Studio VW 14 AAA |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
15-01-2011 00:07
Maarten
Geplaatst op:
15-01-2011 00:07
De vaatwasmachine geeft een storingsmelding een paar minuten na starten van het programma. Er wordt water in de machine gepompt en vervolgens begint het vierde lampje (led 4) te knipperen. Ik heb alles geprobeerd (zeefje in de slang gechecked, afvoer werkt water wordt normaal afgepompt etc) maar krijg het niet voor elkaar om de storing te verhelpen. Wie weet waar het aan ligt. Vaatmachine deed het prima maar hield er dus in ene mee op.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
15-01-2011 11:57
Geplaatst op:
15-01-2011 11:57
Geeft hij de storing na ee paar seconden water inlaten?
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
16-01-2011 22:49
Maarten
Geplaatst op:
16-01-2011 22:49
Ja, na 15-20 seconden water inlaten geeft hij de storingsmelding
Geplaatst door:
Geplaatst op:
17-01-2011 20:08
Geplaatst op:
17-01-2011 20:08
Grote kans dat de flowmeter in het inlaatventiel defect is. Volg de toevoerslang de machine in, dan vind je hem vanzelf
Geplaatst door:
Jack
Geplaatst op:
01-11-2011 00:59
Jack
Geplaatst op:
01-11-2011 00:59
Beste Ernst,
Ikzelf heb hetzelfde probleem met exact hetzelfde type wasmachine: Aanzetten, een paar minuten pompen en daarna een storing. Als ik de machine dan maar uitzet staat er allereerst een grote plas water in de kuip. Eerst dacht ik dat het aan de afvoer lag vanuit de machine, deze is niet verstopt (even doorgeblazen). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de afvoerpomp niet werkt.
Momenteel heb ik de machine half uit elkaar en ben ik bij de flowmeter aangekomen (merk: Eltek). Ik kan hier niets geks aan zien. Natuurlijk kan hij nog steeds stuk zijn. [img][/img].
Vervangen lijkt me niet al te moeilijk. Enig idee waar ik een dergelijke flowmeter kan halen? Daarbij, zou het kunnen dat de afvoerpomp stuk is of ligt bij een dergelijk probleem een defecte flowmeter meer voor de hand?
Dank
Ikzelf heb hetzelfde probleem met exact hetzelfde type wasmachine: Aanzetten, een paar minuten pompen en daarna een storing. Als ik de machine dan maar uitzet staat er allereerst een grote plas water in de kuip. Eerst dacht ik dat het aan de afvoer lag vanuit de machine, deze is niet verstopt (even doorgeblazen). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de afvoerpomp niet werkt.
Momenteel heb ik de machine half uit elkaar en ben ik bij de flowmeter aangekomen (merk: Eltek). Ik kan hier niets geks aan zien. Natuurlijk kan hij nog steeds stuk zijn. [img][/img].
Vervangen lijkt me niet al te moeilijk. Enig idee waar ik een dergelijke flowmeter kan halen? Daarbij, zou het kunnen dat de afvoerpomp stuk is of ligt bij een dergelijk probleem een defecte flowmeter meer voor de hand?
Dank
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-02-2014 11:39
HarryO
Geplaatst op:
24-02-2014 11:39
Heeft één van jullie de gebruiksaanwijzing hiervan?
Je zou de gebruiker Erik hier blij mee maken.
Je zou de gebruiker Erik hier blij mee maken.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)