Miele G6890 SCVi K2O water uit overloop |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bram
Geplaatst op:
24-06-2021 20:49
Bram
Geplaatst op:
24-06-2021 20:49
Hallo,
Ik heb een probleem met de vaatwasser. Er is een nieuwe circulatiepomp gemonteerd, maar aan de rechterkant komt sindsdien tijdens het draaien van de vaat een beetje water uit de overloop van het rechter labyrinth. Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe het op te lossen is?
Machine geeft geen storingen aan en draait het volledige programma af. Er ligt alleen na elke draai een plasje water.
Ik heb een probleem met de vaatwasser. Er is een nieuwe circulatiepomp gemonteerd, maar aan de rechterkant komt sindsdien tijdens het draaien van de vaat een beetje water uit de overloop van het rechter labyrinth. Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe het op te lossen is?
Machine geeft geen storingen aan en draait het volledige programma af. Er ligt alleen na elke draai een plasje water.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 09:00
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 09:00
Heb je ook gezien wanneer het er uit loopt, tijdens het wassen of tijdens het water aanvoeren of tijdens het afpompen?
Is het door een monteur vervangen?
Dan kan je het misschien kosteloos laten repareren als het zijn schuld is.
Is het door een monteur vervangen?
Dan kan je het misschien kosteloos laten repareren als het zijn schuld is.
Geplaatst door:
Bram
Geplaatst op:
25-06-2021 11:20
Bram
Geplaatst op:
25-06-2021 11:20
Het water komt eruit vrijwel aan het einde van de cyclus tijdens het wassen. Ik heb de pomp zelf vervangen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 12:49
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 12:49
Het enig wat ik kan bedenken is dat hij dan iets te veel water binnenkrijgt.
Ik weet zo niet waar de pressostaat(drukmeter) bij jouw machine zit.
Soms op de printplaat en soms een rond tonnetje.
Je kan hem herkennen aan een dun rubber slangetje, blaas dat slangentje eens door, en kijk wat hij doet.
Ik weet zo niet waar de pressostaat(drukmeter) bij jouw machine zit.
Soms op de printplaat en soms een rond tonnetje.
Je kan hem herkennen aan een dun rubber slangetje, blaas dat slangentje eens door, en kijk wat hij doet.
Geplaatst door:
Ge
Geplaatst op:
25-06-2021 15:30
Ge
Geplaatst op:
25-06-2021 15:30
Hoi, Ik heb geen oplossing voor jou helaas, maar ik vroeg me af hoeveel het jou heeft gekost om circulatiepomp te vervangen. Die van mijn vaatwasser moet nl vervangen worden en monteur gaf aan dat dit circa 300euro gaat kosten (all in). Ik vind dit erg veel. maar een nieuwe kost ook zo 600/700 euro.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 17:51
bennie
Geplaatst op:
25-06-2021 17:51
@ge, een nieuwe pomp kost al een kleine 250 euro,
Tenminste als je dezelfde vaatwasser hebt.
Tenminste als je dezelfde vaatwasser hebt.
Geplaatst door:
Bram
Geplaatst op:
25-06-2021 20:20
Bram
Geplaatst op:
25-06-2021 20:20
Ik neem aan dat je deze bedoeld (zie foto)? Die is ook nieuw (zat op de pomp bij levering). Ik zie er geen dun slangetje op zitten.
Ik heb de oude erop gezet om zo te testen, maar die is defect. Krijg daarmee de melding watertoevoer kort na het aanzetten van de machine.
Of bedoel je iets anders met de pressostaat?
Baal in ieder geval goed van deze Miele. Zo’n 3 jaar oud!!! en door een lekkend linker labyrinth (lekte uit de lijmnaad van de 2 helften net op het printje met de 2 relais; gevolg ook printplaat van de pomp door die sluiting gesneuveld). Inmiddels dus al 400 euro aan nieuwe onderdelen erin en nu dit probleem. Koop je juist een Miele vanwege de kwaliteit.
Ik heb de oude erop gezet om zo te testen, maar die is defect. Krijg daarmee de melding watertoevoer kort na het aanzetten van de machine.
Of bedoel je iets anders met de pressostaat?
Baal in ieder geval goed van deze Miele. Zo’n 3 jaar oud!!! en door een lekkend linker labyrinth (lekte uit de lijmnaad van de 2 helften net op het printje met de 2 relais; gevolg ook printplaat van de pomp door die sluiting gesneuveld). Inmiddels dus al 400 euro aan nieuwe onderdelen erin en nu dit probleem. Koop je juist een Miele vanwege de kwaliteit.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-06-2021 06:04
bennie
Geplaatst op:
28-06-2021 06:04
Okay, hier zit de drukmeter rechtstreeks op de circulatiepomp.
Maar als ik het goed begrijp heb je het probleem al gevonden.
Maar als ik het goed begrijp heb je het probleem al gevonden.
Geplaatst door:
Bram
Geplaatst op:
28-06-2021 19:53
Bram
Geplaatst op:
28-06-2021 19:53
Nee helaas niet het probleem gevonden. Ik had de oude er even opgezet om te kijken of het euvel met de lekkende overloop dan over zou zijn. Alleen met de oude draait de machine geen programma en valt binnen een paar min. op storing.
Dus nog steeds zoekende naar de oplossing.
Dus nog steeds zoekende naar de oplossing.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-06-2021 06:10
bennie
Geplaatst op:
29-06-2021 06:10
Ik kan zo niet veel meer bedenken.
Als ik nog een idee heb hoor je het.
Als ik nog een idee heb hoor je het.
Forum
Storingen