Geen water Pelgrim gvw920 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marco
Geplaatst op:
12-01-2021 16:29
Marco
Geplaatst op:
12-01-2021 16:29
Mijn vaatwasser Perlgrim GVW920 krijgt geen water. Na het starten begint het apparaat te piepen. Voor piepen hoor je 1 zachte piep ergens in het apparaat vandaan. Op de display knippert de LED 2x snel achter elkaar. Ook begint de vaatwasser meteen met pompen. Na verloop van tijd stopt het pompen, apparaat blijft wel piepen.
Ik heb de filters schoon gemaakt, inclusief filter van het waterslot. De machine een nacht laten staan met een soda-oplossing. De waterdruk gecontroleerd. De waterdruk lijkt goed te zijn (flinke waterstraal). Bodemplaat gecontroleerd op water. Bodemplaat was droog. Labyrint schoongemaakt (was niet erg vies). In het labyrint lijkt ook nog een soort van vlotter te zitten. Die heb ik losgehaald en schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet maar helaas blijft de storing. Resetten lukt alleen door de stroom van het apparaat af te halen. In het verleden lukte dat ook door twee knoppen tegelijk in te drukken, dat lukt helaas niet meer.
Wie kan mij helpen. Ik hoop het zelf te kunnen repareren, want het is een oude machine dus ik weet niet zeker of het nog de moeite waard is om een service engineer te laten komen.
Ik heb de filters schoon gemaakt, inclusief filter van het waterslot. De machine een nacht laten staan met een soda-oplossing. De waterdruk gecontroleerd. De waterdruk lijkt goed te zijn (flinke waterstraal). Bodemplaat gecontroleerd op water. Bodemplaat was droog. Labyrint schoongemaakt (was niet erg vies). In het labyrint lijkt ook nog een soort van vlotter te zitten. Die heb ik losgehaald en schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet maar helaas blijft de storing. Resetten lukt alleen door de stroom van het apparaat af te halen. In het verleden lukte dat ook door twee knoppen tegelijk in te drukken, dat lukt helaas niet meer.
Wie kan mij helpen. Ik hoop het zelf te kunnen repareren, want het is een oude machine dus ik weet niet zeker of het nog de moeite waard is om een service engineer te laten komen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-01-2021 14:03
bennie
Geplaatst op:
17-01-2021 14:03
Heb je in de put bij de zeven zo'n zwart rond rooster zitten?
borstel deze eens voorzichtig schoon.
borstel deze eens voorzichtig schoon.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)