaan met een afwasborstel. Hij lijkt schoon te zijn, maar ik heb geen idee hoe de andere kant van het rooster eruitziet.
Vandaag heb ik met een spons nog dat hele reservoir onder het filter geleegd. Hierna leek het apparaat het weer te doen, maar na enkele minuten schoot hij weer in een storing. Een ander dit keer: 2 keer knipperen. Toen ik hierna de vaatwasser opnieuw aanzette, herhaalde het verhaal zich zoals in de eerste post, met 11 keer knipperen.
Als je nog een ideetje hebt... Ik hou me aanbevolen.
Bedankt voor de tip. Ik heb dat inderdaad gedaan met een afwasborstel. Hij lijkt schoon te zijn, maar ik heb geen idee hoe de andere kant van het rooster eruitziet.
Vandaag heb ik met een spons nog dat hele reservoir onder het filter geleegd. Hierna leek het apparaat het weer te doen, maar na enkele minuten schoot hij weer in een storing. Een ander dit keer: 2 keer knipperen. Toen ik hierna de vaatwasser opnieuw aanzette, herhaalde het verhaal zich zoals in de eerste post, met 11 keer knipperen.
Als je nog een ideetje hebt... Ik hou me aanbevolen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:24
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:24
F2 staat voor lekkage op de bodemplaat.
Om dat te controleren moet de zijkant er af of het plint onder de deur
Om dat te controleren moet de zijkant er af of het plint onder de deur
Forum
Storingen