Kortsluiting vaatwasser BOSCH SGV45M73EU |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Tino
Geplaatst op:
25-09-2020 15:13
Tino
Geplaatst op:
25-09-2020 15:13
Recent vaatwasser ingebouwd, het was een krijgertje maar prima machine. Voor de inbouw paar keer buiten getest met 3 verschillende programma's. Is hij meteen schoongedraaid dacht ik. Alles werkt perfect, dus ik blij. Ingebouwd, paar wasprogramma's met vaat gedaan, naar de winkel, zout en glansmiddel toegevoegd, 45 graden programma aangezet en naar bed gegaan. Volgende ochtend stroom uit in de keuken. Zekering down. Weer omhoog tuimelen resulteert direct dat hij er weer uitklapt. Stekker van de vaatwasser eruit en bingo, dit is de boosdoener. Er hangt ook een verbrand luchtje rondom de vaatwasser. Dus weer uitgebouwd, panelen eraf, onderste metalen plint eraf en voor zover ik kan zien zie ik niets verbrands of zo. Is ook wel heel lastig zoeken omdat je best weinig zicht hebt. Ik hoop dat er een expert is die adhv bovenstaande probleembeschrijving mij kan aangeven waar het defect zit en of het nut heeft een reparatie te proberen. Alvast mijn zeer gewaarde dank hiervoor.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-09-2020 21:13
bennie
Geplaatst op:
28-09-2020 21:13
Gokje, doe de stekker er eens andersom in.
Knalt hij er dan ook gelijk uit op pas later?
Lag er geen vocht op de bodemplaat?
Knalt hij er dan ook gelijk uit op pas later?
Lag er geen vocht op de bodemplaat?
Geplaatst door:
Tino
Geplaatst op:
29-09-2020 13:23
Tino
Geplaatst op:
29-09-2020 13:23
Hallo Bennie, allereerst zie ik jouw naam veel voorbij komen in dit forum en steeds ben jij aan het helpen. Ik wil even kwijt dat ik het top vind dat je zo behulpzaam bent en er zo veel tijd in stopt. Thanks!
Er ligt geen vocht op de bodem, maar jouw tip om de stekker om te draaien klopt wel. Er komt wel een duidelijke vonk uit het netfilter, althans ik denk dat dit een netfilter is en ik ruik bij dat onderdeel ook de eerder genoemde brandlucht. Het is het eerste component wat je tegenkomt als je het netsnoer volgt vanaf de stekker. Zie foto, dat zwarte aan de rechterkant van het filter hoort daar niet..... Kun je daar verder mee??
Groet en dank,
Tino
Er ligt geen vocht op de bodem, maar jouw tip om de stekker om te draaien klopt wel. Er komt wel een duidelijke vonk uit het netfilter, althans ik denk dat dit een netfilter is en ik ruik bij dat onderdeel ook de eerder genoemde brandlucht. Het is het eerste component wat je tegenkomt als je het netsnoer volgt vanaf de stekker. Zie foto, dat zwarte aan de rechterkant van het filter hoort daar niet..... Kun je daar verder mee??
Groet en dank,
Tino
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-10-2020 22:17
bennie
Geplaatst op:
01-10-2020 22:17
Tijd voor een nieuw netfilter.
Je hebt deze netfilter er in zitten.
Je zou hem er even tussenuit kunnen halen en de voeding doorkoppelen.
Puur om te testen of de storing weg is.
Dan weet je zeker dat je een nieuwe kunt bestellen en het probleem is opgelost.
Je hebt deze netfilter er in zitten.
Je zou hem er even tussenuit kunnen halen en de voeding doorkoppelen.
Puur om te testen of de storing weg is.
Dan weet je zeker dat je een nieuwe kunt bestellen en het probleem is opgelost.
Geplaatst door:
Tino
Geplaatst op:
02-10-2020 09:41
Tino
Geplaatst op:
02-10-2020 09:41
Dank, ga ik doen en ik laat t je weten.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)