Miele vaatwasser F12 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
21-04-2020 13:02
Maikel
Geplaatst op:
21-04-2020 13:02
Hallo mijn vaatwasser geeft sinds afgelopen weekend een F12 code aan, in eerste instantie dacht ik dat het aan de water druk lag omdat de stortbak van het naast gelegen toilet ook niet goed doorliep. Helaas was dat niet het geval omdat de loodgieter vandaag de vlotter heeft vervangen en preventief het kraantje van de vaatwasser.
De F12 melding blijft echter, heb de terugslagklep en de filter aan het begin van de slang al schoongemaakt.
De valve intake/waterstop die trilt dus die lijkt te werken. Maar de vaatwasser blijft water afpompen en vult dus niet. Had al ergens gelezen dat het te maken kon hebben met een verstopping en daardoor de overloop in werking treed, echter was dat bij een ander merk vaatwasser geen idee of Miele vaatwassers dit ook hebben.
Iemand tips en suggesties waar ik nog kan kijken?
De F12 melding blijft echter, heb de terugslagklep en de filter aan het begin van de slang al schoongemaakt.
De valve intake/waterstop die trilt dus die lijkt te werken. Maar de vaatwasser blijft water afpompen en vult dus niet. Had al ergens gelezen dat het te maken kon hebben met een verstopping en daardoor de overloop in werking treed, echter was dat bij een ander merk vaatwasser geen idee of Miele vaatwassers dit ook hebben.
Iemand tips en suggesties waar ik nog kan kijken?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-04-2020 20:14
bennie
Geplaatst op:
21-04-2020 20:14
Er komt dus geen water binnen terwijl de waterstop wel trilt?
Als dat zo is is de waterstop kapot.
F12 is ook wasserzulauffehler volgens de oosterburen.
Mag ik alle gegevens van je typeplaatje?
Dan kijk ik welke slang je nodig bent.
Als dat zo is is de waterstop kapot.
F12 is ook wasserzulauffehler volgens de oosterburen.
Mag ik alle gegevens van je typeplaatje?
Dan kijk ik welke slang je nodig bent.
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
21-04-2020 21:54
Maikel
Geplaatst op:
21-04-2020 21:54
Hoi Bennie,
Hij vult maar een heel kleine laagje, had dan denk vanmiddag een kleine gelukstreffer want toen deed die het wel en heeft die een compleet programma gedraaid, daarvoor wel eenmalig een F13 melding gehad.
Het gaat om een Miele G 4210 SG, de slang die er op zit heeft het typenummer 06039000, geen idee of dit de orginiele is want heb de vaatwasser vorig jaar kado gekregen.
Hij vult maar een heel kleine laagje, had dan denk vanmiddag een kleine gelukstreffer want toen deed die het wel en heeft die een compleet programma gedraaid, daarvoor wel eenmalig een F13 melding gehad.
Het gaat om een Miele G 4210 SG, de slang die er op zit heeft het typenummer 06039000, geen idee of dit de orginiele is want heb de vaatwasser vorig jaar kado gekregen.
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
22-04-2020 02:01
Maikel
Geplaatst op:
22-04-2020 02:01
Hoi Bennie,
Het is inderdaad de waterstop in de slang, had op internet gelezen, als tijdelijke oplossing. Dat je met een 3 a 4 mm boortje de waterstop onklaar kan maken. Dat heb ik nu gedaan vaatwasser staat toch in de bijkeuken op een tegelvloer dus veel waterschade kan het niet aanrichten. Vaatwasser draait zijn programma, daarna de kraan dicht draaien maar want ook het kraantje is makkelijke te bereiken.
Nu even overleggen met de bewindvoerder of en wanneer er eventueel budget beshikbaar is voor een nieuwe slang, want had al ergens gezien dat een nieuwe orginele slang ruim €150 is en er een alternatief beschikbaar is voor €80.
Zou ik ook een mechanische waterstop van de bouwmarkt kunnen gebruiken die ik bijvoorbeeld in stappen van 4,5liter kan instellen? 4,5x6=27 liter zag dat de vaatwasser volgens de handleiding maximaal 22 liter gebruikt tijdens een programma. Of raad je dit af, weet ook niet of het heel makkelijk is om de slang te verwisselen?
Het is inderdaad de waterstop in de slang, had op internet gelezen, als tijdelijke oplossing. Dat je met een 3 a 4 mm boortje de waterstop onklaar kan maken. Dat heb ik nu gedaan vaatwasser staat toch in de bijkeuken op een tegelvloer dus veel waterschade kan het niet aanrichten. Vaatwasser draait zijn programma, daarna de kraan dicht draaien maar want ook het kraantje is makkelijke te bereiken.
Nu even overleggen met de bewindvoerder of en wanneer er eventueel budget beshikbaar is voor een nieuwe slang, want had al ergens gezien dat een nieuwe orginele slang ruim €150 is en er een alternatief beschikbaar is voor €80.
Zou ik ook een mechanische waterstop van de bouwmarkt kunnen gebruiken die ik bijvoorbeeld in stappen van 4,5liter kan instellen? 4,5x6=27 liter zag dat de vaatwasser volgens de handleiding maximaal 22 liter gebruikt tijdens een programma. Of raad je dit af, weet ook niet of het heel makkelijk is om de slang te verwisselen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-04-2020 19:15
Gewijzigd op:
22-04-2020 19:16
bennie
Geplaatst op:
22-04-2020 19:15
Gewijzigd op:
22-04-2020 19:16
Het is toch wel verstandig om er gewoon weer een miele slang tussen te zetten met waterslot.
Want de vaatwasser bepaalt zelf wanneer en hoeveel water hij binnen laat.
Dat valt niet extern te regelen.
Ik heb er nog 2 op internet gevonden.
een 2ehandse van 75 euro
en goedkope in frankrijk, maar ik weet niet wat de internationale verzendkosten zijn.
Dat zou je zelf uit moeten zoeken.
https://www.vaatwasserparts.nl/waterventielen-aanvoerslangen-toevoerslang-aquastops/2677-miele-g1270-vi-watertoecoer-incl-afvoer-1049986106039000.html
https://www.yhomecamp.com/index.php?main_page=product_info&products_id=558147
Je moet in ieder geval zoeken op artikelnummer 10499861
Want de vaatwasser bepaalt zelf wanneer en hoeveel water hij binnen laat.
Dat valt niet extern te regelen.
Ik heb er nog 2 op internet gevonden.
een 2ehandse van 75 euro
en goedkope in frankrijk, maar ik weet niet wat de internationale verzendkosten zijn.
Dat zou je zelf uit moeten zoeken.
https://www.vaatwasserparts.nl/waterventielen-aanvoerslangen-toevoerslang-aquastops/2677-miele-g1270-vi-watertoecoer-incl-afvoer-1049986106039000.html
https://www.yhomecamp.com/index.php?main_page=product_info&products_id=558147
Je moet in ieder geval zoeken op artikelnummer 10499861
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
23-04-2020 11:46
Maikel
Geplaatst op:
23-04-2020 11:46
Hoi Bennie,
Dat is ook zeker mijn voorkeur en had al uitgeplozen dat het Mielle waterslot toch wel iets anders is dan zo'n los waterslot.
Zelfs €80 vondt mijn bewindvoerster teveel voor nu dus niks extra's gekregen. Internationaal bestellen is ook lastig niemand in mijn omgeving heeft een creditcard, paypal zou nog eventueel kunnen daar weet ik nog wel iemand voor.
Over een kleine 8 weekjes komt het vakantiegeld eraan dus voor nu maar zo opgelost en dan tegen die tijd een nieuwe slang bestellen.
Dat is ook zeker mijn voorkeur en had al uitgeplozen dat het Mielle waterslot toch wel iets anders is dan zo'n los waterslot.
Zelfs €80 vondt mijn bewindvoerster teveel voor nu dus niks extra's gekregen. Internationaal bestellen is ook lastig niemand in mijn omgeving heeft een creditcard, paypal zou nog eventueel kunnen daar weet ik nog wel iemand voor.
Over een kleine 8 weekjes komt het vakantiegeld eraan dus voor nu maar zo opgelost en dan tegen die tijd een nieuwe slang bestellen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-04-2020 18:19
bennie
Geplaatst op:
23-04-2020 18:19
Een nieuwe slang is in ieder geval de goedkoopste oplossing.
Je zou marktplaats nog in de gaten kunnen houden.
Daar worden ook wel eens vaatwassers in onderdelen verkocht.
Je zou marktplaats nog in de gaten kunnen houden.
Daar worden ook wel eens vaatwassers in onderdelen verkocht.
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
29-04-2020 21:58
Maikel
Geplaatst op:
29-04-2020 21:58
Hoi Bennie, ben tot de conclusie gekomen nadat de vaatwasser nu elke keer een f70 melding gaf dat een nieuwe slang toch wel het beste is. Slang is inmiddels besteld, maar de oud krijg ik niet los althans de connector niet. Hoe zit dat precies vast? Heb voor nu de kabel maar snel doorgeknipt omdat ik de slang inmiddels wel los had en water lekte in de machine.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-04-2020 07:18
bennie
Geplaatst op:
30-04-2020 07:18
Het zal vast geblokkeerd worden door een lipje of zo.
Maar dat kan ik zo niet zien.
Kan je er een foto en plaatsen?
Maar dat kan ik zo niet zien.
Kan je er een foto en plaatsen?
Geplaatst door:
Maikel
Geplaatst op:
30-04-2020 14:27
Maikel
Geplaatst op:
30-04-2020 14:27
Het is inmiddels gelukt, was inderdaad een soort klemmetje waar het verbindingsstukje inzat geklemd, kwestie van lipje iets optillen en er via zijlangs uitschuiven. Nu kwestie van wachten op de nieuwe slang.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)