Whirlpool WRIC 3C26 PF Foutcode 15 óf 2 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
07-08-2021 15:29
Gewijzigd op:
07-08-2021 15:31
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
07-08-2021 15:29
Gewijzigd op:
07-08-2021 15:31
Hallo,
Onze Whirlpool WRIC 3C26 (ook wel bekend als DWL-DEA701-B) van 3 jaar oud heeft sinds een paar maanden het volgende probleem: Tijdens een lopend programma stopt hij soms ineens en hoor je alleen nog met enige regelmaat de afvoerpomp lopen (water wordt keurig afgepompt). Doe je hem open dan staat het powerlampje snel te knipperen (houdt niet op) en in het display verschijnt de ene keer een 'foutcode 2' en de andere keer een 'foutcode 15'. Af en toe lijkt hij zelfs niet te starten en hoor je ook alleen de afvoerpomp om de ca 30seconden aan slaan, gevolgd door foutcode '15'.... Net alsof er dan geen water de machine in stroomt. Sluit ik gewoon de watertoevoer naar de machine af dan krijg ik echter een heel andere foutcode ('H') dus daar lijkt het probleem ook niet in te liggen. Ook staat er geen water op de bodemplaat en is de vlotter op diezelfde bodemplaat door mij reeds op een juiste werking gecontroleerd.
Is er iemand bekend met deze storing en kan iemand mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken of nog liever hoe ik dit op kan lossen?
Mijn eigen speurtocht op internet leverde tot op heden helaas nog niets op....
Onze Whirlpool WRIC 3C26 (ook wel bekend als DWL-DEA701-B) van 3 jaar oud heeft sinds een paar maanden het volgende probleem: Tijdens een lopend programma stopt hij soms ineens en hoor je alleen nog met enige regelmaat de afvoerpomp lopen (water wordt keurig afgepompt). Doe je hem open dan staat het powerlampje snel te knipperen (houdt niet op) en in het display verschijnt de ene keer een 'foutcode 2' en de andere keer een 'foutcode 15'. Af en toe lijkt hij zelfs niet te starten en hoor je ook alleen de afvoerpomp om de ca 30seconden aan slaan, gevolgd door foutcode '15'.... Net alsof er dan geen water de machine in stroomt. Sluit ik gewoon de watertoevoer naar de machine af dan krijg ik echter een heel andere foutcode ('H') dus daar lijkt het probleem ook niet in te liggen. Ook staat er geen water op de bodemplaat en is de vlotter op diezelfde bodemplaat door mij reeds op een juiste werking gecontroleerd.
Is er iemand bekend met deze storing en kan iemand mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken of nog liever hoe ik dit op kan lossen?
Mijn eigen speurtocht op internet leverde tot op heden helaas nog niets op....
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-08-2021 14:23
bennie
Geplaatst op:
08-08-2021 14:23
Mag ik het servicenummer van het typeplaatje op de deurrand
Geplaatst door:
R
Geplaatst op:
09-08-2021 20:51
R
Geplaatst op:
09-08-2021 20:51
Hier precies het zelfde! 3.5 jaar oud. 1 voor 1 alle sensoren afgekoppeld om de code 15 op te roepen. Zonder succes. Iemand een oplossing?
Geplaatst door:
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
12-08-2021 22:15
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
12-08-2021 22:15
Hallo Bennie en R,
bedankt voor jullie reacties... Helaas kan ik op de één of andere manier geen account voor dit forum maken en via wachtwoord herstel krijg ik ook geen mail zoals die me wel wordt toegezegd via de site (ook niet in spam)... Dan maar even met een ander mailadres reageren:
@Bennie, Het typeplaatje vermeld:
WRIC 3C26 PF 869991009540
I.C. W61009540200 S/N 451806021282
Verder had ik het één en ander wat hier op dit Forum vermeld wordt al geprobeerd wat andere vaatwas tabletten e.d. betreft ivm mogelijke schuimvorming.... Het rare was echter dat we vanaf het begin al dezelfde Classic tabletten gebruiken icm los zout en spoelglansmiddel en we tot een maand geleden geen enkel probleem hadden. Ook helpt het trucje met kokend water door de afvoer, voorafgaand aan een wasprogramma, ons niet..... De machine lijkt echt volstrekt willekeurig te reageren....
@R: Bedankt voor de tip over een microswitch.... Kun je me ongeveer aangeven waar ik deze kan vinden? Je bedoelt de drie dunne blauwe draadjes die vanaf de printplaat naar een motor toelopen waarschijnlijk? Ik kon op dit moment even niet goed kijken hoe het zat.... Zou je een foto hebben dan is die welkom! PS. Had je dan ook af en toe die foutcode 2 waar ik het over had?
bedankt voor jullie reacties... Helaas kan ik op de één of andere manier geen account voor dit forum maken en via wachtwoord herstel krijg ik ook geen mail zoals die me wel wordt toegezegd via de site (ook niet in spam)... Dan maar even met een ander mailadres reageren:
@Bennie, Het typeplaatje vermeld:
WRIC 3C26 PF 869991009540
I.C. W61009540200 S/N 451806021282
Verder had ik het één en ander wat hier op dit Forum vermeld wordt al geprobeerd wat andere vaatwas tabletten e.d. betreft ivm mogelijke schuimvorming.... Het rare was echter dat we vanaf het begin al dezelfde Classic tabletten gebruiken icm los zout en spoelglansmiddel en we tot een maand geleden geen enkel probleem hadden. Ook helpt het trucje met kokend water door de afvoer, voorafgaand aan een wasprogramma, ons niet..... De machine lijkt echt volstrekt willekeurig te reageren....
@R: Bedankt voor de tip over een microswitch.... Kun je me ongeveer aangeven waar ik deze kan vinden? Je bedoelt de drie dunne blauwe draadjes die vanaf de printplaat naar een motor toelopen waarschijnlijk? Ik kon op dit moment even niet goed kijken hoe het zat.... Zou je een foto hebben dan is die welkom! PS. Had je dan ook af en toe die foutcode 2 waar ik het over had?
Geplaatst door:
R
Geplaatst op:
13-08-2021 16:52
Gewijzigd op:
13-08-2021 17:06
R
Geplaatst op:
13-08-2021 16:52
Gewijzigd op:
13-08-2021 17:06
Ja idd soms ook code 2. 15 is nogal algemeen, en kan van alles zijn. Ik kan geen foto plaatsen werkt niet!
Ik zou beginnen met de microswitch. Voorzichtig werken, want deze kan je natuurlijk ook weer niet los kopen.
Deze was 100 procent zeker niet goed bij mij! Dan testen. Komt ie nog terug beide pompen open maken en controleren op vuil! Als de aanloop stroom te hoog is krijg je denk ik ook code 15. Succes bij mij doet ie het weer. Maar het is gewoon een bagger apparaat! Moet vind ik minstens een jaartje of 8 mee gaan.
En bij de circulatie pomp de rotor eruit trekken. Pompuis controleren. Schrik niet van de speling op het asje. Nieuwe circulatiepomp kost 100,
Dus niet de moeite om te vervangen vind ik. Miss kan je het op deze manier nog een paar jaar rekken.
Microswitch even doormeten met de multimeter zodat je ook zeker weet of ie slecht is, voor dat je gaat schuren.
Ik zou beginnen met de microswitch. Voorzichtig werken, want deze kan je natuurlijk ook weer niet los kopen.
Deze was 100 procent zeker niet goed bij mij! Dan testen. Komt ie nog terug beide pompen open maken en controleren op vuil! Als de aanloop stroom te hoog is krijg je denk ik ook code 15. Succes bij mij doet ie het weer. Maar het is gewoon een bagger apparaat! Moet vind ik minstens een jaartje of 8 mee gaan.
En bij de circulatie pomp de rotor eruit trekken. Pompuis controleren. Schrik niet van de speling op het asje. Nieuwe circulatiepomp kost 100,
Dus niet de moeite om te vervangen vind ik. Miss kan je het op deze manier nog een paar jaar rekken.
Microswitch even doormeten met de multimeter zodat je ook zeker weet of ie slecht is, voor dat je gaat schuren.
Geplaatst door:
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
15-08-2021 19:49
Freddy Willemsma
Geplaatst op:
15-08-2021 19:49
Hallo R,
voordat ik de vaatwasser ga slopen op plaatsen waar dat mogelijk niet hoeft.... Die microswitch... zit die dan in dat motortje zoals je op deze link een afbeelding ziet? https://www.amazon.de/-/en/Whirlpool-Dishwasher-Engine-Kit-C00525113/dp/B08MWTW6XG
Vriendelijke groeten,
Freddy
voordat ik de vaatwasser ga slopen op plaatsen waar dat mogelijk niet hoeft.... Die microswitch... zit die dan in dat motortje zoals je op deze link een afbeelding ziet? https://www.amazon.de/-/en/Whirlpool-Dishwasher-Engine-Kit-C00525113/dp/B08MWTW6XG
Vriendelijke groeten,
Freddy
Geplaatst door:
alex
Geplaatst op:
31-08-2021 00:48
alex
Geplaatst op:
31-08-2021 00:48
Bijzonder ook die van ons geeft F15 aan sinds een paar dagen ( 3 jaar oud ) morgen CB maar bellen en klagen
Je mag toch verwachten dat de machine het minstens 4-5 jaar doet
Je mag toch verwachten dat de machine het minstens 4-5 jaar doet
Geplaatst door:
Nathalie
Geplaatst op:
13-01-2022 12:54
Nathalie
Geplaatst op:
13-01-2022 12:54
Bij mij hetzelfde probleem. Vaatwasser is slecht 2 jaar oud. Garantieperiode net verstreken. Lampje flikkert en geeft foutcode 2 of 15. Ook al van alles geprobeerd. Speciale reinigingstabletten gebruikt, machine volledig uitgekuist. Jammergenoeg ben ik niet zo technisch aangelegd, dus zelf aan microswitch beginnen prutsen zal ik niet doen. Als ik het zo hoor, zit er voor mij niets anders op dan nieuwe vaatwasser kopen.
Verbruikt ook veel elektriciteit, want als ik de vaatwasser 's nachts laat draaien, dan blijft de machine raar doen tot ik deze uitzet.
Verbruikt ook veel elektriciteit, want als ik de vaatwasser 's nachts laat draaien, dan blijft de machine raar doen tot ik deze uitzet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-01-2022 21:06
bennie
Geplaatst op:
23-01-2022 21:06
Na 2 jaar heb je nog steeds rechten.
Lees je even in op consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Lees je even in op consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Geplaatst door:
Steamertje
Geplaatst op:
01-03-2022 20:54
Steamertje
Geplaatst op:
01-03-2022 20:54
Bij mij ook code 15. Machine open gemaakt en aansluitingen gecontroleerd niks hielp. Tot iets heel simpels, zout toegevoegd, draait nu net weer. Hoe lang????
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)
Koenic storingen (3)
Miele storingen (29)
Neff storingen (7)
Sharp storingen (2)
Siemens storingen (16)
Smeg storingen (6)
Whirlpool storingen (10)