Bauknecht tikt en geeft storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Roel
Geplaatst op:
28-12-2020 12:50
Roel
Geplaatst op:
28-12-2020 12:50
Onze bauknecht GSXK5010 (8 jaar oud) is sinds kort gaan tikken en stopt er na een tijdje mee met een storingsmelding (6x knipperen).
Nu dachten we eerst dat dit met de sproei-arm te maken kon hebben, maar na wat onderzoek bleek het geluid niet van de sproei-arm afkomstig te zijn, maar ergens onder in de vaatwasser. Ook naar de storing hebben we gekeken, dit kon te maken hebben met de afvoer / toevoer van water. Toch blijft er geen water in de vaatwasser staan (verstopte afvoer) en hebben we het kraantje gecontroleerd of deze voldoende water gaf. Met mijn twee linker handen en de illusie van technisch inzicht ben ik door mijn mogelijkheden en vraag ik mij af wat het probleem kan zijn? Of ik een monteur moet laten komen of dat de tijd rijp is voor een nieuwe vaatwasser?
Nu dachten we eerst dat dit met de sproei-arm te maken kon hebben, maar na wat onderzoek bleek het geluid niet van de sproei-arm afkomstig te zijn, maar ergens onder in de vaatwasser. Ook naar de storing hebben we gekeken, dit kon te maken hebben met de afvoer / toevoer van water. Toch blijft er geen water in de vaatwasser staan (verstopte afvoer) en hebben we het kraantje gecontroleerd of deze voldoende water gaf. Met mijn twee linker handen en de illusie van technisch inzicht ben ik door mijn mogelijkheden en vraag ik mij af wat het probleem kan zijn? Of ik een monteur moet laten komen of dat de tijd rijp is voor een nieuwe vaatwasser?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 14:10
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 14:10
Okay, er komt dus water binnen en dan begint hij te tikken?
Geplaatst door:
Roel
Geplaatst op:
01-01-2021 14:34
Roel
Geplaatst op:
01-01-2021 14:34
Hoi Bennie,
Wanneer je de vaatwasser aanzet komt er wel water binnen, maar begint die ook met tikken. Dit tikken is niet continue maar tijdens het programma op verschillende momenten. Soms houdt het tikken even op.
Het tikkende geluid komt ergens onder bij de vaatwasser vandaan.
Wanneer je de vaatwasser aanzet komt er wel water binnen, maar begint die ook met tikken. Dit tikken is niet continue maar tijdens het programma op verschillende momenten. Soms houdt het tikken even op.
Het tikkende geluid komt ergens onder bij de vaatwasser vandaan.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-01-2021 15:21
bennie
Geplaatst op:
03-01-2021 15:21
Ik denk dat de circulatiepomp de kuren heeft.
Maar haal de zijpanelen er eens af en kijk waar het getik exact vandaan komt.
Maar haal de zijpanelen er eens af en kijk waar het getik exact vandaan komt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)