Bosch SHV67T33EU/10 sproeit water niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
14-06-2020 22:01
Sam_neve
Geplaatst op:
14-06-2020 22:01
Hallo, mijn afwasmachine sproeit geen water meer. Ik heb hem uitgebouwd, linker zijkant verwijderd en daar de boel gedemonteerd en schoongemaakt. Ook het labyrint gedemonteerd en leeg laten lopen. Nadat alles weer in elkaar zat, kraan weer open en machine aangezet op het spelprogramma. Labyrint stroomt weer vol, dus aqua stop werkt is mijn conclusie. De machine begint met pompen... Water wordt niet door de sproeiarmen gepompt.
Wat ik mij nu afvraag is: waarom begint de machine met pompen? Is er een sensor defect waardoor de machine denkt dat er te veel water in zit?
Als iemand een idee heeft hoe dit op te lossen dan hoor ik dat graag.
Bijgaand nog een afbeelding van de onderdelen die ik gereinigd heb.
Wat ik mij nu afvraag is: waarom begint de machine met pompen? Is er een sensor defect waardoor de machine denkt dat er te veel water in zit?
Als iemand een idee heeft hoe dit op te lossen dan hoor ik dat graag.
Bijgaand nog een afbeelding van de onderdelen die ik gereinigd heb.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
16-06-2020 14:58
Sam_neve
Geplaatst op:
16-06-2020 14:58
Er staat geen water op de bodem. Je hoort de pomp lucht aanzuigen. Wanneer ik de machine vul met een teil water, dan start het programma met spoelen. Na de eerste keer afpompen stopt het weer. Als ik er dan weer water in doe, dan gaat hij weer verder, etc. etc.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 21:34
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 21:34
Het stroomt dus niet van het labyrint de vaatwasser in?
Heb je de beide magneetventielen wel weer aangesloten?
0428 en 0429 op de 4e tekening.
tekeningen vaatwasser
Heb je de beide magneetventielen wel weer aangesloten?
0428 en 0429 op de 4e tekening.
tekeningen vaatwasser
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
17-06-2020 21:44
Sam_neve
Geplaatst op:
17-06-2020 21:44
Beste Bennie, bedankt voor jouw reactie. Alles is weer aangesloten zoals het zat ja. Nadat ik het labyrint weer gemonteerd had, is het wel weer volgestroomd toen ik hem aanzette.
Daarna begint het apparaat met pompen. Maar de bak is al leeg, en je hoort een duidelijk zuigend geluid.
Als ik er een teil water in gooi, dan begint de machine gewoon te spoelen.
Het lijkt er dus op dat er geen water ingelaten wordt, de spoelpomp werkt wel. Welk onderdeel zorgt daarvoor en hoe is dit te testen?
Daarna begint het apparaat met pompen. Maar de bak is al leeg, en je hoort een duidelijk zuigend geluid.
Als ik er een teil water in gooi, dan begint de machine gewoon te spoelen.
Het lijkt er dus op dat er geen water ingelaten wordt, de spoelpomp werkt wel. Welk onderdeel zorgt daarvoor en hoe is dit te testen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-06-2020 20:41
bennie
Geplaatst op:
18-06-2020 20:41
Dat doen die vlottertjes aan de zijkant die je schoongemaakt hebt.
Kan je een foto daarvan plaatsen hoe je ze gemonteerd en aangesloten hebt?
Kan je een foto daarvan plaatsen hoe je ze gemonteerd en aangesloten hebt?
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:39
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:39
Bijgaand de foto zoals het nu weer gemonteerd zit. Het rode verticale slangetje zit aan een vlotter onderin de bak. Wanneer ik die omhoog beweeg, wordt de microswitch bedient en gaat de vuilwaterpomp draaien.
Als ik de machine aan zet in de speelstad dan hoor ik dus een andere pomp draaien. De pomp die het water door de sproeiarmen pompt. Maar ik hoor dus een zuigend geluid. De pomp krijgt geen water. Wanneer ik de machine met water vul met een teiltje, dan werken de sproeiarmen wel. Mijn conclusie is dus dat het water de pomp voor de sproeiarmen niet bereikt. Het water wordt wel de machine ingelaten vanaf de kraan, want het labyrint vulde zich toen ik alles weer in elkaar gezet en aangesloten had.
Iemand een idee?
Als ik de machine aan zet in de speelstad dan hoor ik dus een andere pomp draaien. De pomp die het water door de sproeiarmen pompt. Maar ik hoor dus een zuigend geluid. De pomp krijgt geen water. Wanneer ik de machine met water vul met een teiltje, dan werken de sproeiarmen wel. Mijn conclusie is dus dat het water de pomp voor de sproeiarmen niet bereikt. Het water wordt wel de machine ingelaten vanaf de kraan, want het labyrint vulde zich toen ik alles weer in elkaar gezet en aangesloten had.
Iemand een idee?
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:41
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:41
De foto nog een keer geprobeerd...
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:50
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 15:50
Ik heb ook gekeken of de twee magneetventielen(?) links onderin spanning krijgen, dat is niet het geval.
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 20:51
Gewijzigd op:
20-06-2020 20:52
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 20:51
Gewijzigd op:
20-06-2020 20:52
Geplaatst door:
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 20:56
Sam_neve
Geplaatst op:
20-06-2020 20:56
Hier nog een poging om een foto toe te voegen van het inlaathuis.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)