Siemens vaatwasser - Watertoevoer?! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 13:06
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 13:06
Hallo,
Ik heb een Siemens SN69E002NL/86 vaatwasser.
Vanmorgen merkte ik een raar geluid op bij het doorlopen van het wasprogramma. Lijkt of het programma blijft hangen op de volgende stap na het afpompen van het water. Als ik de vaatwasser open doe pompt de vaatwasser door (ook als is de bodemplaat leeg). Op zich is dat al vreemd dat het programma doorloopt als ik de deur open doe.
Na een tiental seconden stopt het pompen. Na een rustperiode begint het pompen weer (met de deur open). Er is geen water meer aanwezig op de bodemplaat. Giet ik er water in, dan wordt dit keurig weg gepompt.
Deze cyclus herhaalt zich en blijft doorgaan. Uitzetten van de vaatwasser met de aan-/uitknop werkt niet. Ik moet echt de stekker er uit halen. Doe ik die er na een aantal minuten weer in dan blijft hetzelfde issue aanwezig. Pompen, rust, pompen, rust. Bodemplaat is dus wel leeg. Resetten kan dus ook niet.
Iemand enig idee?
Ik heb een Siemens SN69E002NL/86 vaatwasser.
Vanmorgen merkte ik een raar geluid op bij het doorlopen van het wasprogramma. Lijkt of het programma blijft hangen op de volgende stap na het afpompen van het water. Als ik de vaatwasser open doe pompt de vaatwasser door (ook als is de bodemplaat leeg). Op zich is dat al vreemd dat het programma doorloopt als ik de deur open doe.
Na een tiental seconden stopt het pompen. Na een rustperiode begint het pompen weer (met de deur open). Er is geen water meer aanwezig op de bodemplaat. Giet ik er water in, dan wordt dit keurig weg gepompt.
Deze cyclus herhaalt zich en blijft doorgaan. Uitzetten van de vaatwasser met de aan-/uitknop werkt niet. Ik moet echt de stekker er uit halen. Doe ik die er na een aantal minuten weer in dan blijft hetzelfde issue aanwezig. Pompen, rust, pompen, rust. Bodemplaat is dus wel leeg. Resetten kan dus ook niet.
Iemand enig idee?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 13:08
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 13:08
Filter van afvoerpomp heb ik al gecontroleerd en er zit geen "troep" in/tussen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-07-2020 21:39
bennie
Geplaatst op:
08-07-2020 21:39
Je hebt water staan in de bak onder de vaatwasser, en de overstromingsbeveiliging is ingeschakeld.
Haal er maar eens een zijpaneel af en maak het droog onderin.
Eventuele lekkage repareren en je kan weer afwassen.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Haal er maar eens een zijpaneel af en maak het droog onderin.
Eventuele lekkage repareren en je kan weer afwassen.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 22:53
Martijn
Geplaatst op:
08-07-2020 22:53
Ok. Thanks. Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga het eens proberen. Aangezien het een inbouwvaatwasser is moet ik eerst de vaatwasser naar voren weten te krijgen. Maakt het nog uit of ik het linker of rechterzijpaneel loshaal? Nog tips voor me hoe de inbouwvaatwasser uit te bouwen of tips hoe het zijpaneel er af te halen? Of wijst het allemaal voor zich?
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
09-07-2020 19:23
Martijn
Geplaatst op:
09-07-2020 19:23
Uitbouwen is gelukt. Was nog wel even een klusje omdat je niet precies weet hoe het zit. Maar hij is er uit. Ik heb de zijpanelen er af gehaald en er zit inderdaad water op de onderplaat. Ik denk ook nog dat ik geluk heb gehad omdat er geen elektronica is geraakt.
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
09-07-2020 19:26
Martijn
Geplaatst op:
09-07-2020 19:26
Ik heb de lekkage denk ik ook opgespoord omdat water van boven naar beneden valt. Zie foto.
Rood is volgens mij bron van de lekkage. Het blauw gemarkeerde is waar het water aanwezig is.
Enig idee wat ik nu kan doen om de lekkage te verhelpen?
Rood is volgens mij bron van de lekkage. Het blauw gemarkeerde is waar het water aanwezig is.
Enig idee wat ik nu kan doen om de lekkage te verhelpen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-07-2020 21:19
bennie
Geplaatst op:
11-07-2020 21:19
Het komt tussen de put en de kuip doorlekken volgens mij.
Draai de schroeven eens aan van de put, niet te strak want dan draai je hem dol.
Anders ben je dit reparatiesetje nodig.
Hier heb je een filmpje over het plaatsen van de ring.
Draai de schroeven eens aan van de put, niet te strak want dan draai je hem dol.
Anders ben je dit reparatiesetje nodig.
Hier heb je een filmpje over het plaatsen van de ring.
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
13-07-2020 21:47
Martijn
Geplaatst op:
13-07-2020 21:47
Voor de zekerheid maar zo een setje besteld. Zijn de kosten niet. Het lijkt ook eenvoudig aan te brengen te zijn. Video wijst voor zich. Ben benieuwd!
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
14-07-2020 20:43
Martijn
Geplaatst op:
14-07-2020 20:43
Setje geplaatst. Was een eenvoudige klus. Daarna wasje gedraaid en vaatwasser doet het weer goed.
Heb de vaatwasser er na niet meer uitgebouwd (om te checken of ik druppels zag) maar ik ga er vanuit dat het probleem opgelost is!
Bedankt voor het meedenken 👍
Heb de vaatwasser er na niet meer uitgebouwd (om te checken of ik druppels zag) maar ik ga er vanuit dat het probleem opgelost is!
Bedankt voor het meedenken 👍
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-07-2020 23:00
bennie
Geplaatst op:
15-07-2020 23:00
Mooi om te horen, graag gedaan
Forum
Storingen
Storingen per merk