Sproeiarm aan bovenkorf laat steeds los |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Martin van der Zon
Geplaatst op:
10-06-2020 19:37
Gewijzigd op:
10-06-2020 19:41
Martin van der Zon
Geplaatst op:
10-06-2020 19:37
Gewijzigd op:
10-06-2020 19:41
Goedenavond,
ik heb een AEG vaatwasser, met een sproeiarm op de bodem en één aan de bovenkorf. Deze laatste springt steeds los als de machine ca. 40 seconden aanstaat. Hij moet bevestigd worden met 2 halve ringen die ik bij AEG besteld heb, maar geen resultaat. Volgens Youtubefilmpjes moet je de sproeiarm losdraaien, maar bij mij zit er geen schroefdraad. Ik zet die 2 halve ringetjes tegen de aanvoerbuis en klik de sproeiarm erop. Na 40 seconden ligt hij tussen de borden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Dank en groetjes
Martin
ik heb een AEG vaatwasser, met een sproeiarm op de bodem en één aan de bovenkorf. Deze laatste springt steeds los als de machine ca. 40 seconden aanstaat. Hij moet bevestigd worden met 2 halve ringen die ik bij AEG besteld heb, maar geen resultaat. Volgens Youtubefilmpjes moet je de sproeiarm losdraaien, maar bij mij zit er geen schroefdraad. Ik zet die 2 halve ringetjes tegen de aanvoerbuis en klik de sproeiarm erop. Na 40 seconden ligt hij tussen de borden. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Dank en groetjes
Martin
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-06-2020 22:06
bennie
Geplaatst op:
11-06-2020 22:06
Dag martin.
Mag ik het PNCnummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kijk ik even welke sproeiarm je bedoelt.
Mag ik het PNCnummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kijk ik even welke sproeiarm je bedoelt.
Geplaatst door:
Martin van der Zon
Geplaatst op:
12-06-2020 14:36
Martin van der Zon
Geplaatst op:
12-06-2020 14:36
Bennie,
dank voor je reactie. Het pnc nummer van mijn machine is 911 234 938 02. Het gaat om de sproeiarm die aan de bovenste korf hangt.
Groetjes van
Martin
dank voor je reactie. Het pnc nummer van mijn machine is 911 234 938 02. Het gaat om de sproeiarm die aan de bovenste korf hangt.
Groetjes van
Martin
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-06-2020 21:50
bennie
Geplaatst op:
13-06-2020 21:50
Geplaatst door:
Martin van der Zon
Geplaatst op:
15-06-2020 07:10
Martin van der Zon
Geplaatst op:
15-06-2020 07:10
Bennie,
allereerst compliment voor je reactie, incl. montage tekening. Was een bevestiging van wat ik al gedaan had. Het helpt echter niet. Het leek wel of de arm er "strakker" op zat, maar na ca. 5 minuten lag de arm weer tussen de borden. Ik weet het even niet meer en moet nu nadenken over of een monteur laten komen of een nieuwe arm bij AEG bestellen, eentje die niet loskomt van de aanvoerbuis.
Maar nogmaals dank voor je bijdrage.
Groetjes
Martin
allereerst compliment voor je reactie, incl. montage tekening. Was een bevestiging van wat ik al gedaan had. Het helpt echter niet. Het leek wel of de arm er "strakker" op zat, maar na ca. 5 minuten lag de arm weer tussen de borden. Ik weet het even niet meer en moet nu nadenken over of een monteur laten komen of een nieuwe arm bij AEG bestellen, eentje die niet loskomt van de aanvoerbuis.
Maar nogmaals dank voor je bijdrage.
Groetjes
Martin
Geplaatst door:
Martin van der Zon
Geplaatst op:
16-06-2020 09:25
Martin van der Zon
Geplaatst op:
16-06-2020 09:25
Gisteravond de sproeiarm eens goed bekeken.
Er (b)lijkt een scheurtje te zitten in de ronde opening. Zou dat de reden kunnen zijn dat hij er steeds afspringt en ik dus een nieuwe sproeiarm moet bestellen?
Groetjes van
Martin
Er (b)lijkt een scheurtje te zitten in de ronde opening. Zou dat de reden kunnen zijn dat hij er steeds afspringt en ik dus een nieuwe sproeiarm moet bestellen?
Groetjes van
Martin
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 21:51
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 21:51
Goed speurwerk, Maar als dit de nieuwe is zou ik ze eerst even bellen en vragen om een gratis nieuwe, het is tenslotte een nieuw product.
Geplaatst door:
Marielle van Keulen
Geplaatst op:
27-10-2024 18:37
Marielle van Keulen
Geplaatst op:
27-10-2024 18:37
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wat heb je uiteindelijk als oplossing gevonden Martin, dat zou mij enorm helpen!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)