Whirlpool vaatwasser geeft code 15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
sana
Geplaatst op:
24-03-2024 22:38
sana
Geplaatst op:
24-03-2024 22:38
Hallo,
Hier exact hetzelfde probleem.
F15 als foutmelding. Melding komt bij het afpompen van water, als de vaat begint te drogen.
Wat kan ik hier tegen doen?
Hier exact hetzelfde probleem.
F15 als foutmelding. Melding komt bij het afpompen van water, als de vaat begint te drogen.
Wat kan ik hier tegen doen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2024 15:55
bennie
Geplaatst op:
05-04-2024 15:55
@sana
Heb je al onderin gekeken zoals in voorgaande berichten wordt beschreven?
Heb je al onderin gekeken zoals in voorgaande berichten wordt beschreven?
Geplaatst door:
Lin
Geplaatst op:
07-04-2024 19:59
Lin
Geplaatst op:
07-04-2024 19:59
Mijne ook whirpool f15 en nu dan soda leiding ok lekt geen water maar eind programma dit tevens deze code f15? Help
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-04-2024 15:42
bennie
Geplaatst op:
22-04-2024 15:42
@lin, toevallig andere vaatwastabletten aangeschaft?
Geplaatst door:
Sidney
Geplaatst op:
27-05-2024 20:39
Sidney
Geplaatst op:
27-05-2024 20:39
Hey,
Voor zij die dit probleem hebben.
-machine stopt/start niet
-code 15 komt op het schermpje , als je de deur open doet lijkt het op er op dat hij z'n keel staat te raspen.
De machine denkt dat de kuip water heeft.
-filter er uit halen, ook de zeef filter
-in de kuip zit een zwart plastiekje op de bodem in de vorm van een half maantje.
-boven dit halve maantje zit een optische sensor.
-deze was bij ons "vuil" , denkt dat een gevoelig dingetje is , want heb dit met een tandenborstel gereinigd en de machine doet het weer.
Onder voorbehoud, maar het proberen waard, sensor kost nieuw ongeveer 50euro.
Maar ik denk dat gewoon het kunststof van het sensor deel niet "doorzichtig" genoeg meer is...
Hopend hier iemand meet te helpen
S
Voor zij die dit probleem hebben.
-machine stopt/start niet
-code 15 komt op het schermpje , als je de deur open doet lijkt het op er op dat hij z'n keel staat te raspen.
De machine denkt dat de kuip water heeft.
-filter er uit halen, ook de zeef filter
-in de kuip zit een zwart plastiekje op de bodem in de vorm van een half maantje.
-boven dit halve maantje zit een optische sensor.
-deze was bij ons "vuil" , denkt dat een gevoelig dingetje is , want heb dit met een tandenborstel gereinigd en de machine doet het weer.
Onder voorbehoud, maar het proberen waard, sensor kost nieuw ongeveer 50euro.
Maar ik denk dat gewoon het kunststof van het sensor deel niet "doorzichtig" genoeg meer is...
Hopend hier iemand meet te helpen
S
Geplaatst door:
Nellie
Geplaatst op:
03-06-2024 14:18
Nellie
Geplaatst op:
03-06-2024 14:18
Bij mij hetzelfde! Foutmelding code 15.
Wat ik heb gedaan is 2 kannen water in de vaatwasser gekiept en de vaatwasser op een ander programma gezet en aan gezet. En hij werkt weer
Wat ik heb gedaan is 2 kannen water in de vaatwasser gekiept en de vaatwasser op een ander programma gezet en aan gezet. En hij werkt weer
Geplaatst door:
Patrick
Geplaatst op:
23-07-2024 13:58
Patrick
Geplaatst op:
23-07-2024 13:58
Helaas ook hier code 15. Ging een tijdje wisselvallig goed. Iemand bijgehad en control unit defect. Probleem 2 is dat dit niet meer te krijgen is. Bijna 4 jaar en kan dus naar de stort. Het is belachelijk.
Geplaatst door:
Jacq
Geplaatst op:
27-07-2024 11:11
Jacq
Geplaatst op:
27-07-2024 11:11
Dag,
Niet te geloven ! Heel de ochtend al met dezelfde code 15 bezig!
Iemand vertelde probeer op spoelen te zetten. Dat programma werkt prima. Vervolgens machine weer aangezet en draait programma helemaal af en dan blijft hij “ afpompen” … dat is niet fijn van 23.00 uur tot vanmorgen 6.00 uur..🙄🤷♀️
Niet te geloven ! Heel de ochtend al met dezelfde code 15 bezig!
Iemand vertelde probeer op spoelen te zetten. Dat programma werkt prima. Vervolgens machine weer aangezet en draait programma helemaal af en dan blijft hij “ afpompen” … dat is niet fijn van 23.00 uur tot vanmorgen 6.00 uur..🙄🤷♀️
Geplaatst door:
Remon
Geplaatst op:
14-08-2024 13:21
Remon
Geplaatst op:
14-08-2024 13:21
Onze Whirlpool vaatwasser ook met regelmaat hetzelfde probleem. Soms doet ie het goed en dan weer niet. Heb vanochtend de plastic kap aan de voor/onderkant losgehaald, zodat je bij de elektronica kan komen (met dank aan het filmpje van een eerdere reactie). Ik heb de vlotter eruit gehaald (zag er wel iets anders uit en met andere kleur draadjes i.v.m. het filmpje), echter lag er geen water in. Ik heb wel gemerkt dat het piepschuim-vlottertje wel erg makkelijk contact maakt met het knopje van de sensor. Ik heb dus een beetje piepschuim van het vlotterje verwijderd, waardoor deze minder snel contact maakt. Tot nu toe werkt het 🤞
Geplaatst door:
Matthieu
Geplaatst op:
15-08-2024 17:09
Matthieu
Geplaatst op:
15-08-2024 17:09
Hallo allemaal,
Ik heb recnt een nieuw keuken geplaatst, hierdoor kreeg mijn vaatwaaser een nieuwe plaats.
Sindsdien krijg ik een F15 error melding van mijn whirlpool wbc 3c26x.
De melding komt niet bij elke cycle. Soms aan het begin, soms aan het einde (gedurende of bij begin van het drogen).
0) Ik gebruik niet recent nieuwe blokjes. Gewoon de blokjes van AH huismerk, daar heb ik er al twee van weg gewerkt dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ook geen duidelijk te veel schuim.
Na het los hebben gehad van de wasser met deze blokjes deed hij het gewoon, wilde erna een cleaning cycle doen met cleaning blokjes van Finish, en toen gaf hij aan het einde van de cyclus dus een foutmelding.
Tot nu heb ik de volgende dingen gechecked.
1) water inlet valve heb ik gecontrollerd. Geeft een goede flowrate. En heeft een weerstand over de coils van 5126 Ohm. Ik vond online dat een weerstand van 4000 goed is met een marge van 200 tot 6000. De inlet valve lekt niet.
2) Ik controleerde de afvoerslang. Deze ligt op de grond. Dus daalt een beetje af ongeveer de slanng hoogte in totaal) na dat hij uit de machine komt, maar er zijn geen grote kinks. Loopt dan over de vloer naar de afvoer.
3) Ik controleerde de bodem tray, deze is volledig droog en schoon. Geen tekens dat er ooit water in heeft gestaan. Eigenlijk is heel de machine van onder nog verbazingwekkend schoon en stof vrij.
4) Ik controleerde ook de vlotter en de microswitch. De vlotter heeft een paar mm ruimte voor de switch overslaat, dus zag niet echt nut om piepschuim weg te halen. Ik kan dit later alsnog doen, aar voor nu likt me dit onwaarschijnlijk. Ik heb ook de microswitch gecontrolled. Contacten waren schoon, toch met contact reiniger schoongemaakt nog. De switch werkt goed als een NO (normally open) microswitch. De flotter is aagesloten met blauwe draadjes dus ik vraag me af of dit DE blauwe draadjes zijn waar @R het over had, dit is echter geen motor dus?
Ik ga later opzoek naar andere blauwe draadjes.
5) Ik keek ook naar de sensor wat @Sidney melde, leek schoon. Maar de vaatwasser is redelijk vuil geweest door dit probleem dus sowieso schoongemaakt.
6) de Machine stond nu open (dus uit de keuken gehaald en met open zijkanten te draaien. Dat is natuurlijk een stuk lawaaiger maar er zijn geen duidelijke geluiden die “defect”, klinken.
7) nu net de stekker er voor een half uurtje eruit gehaald om daarna een ronde met azijn te doen.
Ik verwachtte dat hij het dan iig een cyclus zou afronden maar helaas blijft hij steken aan het begin. Hij wisseld dan een pomp functie (die droog lijkt te pompen) en afpompen, maar haalt geen water binnen. Nu is de vraag, is dat omdat hij het niet kan (toch een prbleem in inlet valve of de aandrijving ervan) of gaat er iets anders mis
heeft iemad nog een advies, weet niet echt meer wat te doen.?
Vriendelijke groet
Matthieu
Ik heb recnt een nieuw keuken geplaatst, hierdoor kreeg mijn vaatwaaser een nieuwe plaats.
Sindsdien krijg ik een F15 error melding van mijn whirlpool wbc 3c26x.
De melding komt niet bij elke cycle. Soms aan het begin, soms aan het einde (gedurende of bij begin van het drogen).
0) Ik gebruik niet recent nieuwe blokjes. Gewoon de blokjes van AH huismerk, daar heb ik er al twee van weg gewerkt dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ook geen duidelijk te veel schuim.
Na het los hebben gehad van de wasser met deze blokjes deed hij het gewoon, wilde erna een cleaning cycle doen met cleaning blokjes van Finish, en toen gaf hij aan het einde van de cyclus dus een foutmelding.
Tot nu heb ik de volgende dingen gechecked.
1) water inlet valve heb ik gecontrollerd. Geeft een goede flowrate. En heeft een weerstand over de coils van 5126 Ohm. Ik vond online dat een weerstand van 4000 goed is met een marge van 200 tot 6000. De inlet valve lekt niet.
2) Ik controleerde de afvoerslang. Deze ligt op de grond. Dus daalt een beetje af ongeveer de slanng hoogte in totaal) na dat hij uit de machine komt, maar er zijn geen grote kinks. Loopt dan over de vloer naar de afvoer.
3) Ik controleerde de bodem tray, deze is volledig droog en schoon. Geen tekens dat er ooit water in heeft gestaan. Eigenlijk is heel de machine van onder nog verbazingwekkend schoon en stof vrij.
4) Ik controleerde ook de vlotter en de microswitch. De vlotter heeft een paar mm ruimte voor de switch overslaat, dus zag niet echt nut om piepschuim weg te halen. Ik kan dit later alsnog doen, aar voor nu likt me dit onwaarschijnlijk. Ik heb ook de microswitch gecontrolled. Contacten waren schoon, toch met contact reiniger schoongemaakt nog. De switch werkt goed als een NO (normally open) microswitch. De flotter is aagesloten met blauwe draadjes dus ik vraag me af of dit DE blauwe draadjes zijn waar @R het over had, dit is echter geen motor dus?
Ik ga later opzoek naar andere blauwe draadjes.
5) Ik keek ook naar de sensor wat @Sidney melde, leek schoon. Maar de vaatwasser is redelijk vuil geweest door dit probleem dus sowieso schoongemaakt.
6) de Machine stond nu open (dus uit de keuken gehaald en met open zijkanten te draaien. Dat is natuurlijk een stuk lawaaiger maar er zijn geen duidelijke geluiden die “defect”, klinken.
7) nu net de stekker er voor een half uurtje eruit gehaald om daarna een ronde met azijn te doen.
Ik verwachtte dat hij het dan iig een cyclus zou afronden maar helaas blijft hij steken aan het begin. Hij wisseld dan een pomp functie (die droog lijkt te pompen) en afpompen, maar haalt geen water binnen. Nu is de vraag, is dat omdat hij het niet kan (toch een prbleem in inlet valve of de aandrijving ervan) of gaat er iets anders mis
heeft iemad nog een advies, weet niet echt meer wat te doen.?
Vriendelijke groet
Matthieu
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)