Vaatwasser ATAG inbouw lekt en verwarmt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
25-04-2020 11:09
Robin
Geplaatst op:
25-04-2020 11:09
Ik heb een 15 jaar oude inbouw ATAG VA6011LT vaatwasser.
De deur gaat/schiet open tijdens draaien van de afwas en lekt wat water. Ik heb een week geleden de buiten afdekdeur eraf gehaald. Ik denk dat daardoor de deur niet meer tijdens een afwasprogramma vanzelf opengaat. Het lekken is wel gestopt. Maar ik heb het idee dat de veer van de deur kapot is. Tevens verwarmt het water niet meer sinds 2 dagen. Ik laat nu de vaatwasser draaien met een vaatwas schoonmaakmiddel. Ik vraag mij echter af, als het water nog steeds koud blijft, en de veer vervangen moet worden, of een dergelijk oude vaatwasser nog wel gerepareerd moet worden of is het beter een nieuwe vaatwasser te kopen?
De deur gaat/schiet open tijdens draaien van de afwas en lekt wat water. Ik heb een week geleden de buiten afdekdeur eraf gehaald. Ik denk dat daardoor de deur niet meer tijdens een afwasprogramma vanzelf opengaat. Het lekken is wel gestopt. Maar ik heb het idee dat de veer van de deur kapot is. Tevens verwarmt het water niet meer sinds 2 dagen. Ik laat nu de vaatwasser draaien met een vaatwas schoonmaakmiddel. Ik vraag mij echter af, als het water nog steeds koud blijft, en de veer vervangen moet worden, of een dergelijk oude vaatwasser nog wel gerepareerd moet worden of is het beter een nieuwe vaatwasser te kopen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-04-2020 09:43
bennie
Geplaatst op:
26-04-2020 09:43
Dag Robin.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Als je er een zijpaneel afhaalt zie je de deurveer zitten aan de voorkant.
Wat het verwarmen betreft, het kan gebeuren dat er een relais op de printplaat gaat loszitten.
Plaats eens een foto van beide kanten van de printplaat.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Als je er een zijpaneel afhaalt zie je de deurveer zitten aan de voorkant.
Wat het verwarmen betreft, het kan gebeuren dat er een relais op de printplaat gaat loszitten.
Plaats eens een foto van beide kanten van de printplaat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)