Pelgrim GVW465 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Far
Geplaatst op:
08-05-2020 19:40
Gewijzigd op:
08-05-2020 19:46
Far
Geplaatst op:
08-05-2020 19:40
Gewijzigd op:
08-05-2020 19:46
Goedendag allemaal,
Sinds gisteravond werkt onze vaatwasser niet meer.
Symptomen: als je hem aanzet slaat de pomp aan en hoor je hem werken, maar dit blijft langer dan normaal doorgaan. Na 1-3 minuten hoor je hem uitslaan en dan hoor je een hele tijd niets. Na een paar minuten gaat de vaatwasser non-stop piepen en knippert het ‘glaswerk’ (snel)programma continu.
Iemand een idee wat er mis kan zijn en hoe dit (eventueel zelf) op te lossen??
Ik heb de keukenplint al losgetrokken om onderin te kijken, maar de zwarte platen kan ik helaas niet loswrikken. Lijken muurvast te zitten, dus was bang dat ik ze af zou breken. Tevens is de hele vaatwasser schoongemaakt, incl. filters.
Sinds gisteravond werkt onze vaatwasser niet meer.
Symptomen: als je hem aanzet slaat de pomp aan en hoor je hem werken, maar dit blijft langer dan normaal doorgaan. Na 1-3 minuten hoor je hem uitslaan en dan hoor je een hele tijd niets. Na een paar minuten gaat de vaatwasser non-stop piepen en knippert het ‘glaswerk’ (snel)programma continu.
Iemand een idee wat er mis kan zijn en hoe dit (eventueel zelf) op te lossen??
Ik heb de keukenplint al losgetrokken om onderin te kijken, maar de zwarte platen kan ik helaas niet loswrikken. Lijken muurvast te zitten, dus was bang dat ik ze af zou breken. Tevens is de hele vaatwasser schoongemaakt, incl. filters.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 08:17
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 08:17
Ik heb uiteindelijk het rechter klepje open weten te krijgen, en zie geen water liggen. Het lijkt dus helemaal droog onderin..
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-05-2020 21:53
Gewijzigd op:
10-05-2020 14:01
bennie
Geplaatst op:
09-05-2020 21:53
Gewijzigd op:
10-05-2020 14:01
Als je lekkage zou hebben zou bij jou het lampje "normaal" knipperen.
Maar in de handleiding word ierover niets beschreven.
Maar je circulatiepomp start dus niet.
Ik zou als eerste de circulatiepomp demonteren en kijken of er geen rommel in zit.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Maar in de handleiding word ierover niets beschreven.
Maar je circulatiepomp start dus niet.
Ik zou als eerste de circulatiepomp demonteren en kijken of er geen rommel in zit.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 22:46
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 22:46
Hoi Bennie,
De pomp slaat wel (hoorbaar) aan, maar vervolgens gebeurt er inderdaad niks.
Je hebt gelijk: Volgens de handleiding zou er vermoedelijk iets met de watertoevoer aan de hand moeten zijn.
Ik heb geen idee hoe ik die pomp moet gaan bekijken. Moet ik dan de hele (inbouw)vaatwasser eruit halen?
Hierbij de foto van het modelnummer en andere gegevens. Kun je hier iets mee?
De pomp slaat wel (hoorbaar) aan, maar vervolgens gebeurt er inderdaad niks.
Je hebt gelijk: Volgens de handleiding zou er vermoedelijk iets met de watertoevoer aan de hand moeten zijn.
Ik heb geen idee hoe ik die pomp moet gaan bekijken. Moet ik dan de hele (inbouw)vaatwasser eruit halen?
Hierbij de foto van het modelnummer en andere gegevens. Kun je hier iets mee?
Geplaatst door:
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 22:47
Gewijzigd op:
09-05-2020 22:49
Far
Geplaatst op:
09-05-2020 22:47
Gewijzigd op:
09-05-2020 22:49
Hopelijk wordt de foto nu wel meeverzonden.
Edit: helaas wordt de foto niet toegevoegd. Hierbij (handmatig) alsnog de info van het typeplaatje:
IP21
Pelgrim GVW465ONY/P02
Edit: helaas wordt de foto niet toegevoegd. Hierbij (handmatig) alsnog de info van het typeplaatje:
IP21
Pelgrim GVW465ONY/P02
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-05-2020 14:00
bennie
Geplaatst op:
10-05-2020 14:00
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Het kan ook goed zijn dat de waterhoogtemeting is gestoord.
Dit kan soms opgelost worden met een sodabeurt, anders moet je aan de rechterkan een rond tonnetje met een rubber slangentje opzoeken en de slang doorblazen.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Het kan ook goed zijn dat de waterhoogtemeting is gestoord.
Dit kan soms opgelost worden met een sodabeurt, anders moet je aan de rechterkan een rond tonnetje met een rubber slangentje opzoeken en de slang doorblazen.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)