Bosch vaatwasser defect |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
21-06-2020 17:36
Gewijzigd op:
21-06-2020 17:59
Kevin
Geplaatst op:
21-06-2020 17:36
Gewijzigd op:
21-06-2020 17:59
Ik heb een wat oudere Bosch vaatwasser en die heeft sinds kort wat problemen. Inmiddels is het zover dat hij helemaal niet meer een programma kan voltooien.
Er blijft water staan in de vaatwasser na het programma. Ik heb de zeef eruit gehaald en gecontroleerd en daar zit niks bijzonders in. Er zit ook geen knik in de afvoerslang.
Daarnaast brand het lampje over de water toevoer. Als ik het autoprogramma laat lopen dan neemt hij weldegelijk water maar na zo'n 20 minuten stopt hij en gaat het lampje branden. Er blijft dan ook een grote hoeveelheid water. In de machine staan
Ik heb op wat fora rond gekeken en op basis daarvan heb ik het linkerpaneel verwijderd en naar het labyrint gekeken. Daar zit wat viezigheid maar zoals gezegd loopt het water er aan het begin prima doorheen. Het wegpompen van het water vind ik niet geweldig klinken, maar ik weet niet hoe het normaal zou moeten klinken.
Bosch SGS46M42EU/73
Is er nog iets wat ik eraan kan doen?
Mvg, Kevin
Er blijft water staan in de vaatwasser na het programma. Ik heb de zeef eruit gehaald en gecontroleerd en daar zit niks bijzonders in. Er zit ook geen knik in de afvoerslang.
Daarnaast brand het lampje over de water toevoer. Als ik het autoprogramma laat lopen dan neemt hij weldegelijk water maar na zo'n 20 minuten stopt hij en gaat het lampje branden. Er blijft dan ook een grote hoeveelheid water. In de machine staan
Ik heb op wat fora rond gekeken en op basis daarvan heb ik het linkerpaneel verwijderd en naar het labyrint gekeken. Daar zit wat viezigheid maar zoals gezegd loopt het water er aan het begin prima doorheen. Het wegpompen van het water vind ik niet geweldig klinken, maar ik weet niet hoe het normaal zou moeten klinken.
Bosch SGS46M42EU/73
Is er nog iets wat ik eraan kan doen?
Mvg, Kevin
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-06-2020 21:15
bennie
Geplaatst op:
21-06-2020 21:15
Hier heb je vast de tekeningen van je vaatwasser.
Zou je een filmpje van het afpompen op youtube kunnen zetten en de link hier?
Graag met het linker zijpaneel er af.
Zou je een filmpje van het afpompen op youtube kunnen zetten en de link hier?
Graag met het linker zijpaneel er af.
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
22-06-2020 01:37
Kevin
Geplaatst op:
22-06-2020 01:37
Bedankt voor je reactie! Hierbij de video
https://www.youtube.com/watch?v=aDk0XF2mmOg&feature=youtu.be
Ik heb de vaatwasser in het autoprogramma gestart en die heeft hij niet kunnen voltooien. Wel is hij een stuk verder gekomen dan gisteren. Vandaag heeft hij zeker 1,5 uur gedraaid terwijl het gisteren na 25 min wel klaar was.
Opvallend is dat hij dus aan het begin prima water pompt en dat later in het proces toch mis gaat. Ook is het daarna niet mogelijk om het programma weer opnieuw te starten. Na het vastlopen heb ik hem gereset en geprobeerd hetzelfde programma weer te starten (ook voorspoelen geprobeerd) maar dan doet hij niks meer.
Ik heb er gedurende het hele proces een camera op gezet, de video duurt zo'n 2 uur maar die heb ik niet online gezet.
Mvg,
Kevin
https://www.youtube.com/watch?v=aDk0XF2mmOg&feature=youtu.be
Ik heb de vaatwasser in het autoprogramma gestart en die heeft hij niet kunnen voltooien. Wel is hij een stuk verder gekomen dan gisteren. Vandaag heeft hij zeker 1,5 uur gedraaid terwijl het gisteren na 25 min wel klaar was.
Opvallend is dat hij dus aan het begin prima water pompt en dat later in het proces toch mis gaat. Ook is het daarna niet mogelijk om het programma weer opnieuw te starten. Na het vastlopen heb ik hem gereset en geprobeerd hetzelfde programma weer te starten (ook voorspoelen geprobeerd) maar dan doet hij niks meer.
Ik heb er gedurende het hele proces een camera op gezet, de video duurt zo'n 2 uur maar die heb ik niet online gezet.
Mvg,
Kevin
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-06-2020 21:22
bennie
Geplaatst op:
22-06-2020 21:22
Bleef hij nou afpompen met de klep open?
Of wat dat een ander geluid?
Of wat dat een ander geluid?
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
22-06-2020 22:57
Kevin
Geplaatst op:
22-06-2020 22:57
Op de achtergrond is nog de ventilatie van de badkamer te horen maar dat ratelende/pruttelende geluid is van de machine. Dus hij blijft gewoon doorgaan als de klep open is.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 20:58
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 20:58
Kijk dan eens goed in de bak onder de vaatwasser, waar depompen zitten.
Ligt daar water op de bodem?
Ligt daar water op de bodem?
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:02
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:02
Ik heb even gekeken, daar ligt geen water. Alles is kurkdroog.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 21:21
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 21:21
Kijk eens of het bij die vlotters aan de zijkant allemaal schoon is.
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:33
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:33
Volgens mij ziet het er prima uit, of ik moet op de verkeerde plek kijken.
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:35
Gewijzigd op:
25-06-2020 21:36
Kevin
Geplaatst op:
25-06-2020 21:35
Gewijzigd op:
25-06-2020 21:36
Edit: Excuus ik heb geprobeerd een foto toe te voegen maar zonder succes.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)