Atag vaatwasser wil niet starten |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Roan
Geplaatst op:
10-04-2020 08:02
Roan
Geplaatst op:
10-04-2020 08:02
Goedendag!
Ik ben in het bezig van een Atag vaatwasser model VA6811NT/A01, type DW90.2 art. nummer 456993/01. Gisteren heb ik de filters schoongemaakt en een kort programma gestart om alles even door te spoelen. Dit programma wilde echter niet starten en het gebruikelijke programma ook niet meer. Als ik de start knop indruk en de vaatwasser sluit, hoor ik dat de afvoerpomp aangaat maar ook binnen een seconde weer stopt, alsof hij niet van zijn plaats komt. De volgende zaken heb ik al gedaan/gecheckt:
- Filters zijn schoon
- Het kleine 'draaiding' in het gaatje onder het filter is ook schoon
- Ik heb de plint verwijderd en onder de vaatwasser gekeken maar daar is het kurkdroog
- Ik heb de afvoer van de vaatwasser losgemaakt van de wasbak en gecheckt, maar ook hier lijkt niets mee aan de hand te zijn.
Voordat ik verder ga met dingen losdraaien/losmaken zonder dat ik precies weet waar het probleem kan zitten vraag ik toch liever even om advies. Ik hoop dat iemand hier kan helpen!
Mvg,
Roan
Ik ben in het bezig van een Atag vaatwasser model VA6811NT/A01, type DW90.2 art. nummer 456993/01. Gisteren heb ik de filters schoongemaakt en een kort programma gestart om alles even door te spoelen. Dit programma wilde echter niet starten en het gebruikelijke programma ook niet meer. Als ik de start knop indruk en de vaatwasser sluit, hoor ik dat de afvoerpomp aangaat maar ook binnen een seconde weer stopt, alsof hij niet van zijn plaats komt. De volgende zaken heb ik al gedaan/gecheckt:
- Filters zijn schoon
- Het kleine 'draaiding' in het gaatje onder het filter is ook schoon
- Ik heb de plint verwijderd en onder de vaatwasser gekeken maar daar is het kurkdroog
- Ik heb de afvoer van de vaatwasser losgemaakt van de wasbak en gecheckt, maar ook hier lijkt niets mee aan de hand te zijn.
Voordat ik verder ga met dingen losdraaien/losmaken zonder dat ik precies weet waar het probleem kan zitten vraag ik toch liever even om advies. Ik hoop dat iemand hier kan helpen!
Mvg,
Roan
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Roan
Geplaatst op:
10-04-2020 08:31
Roan
Geplaatst op:
Aangezien ik heb gezien dat dit vaak nodig is, bijgevoegd foto's van de printplaat die overigens niet makkelijk te verwijderen was, haha.
Geplaatst door:
Roan
Geplaatst op:
Roan
Geplaatst op:
en de achterkant
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-04-2020 18:13
bennie
Geplaatst op:
11-04-2020 18:13
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
De afvoerpomp(onderdeel 410 4e tekening) kan je ook demonteren en een keer testen met een losse voeding.
Als hij dan niet gewoon gaat draaien is hij aan vervanging toe.
De afvoerpomp(onderdeel 410 4e tekening) kan je ook demonteren en een keer testen met een losse voeding.
Als hij dan niet gewoon gaat draaien is hij aan vervanging toe.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)