Bauknecht gsik 6415/1 in - pomp draait n |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Folkert
Geplaatst op:
29-06-2021 00:56
Folkert
Geplaatst op:
29-06-2021 00:56
Hoi!
We hebben al een tijdje een probleem met onze bauknecht gsik 6415/1 in. Hij laat water in, probeert dan zij programma te starten, maar de pomp komt gewoon niet op gang. A een minuut of tien proberen, wordt het programma afgebroken en pompt hij weer leeg. That's it.
Ik heb hem al eens helemaal uit elkaar gehad, alles gecontroleerd en schoon gemaakt, maar niks geks gevonden. Weer in elkaar gezet en tot mijn verbazing deed hij het toen! Een paar dagen later, zelfde probleem! Pomp er weer uit gehad, nogmaals schoon gemaakt (hij is/was al brandschoon) en gecontroleerd, weer ingebouwd en hij deed het weer! Drie dagen later, zelfde probleem! Toen alleen de slag van de pomp even los gehad en de rotor handmatig rond gedraaid. Daarna deed hij het weer even. Ik vermoed dus een start-condensator, ik kan echter alleen een ontstoringsfilter condensator vinden.
Iemand enig idee?
We hebben al een tijdje een probleem met onze bauknecht gsik 6415/1 in. Hij laat water in, probeert dan zij programma te starten, maar de pomp komt gewoon niet op gang. A een minuut of tien proberen, wordt het programma afgebroken en pompt hij weer leeg. That's it.
Ik heb hem al eens helemaal uit elkaar gehad, alles gecontroleerd en schoon gemaakt, maar niks geks gevonden. Weer in elkaar gezet en tot mijn verbazing deed hij het toen! Een paar dagen later, zelfde probleem! Pomp er weer uit gehad, nogmaals schoon gemaakt (hij is/was al brandschoon) en gecontroleerd, weer ingebouwd en hij deed het weer! Drie dagen later, zelfde probleem! Toen alleen de slag van de pomp even los gehad en de rotor handmatig rond gedraaid. Daarna deed hij het weer even. Ik vermoed dus een start-condensator, ik kan echter alleen een ontstoringsfilter condensator vinden.
Iemand enig idee?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-06-2021 06:28
bennie
Geplaatst op:
29-06-2021 06:28
Volgens mij heb je deze pomp er in zitten
https://www.partsnl.nl/apparaten/bauknecht-gsik-64151-in-854664101831-850638/bauknecht-pomp-480140102397-vaatwasser
Zit er geen rommel achter het schoepje of om de as?
https://www.partsnl.nl/apparaten/bauknecht-gsik-64151-in-854664101831-850638/bauknecht-pomp-480140102397-vaatwasser
Zit er geen rommel achter het schoepje of om de as?
Geplaatst door:
Folkert
Geplaatst op:
30-06-2021 11:08
Folkert
Geplaatst op:
30-06-2021 11:08
Hallo Bennie!
Dank voor het bericht. Ik reageer even via een andere account want op de een of andere manier krijg ik geen wachtwoord binnen van het forum.
Het klopt inderdaad dat die pomp er in zit. Gister de boel weer uit elkaar gehad en nogmaals gecheckt, alles is brandschoon. De pomp eenmaal met de hand een slag verder gedraait, alles weer in elkaar en hij deed het weer.
Na een volledig programma gedraait te hebben, nogmaals geprobeerd en weer het zelfde probleem....
Ik denk echt aan een start condensator. Zit deze in de motor ingebouwd? Oftwel, wordt dat dan een nieuwe pomp?
Dank voor het bericht. Ik reageer even via een andere account want op de een of andere manier krijg ik geen wachtwoord binnen van het forum.
Het klopt inderdaad dat die pomp er in zit. Gister de boel weer uit elkaar gehad en nogmaals gecheckt, alles is brandschoon. De pomp eenmaal met de hand een slag verder gedraait, alles weer in elkaar en hij deed het weer.
Na een volledig programma gedraait te hebben, nogmaals geprobeerd en weer het zelfde probleem....
Ik denk echt aan een start condensator. Zit deze in de motor ingebouwd? Oftwel, wordt dat dan een nieuwe pomp?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-06-2021 12:41
bennie
Geplaatst op:
30-06-2021 12:41
Er zit geen startcondensator in.
Ik denk dat de lagers een beetje gaar zijn en dat je aan een nieuwe pomp moet denken.
Bromt de pomp wel als hij niet draait?
Als je niets hoort zou ik de bedrading een keer nakijken.
Ik denk dat de lagers een beetje gaar zijn en dat je aan een nieuwe pomp moet denken.
Bromt de pomp wel als hij niet draait?
Als je niets hoort zou ik de bedrading een keer nakijken.
Geplaatst door:
Folkert
Geplaatst op:
30-06-2021 14:44
Folkert
Geplaatst op:
30-06-2021 14:44
Je hebt gelijk! Ik heb hem net de kap aan de onder-rand er af gehaald en de machine weer aangezet. Motor bromt inderdaad (magnetisch). Daarna een paar keer stevig met een stuk hout tegen het pomphuis getikt en hop, hij begint weer vrolijk te pompen. Heb een nieuwe pomp besteld!
Hartelijk dank!
Hartelijk dank!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-07-2021 09:00
bennie
Geplaatst op:
01-07-2021 09:00
Graag gedaan, laat je de afloop nog even weten?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)