Siemens stopt na 30 minuten |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
30-03-2020 05:57
Gewijzigd op:
30-03-2020 16:43
Martijn
Geplaatst op:
30-03-2020 05:57
Gewijzigd op:
30-03-2020 16:43
Hoi,
Sinds dit weekend geeft mijn Siemens SD6P1S (E-NR SN64E005EU/51) problemen met het afhandelen van zijn programma. Vaatwasser begint met zijn programma (Getest op programma 70 en 45) na ongeveer een half uur stopt hij met zijn programma en brand het kraantje symbool. Hij lijkt te stoppen op het moment dat hij water wil pakken. Bij het openen van de vaatwasser staat er een klein laagje koud water in de machine.
Zelf al geprobeerd:
- Filters en sproeiarmen schoongemaakt en schoepenrad gecontroleerd op verstoppingen.
- Waterinvoer: de zeefjes van het waterslot gereinigd, druk kraan gecontroleerd.
- Waterafvoer gecontroleerd door het water op te vangen in een emmer.
- Reset (3 sec startknop indrukken) voor start programma.
- Programma afbreken door een reset.
Niets geks gevonden, filters waren allemaal keurig schoon. Iemand enig idee welke vervolg stappen ik kan maken als ik de vaatwasser ga openmaken?
Mocht het te technisch voor mij worden en een monteur moet laten komen iemand enig idee wat de kosten zijn (dit i.v.m. overweging repareren van 8,5 jaar (gemiddeld 3x per week gebruikt) oude vaatwasser of een nieuwe kopen van ongeveer 500 euro).
Sinds dit weekend geeft mijn Siemens SD6P1S (E-NR SN64E005EU/51) problemen met het afhandelen van zijn programma. Vaatwasser begint met zijn programma (Getest op programma 70 en 45) na ongeveer een half uur stopt hij met zijn programma en brand het kraantje symbool. Hij lijkt te stoppen op het moment dat hij water wil pakken. Bij het openen van de vaatwasser staat er een klein laagje koud water in de machine.
Zelf al geprobeerd:
- Filters en sproeiarmen schoongemaakt en schoepenrad gecontroleerd op verstoppingen.
- Waterinvoer: de zeefjes van het waterslot gereinigd, druk kraan gecontroleerd.
- Waterafvoer gecontroleerd door het water op te vangen in een emmer.
- Reset (3 sec startknop indrukken) voor start programma.
- Programma afbreken door een reset.
Niets geks gevonden, filters waren allemaal keurig schoon. Iemand enig idee welke vervolg stappen ik kan maken als ik de vaatwasser ga openmaken?
Mocht het te technisch voor mij worden en een monteur moet laten komen iemand enig idee wat de kosten zijn (dit i.v.m. overweging repareren van 8,5 jaar (gemiddeld 3x per week gebruikt) oude vaatwasser of een nieuwe kopen van ongeveer 500 euro).
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 19:29
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 19:29
Brand hij of knippert hij?
Als hij brand kan de flowmeter kapot zijn.
Als hij knippert heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Als hij brand kan de flowmeter kapot zijn.
Als hij knippert heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
01-04-2020 10:59
Martijn
Geplaatst op:
01-04-2020 10:59
Dank je antwoord.
Het lampje blijft braden.
Ondertussen ook de zijkan opengehaald. Wat opvalt is dat het labyrint aardig vuil is. Kan dit de oorzaak zijn? Hier lijkt ook een soort van meter in te zitten.
Tweede wat opvalt is dat er veel water staat in de bak linksvoor. Is dit normaal? Ik heeb geen idee hoe ik het water er uit krijg zonder heel de voorkant er uit te halen.
Het lampje blijft braden.
Ondertussen ook de zijkan opengehaald. Wat opvalt is dat het labyrint aardig vuil is. Kan dit de oorzaak zijn? Hier lijkt ook een soort van meter in te zitten.
Tweede wat opvalt is dat er veel water staat in de bak linksvoor. Is dit normaal? Ik heeb geen idee hoe ik het water er uit krijg zonder heel de voorkant er uit te halen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-04-2020 19:46
bennie
Geplaatst op:
01-04-2020 19:46
Die bak linksvoor is je waterontharder, die kan je gewoon met rust laten.
Mag ik een foto van het labyrint zien?
Mag ik een foto van het labyrint zien?
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
03-04-2020 11:08
Martijn
Geplaatst op:
03-04-2020 11:08
Hier een aantal fotos van de zijkant. Dank je wel voor het meedenken!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 19:51
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 19:51
Dat metertje is de flowmeter.
Die registreert hoeveel water er binnen komt.
Dat vuile is de ontluchting van de afvoer.
Als dat verstopt zit kan je ook raar gedrag krijgen.
Je kan zit schoonmaken door een kopje van een spijker er in te doen en dan met een magneet schoonkrabben en doorspoelen.
Het is wel even een karwei, maar wel kosteloos.
Die registreert hoeveel water er binnen komt.
Dat vuile is de ontluchting van de afvoer.
Als dat verstopt zit kan je ook raar gedrag krijgen.
Je kan zit schoonmaken door een kopje van een spijker er in te doen en dan met een magneet schoonkrabben en doorspoelen.
Het is wel even een karwei, maar wel kosteloos.
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
04-04-2020 14:21
Martijn
Geplaatst op:
04-04-2020 14:21
Hoi,
Vandaag helemaal schoongemaakt. Helaas na een half uur weer een aantal piepjes, kraantje brand en een laagje koud water in de vaatwasser. Gezien de leeftijd(8,5 jaar) gaan we denk maar kijken voor een nieuwe vaatwasser. Bedankt voor de hulp.
Vandaag helemaal schoongemaakt. Helaas na een half uur weer een aantal piepjes, kraantje brand en een laagje koud water in de vaatwasser. Gezien de leeftijd(8,5 jaar) gaan we denk maar kijken voor een nieuwe vaatwasser. Bedankt voor de hulp.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2020 10:39
bennie
Geplaatst op:
05-04-2020 10:39
Dat is ook een oplossing, graag gedaan.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)