Foutcode 5 bij indesit DIFP 18B1 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
18-05-2020 19:38
Annemarie
Geplaatst op:
18-05-2020 19:38
Sinds paar weken geeft de vaatwasser Code 5 aan en wast niet meer.
Heb geprobeerd met soda en een hele sterke ontstopper maar niets helpt. Ook de stroom eraf werkt niet. Ik ben niet in staat om de vaatwasser eruit te halen. Een monteur van indesit kost 179,- dat is veel als het misschien iets simpels is. Wie weet raad ?
Heb geprobeerd met soda en een hele sterke ontstopper maar niets helpt. Ook de stroom eraf werkt niet. Ik ben niet in staat om de vaatwasser eruit te halen. Een monteur van indesit kost 179,- dat is veel als het misschien iets simpels is. Wie weet raad ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-05-2020 20:47
bennie
Geplaatst op:
21-05-2020 20:47
Dag Annemarie.
Code 5 geeft aan dat hij een probleem heeft met de waterhoogtemeting.
Dat rubber slangentje kan verstopt zitten met vetresten.
Probeer eerst eens een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Code 5 geeft aan dat hij een probleem heeft met de waterhoogtemeting.
Dat rubber slangentje kan verstopt zitten met vetresten.
Probeer eerst eens een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
22-05-2020 17:43
Annemarie
Geplaatst op:
Hoi Bennie,
Dank je wel voor je berichtje. Ik heb het weer met soda geprobeerd, hij heeft wel een kwartier gedraaid, en is daarna toch weer op storing gesprongen. Ook het klepje van de poeder is nog steeds dicht.
Dank je wel voor je berichtje. Ik heb het weer met soda geprobeerd, hij heeft wel een kwartier gedraaid, en is daarna toch weer op storing gesprongen. Ook het klepje van de poeder is nog steeds dicht.
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
22-05-2020 17:44
Annemarie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
22-05-2020 17:44
.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-05-2020 23:07
bennie
Geplaatst op:
22-05-2020 23:07
Dan moet het rubber slangentje toch doorgeblazen worden, heb je geen technisch familielid?
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
23-05-2020 07:51
Annemarie
Geplaatst op:
23-05-2020 07:51
Nee, helaas niet. Waar zit dat slangetje ? Kan ik daar zo bij ? De monteur die de vaatwasser ingebouwd heeft heeft de afvoerslang vastgezet aan de zwanenhals, krijg de ring ook niet los.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-05-2020 14:09
bennie
Geplaatst op:
24-05-2020 14:09
In dit filmpje zie je de vaatwasser op de rug liggen.
En laten ze de pressostaat(waterhoogtemeter) zien.
Als je het zelf ziet zitten om na te kijken, moet je een paar foto's plaatsen van de dingen waar je tegen aan loopt.
En laten ze de pressostaat(waterhoogtemeter) zien.
Als je het zelf ziet zitten om na te kijken, moet je een paar foto's plaatsen van de dingen waar je tegen aan loopt.
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
24-05-2020 18:21
Annemarie
Geplaatst op:
24-05-2020 18:21
Ik kan en durf hem niet zelf naar voren te halen en te kantelen, ik denk dat ik op zoek moet naar een monteur 😩
Dank je wel voor je uitleg !
Dank je wel voor je uitleg !
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-05-2020 22:04
Gewijzigd op:
24-05-2020 22:06
bennie
Geplaatst op:
24-05-2020 22:04
Gewijzigd op:
24-05-2020 22:06
Graag gedaan, laat je de uitkomst nog even weten?
Het hoeft trouwens niet perse een monteur van indesit te zijn, een plaatselijke witgoedmonteur kan ook.
Het hoeft trouwens niet perse een monteur van indesit te zijn, een plaatselijke witgoedmonteur kan ook.
Geplaatst door:
Annemarie
Geplaatst op:
29-05-2020 19:21
Annemarie
Geplaatst op:
29-05-2020 19:21
Bennie, de monteur is geweest, volgens hem is het een kapotte printplaat. Hij heeft hem niet gemaakt omdat dat even duur is als een nieuwe ( zegt hij...)
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe; weet jij welk merk ik het beste kan pakken ? Ik gebruik hem niet dagelijks dus liever niet de duurste 😉
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe; weet jij welk merk ik het beste kan pakken ? Ik gebruik hem niet dagelijks dus liever niet de duurste 😉
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)