Whirlpool vaatwasser geeft code 15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sandy
Geplaatst op:
06-11-2023 17:07
Sandy
Geplaatst op:
06-11-2023 17:07
Heb identiek hetzelfde probleem. Mijn machine is 3,5 jaar. Heb al alles geprobeerd. Tot zelfs de zijkant afhalen waar ik niets van water zie. Ben ten einde raad. Da kan toch niet dat mijn machine al kapot is?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Ayse
Geplaatst op:
08-12-2023 01:29
Ayse
Geplaatst op:
08-12-2023 01:29
Wat erg ik heb ook het zelfde probleem code 15 en het blijft maar pompen ik heb het ook maar 4 jaar en ik ben er niet blij med ik zou ook nooit meer whirpool nemen en weet ieman hoe ik dit kan oplossen
Geplaatst door:
Desiree de Bakker
Geplaatst op:
10-12-2023 16:08
Desiree de Bakker
Geplaatst op:
10-12-2023 16:08
Mijn Whirlpool vaatwasser geeft ook code 15 aan. Pak gewoon water, en pomp ook gewoon af. En lijkt ook gewoon zijn programma te draaien. Lijkt fout te gaan bij het afpompen. Blijft pompen tot ik hem uitzet. Normaal gaat de deur vanzelf open die doe hij niet. Ik heb al een paar keer een programma op de heetste stand gedraaid en ook al met soda geprobeerd. Iemand nog een idee wat je kan doen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-12-2023 16:02
bennie
Geplaatst op:
18-12-2023 16:02
@ desiree de bakker, als je het plint aan de voorkant verwijdert kan je onderin de bak van de vaatwasser kijken, is het daar nat?
Geplaatst door:
Mark_met_de_hark
Geplaatst op:
10-02-2024 15:21
Mark_met_de_hark
Geplaatst op:
10-02-2024 15:21
Zelfde hier met code 15. Onderin de vaatwasser zit een vlotter: die gaat drijven als er water is. De afstelling is echter zo gevoelig dat deze al kan denken dat er water staat terwijl het droog is. Als je dat dingetje demonteert en het witte piepschuimen vlottertje een beetje vlak schuurt dan blijft het onterechte alarm weg. De vochtbeveiliging werkt dan wel normaal. Het is even klussen maar het is niet moeilijk om zelf te doen. Bij mijn machine (WIC 3C24 PSE) moest het rechter zijpaneel er af om er bij te kunnen (volg de twee oranje draadjes naar het zwarte ding op de bodem).
Geplaatst door:
Einar Hoex
Geplaatst op:
20-02-2024 22:01
Einar Hoex
Geplaatst op:
20-02-2024 22:01
Machine Whirlpool 3 jaar oud, sinds 1,5 jaar alleen maar ellende. Blijft afpompen, foutcode 15, start op programma 4 en gaat vervolgens naar programma 2. Wat een waardeloos kreng, niet aan te bevelen. Stap maar over op een goede Bosch.......
Geplaatst door:
Angel
Geplaatst op:
02-03-2024 23:41
Angel
Geplaatst op:
02-03-2024 23:41
Lieve mensen,
Ik heb zojuist zelf dit probleem opgelost. We hebben een Whirlpool (Shitpool) WIO 3T141 PES. Sinds gisteren E 15 foutmelding met exacht dezelfde symptomen beschreven door jullie allemaal.E 15 is een beveiliging. Er is niet mis mee met jullie water toevoer. Hij wordt aangestuurd door een vlotter, welke op de bodem van de vaatwasser ligt. De bodem zelf is in feiten een opvangbak voor water /lekkage, welke door vervuilde rubber afsluitstrips plaatsvindt. Dit zijn de rubbersyrips aan de bin e kant van de deur. Door rotzooi omheen, begint de machine na een tijdje te lekken. Het water loopt naar de bodem, daar gaat de vottertje omhoog om voor te zorgen dat je niet centimeters water gaat houden en dan overlopen naar je vloer - schaden...
Ik zet hier een youtube link. Een Engelsman legt keurig uit hoe je de vlotterje moet vinden en zorgen dat de bodem weer watervrij is.
Echter is dit een probleem voor misschien meer dan 10 merken, onder andere Bosch, Siemens, Zanussi, Inventum etc.
Hier de link :
https://youtu.be/9nhy47Lb2BI?si=fYAtzet1WGUqIMeA
Geloof me, ik ben niet de handigste Harry en het is mij gelukt, ik ga nu een flinke drankje doen, heb net zo'n โฌ500 bespaart ๐ ๐ ๐ ๐๐๐
Ik heb zojuist zelf dit probleem opgelost. We hebben een Whirlpool (Shitpool) WIO 3T141 PES. Sinds gisteren E 15 foutmelding met exacht dezelfde symptomen beschreven door jullie allemaal.E 15 is een beveiliging. Er is niet mis mee met jullie water toevoer. Hij wordt aangestuurd door een vlotter, welke op de bodem van de vaatwasser ligt. De bodem zelf is in feiten een opvangbak voor water /lekkage, welke door vervuilde rubber afsluitstrips plaatsvindt. Dit zijn de rubbersyrips aan de bin e kant van de deur. Door rotzooi omheen, begint de machine na een tijdje te lekken. Het water loopt naar de bodem, daar gaat de vottertje omhoog om voor te zorgen dat je niet centimeters water gaat houden en dan overlopen naar je vloer - schaden...
Ik zet hier een youtube link. Een Engelsman legt keurig uit hoe je de vlotterje moet vinden en zorgen dat de bodem weer watervrij is.
Echter is dit een probleem voor misschien meer dan 10 merken, onder andere Bosch, Siemens, Zanussi, Inventum etc.
Hier de link :
https://youtu.be/9nhy47Lb2BI?si=fYAtzet1WGUqIMeA
Geloof me, ik ben niet de handigste Harry en het is mij gelukt, ik ga nu een flinke drankje doen, heb net zo'n โฌ500 bespaart ๐ ๐ ๐ ๐๐๐
Geplaatst door:
Linda
Geplaatst op:
20-03-2024 10:17
Linda
Geplaatst op:
20-03-2024 10:17
Mijn whirlpool vaatwasser geeft code 15 , krijgt geen water pont wel leeg . Soda geprobeert. Is een volledige inbouw . Hoe kijk ik de opvangbak na ? Heb geen zin om 100den euro s aan technieker te betalen .alvast dank .
Geplaatst door:
Jpf
Geplaatst op:
21-03-2024 13:19
Jpf
Geplaatst op:
21-03-2024 13:19
Onze whirlpool vaatwasser van 4 jaar geeft ook code:15. Meestal bij de hetere programmaโs. Met resetten gaat het weer een tijdje.
Ik heb ook een fotoโs gemaakt van het moment. Dit is onder het filter/rooster, in de vaatwasser.
Hij geeft water en pomp het weer weg. Programma maakt hij dan niet meer af. Meestal net voor het drogen.
Waar moet ik het probleem gaan zoeken.
Ik heb ook een fotoโs gemaakt van het moment. Dit is onder het filter/rooster, in de vaatwasser.
Hij geeft water en pomp het weer weg. Programma maakt hij dan niet meer af. Meestal net voor het drogen.
Waar moet ik het probleem gaan zoeken.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-03-2024 16:10
bennie
Geplaatst op:
22-03-2024 16:10
@linda en @jpf
Als je het plint van de keuken weghaalt kan je bij de bak onder de vaatwasser.
Waarschijnlijk moet je hier nog een plaat weghalen.
Dan kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Hier zit alle elektronica en pompen.
Als hiereen laagje water in staat gaat er een vlotter drijven die de beveiliging activeert.
Als je het plint van de keuken weghaalt kan je bij de bak onder de vaatwasser.
Waarschijnlijk moet je hier nog een plaat weghalen.
Dan kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Hier zit alle elektronica en pompen.
Als hiereen laagje water in staat gaat er een vlotter drijven die de beveiliging activeert.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)