Vaatwasser Bosch pompt niet af (foto's!) |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Max
Geplaatst op:
13-03-2020 14:51
Max
Geplaatst op:
13-03-2020 14:51
Ik heb een probleem met mijn vaatwasser, Bosch S9J1B. Zodra ik de vaatwasser aan zet begint hij eindeloos te pompen, er komt geen water uit de afvoer.
Resetten lukt niet, de lampjes gaan niet eens aan.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Bakje onder in vaatwasser losgehaald, afdekkapje van pomp losgeschroefd. (1 torx)
- Slang aan de rechterkant van het labyrint losgehaald (nr 3 op fotos) erdoor geblazen, niet verstopt. Deze loopt naar binnenkant vaatwasser (onderin)
- Door slang 1 geblazen, deze loopt naar de afvoer, niet verstopt.
- Labyrint losgehaald en bekeken, ziet er goed uit.
- Rode vlotter zit niet vast. vaatwasser is droog, niet lek.
Wanneer ik door slang 2 blaas voel ik weerstand, water borrelt. Is dit normaal? Lucht komt er in de vaatwasser uit, maar alleen als ik hard blaas.
De oranje vlotter lijkt wat hoger te zitten en kan ik niet naar beneden duwen, is dit normaal? (rode cirkel op fotos)
Het rode vlottertje in het labyrint (laatste foto) beweegt een klein beetje op en naar wanneer ik het labyrint ondersteboven houd, maar niet veel.
Waar zou het aan kunnen liggen? Ik ben helemaal klaar met handwassen en vind het zonde om een nieuwe te kopen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet, Max
Resetten lukt niet, de lampjes gaan niet eens aan.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Bakje onder in vaatwasser losgehaald, afdekkapje van pomp losgeschroefd. (1 torx)
- Slang aan de rechterkant van het labyrint losgehaald (nr 3 op fotos) erdoor geblazen, niet verstopt. Deze loopt naar binnenkant vaatwasser (onderin)
- Door slang 1 geblazen, deze loopt naar de afvoer, niet verstopt.
- Labyrint losgehaald en bekeken, ziet er goed uit.
- Rode vlotter zit niet vast. vaatwasser is droog, niet lek.
Wanneer ik door slang 2 blaas voel ik weerstand, water borrelt. Is dit normaal? Lucht komt er in de vaatwasser uit, maar alleen als ik hard blaas.
De oranje vlotter lijkt wat hoger te zitten en kan ik niet naar beneden duwen, is dit normaal? (rode cirkel op fotos)
Het rode vlottertje in het labyrint (laatste foto) beweegt een klein beetje op en naar wanneer ik het labyrint ondersteboven houd, maar niet veel.
Waar zou het aan kunnen liggen? Ik ben helemaal klaar met handwassen en vind het zonde om een nieuwe te kopen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet, Max
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:24
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:24
Dag max, mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Check de bedrading eens in het scharnierende gedeelte van de deur.
Want als de lekkage vlotter op de bodem de verbinding verbreekt gaat de pomp aan.
Misschien heb je nu een draadbreuk.
Check de bedrading eens in het scharnierende gedeelte van de deur.
Want als de lekkage vlotter op de bodem de verbinding verbreekt gaat de pomp aan.
Misschien heb je nu een draadbreuk.
Geplaatst door:
Max
Geplaatst op:
14-03-2020 11:21
Max
Geplaatst op:
14-03-2020 11:21
Hoi Bennie,
Het E nummer is SGV33E13EU/50.
Zou kunnen, maar ik vraag me af waarom er dan geen water uit de afvoer komt.
Zou het kunnen dat er iets vast zit in de pomp? En hoe zou ik daar dan bij kunnen komen, moet dat van binnenuit?
Het vreemde is ook dat er toen ik een tijdje geleden keek wel water uit de afvoer kwam. Er werd dus continu water aangevoerd en afgevoerd.
Het E nummer is SGV33E13EU/50.
Zou kunnen, maar ik vraag me af waarom er dan geen water uit de afvoer komt.
Zou het kunnen dat er iets vast zit in de pomp? En hoe zou ik daar dan bij kunnen komen, moet dat van binnenuit?
Het vreemde is ook dat er toen ik een tijdje geleden keek wel water uit de afvoer kwam. Er werd dus continu water aangevoerd en afgevoerd.
Geplaatst door:
Belman
Geplaatst op:
14-03-2020 16:50
Belman
Geplaatst op:
14-03-2020 16:50
Als je slang 3 volgt tot aan het pomphuis, zit de afvoerpomp achter de slang (zie foto).
Even de pomp nakijken, en zo nodig vervangen.
Even de pomp nakijken, en zo nodig vervangen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-03-2020 17:21
bennie
Geplaatst op:
14-03-2020 17:21
De pomp loopt op 230 volt, die kan je dus met een losse voeding testen.
Er zit na de pomp een terugslagklep, vandaar dat dat doorblazen zo moeilijk gaat.
Als je er een emmer water in gooit, pompt hij dat dan wel af?
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Er zit na de pomp een terugslagklep, vandaar dat dat doorblazen zo moeilijk gaat.
Als je er een emmer water in gooit, pompt hij dat dan wel af?
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Geplaatst door:
Max
Geplaatst op:
31-03-2020 09:48
Max
Geplaatst op:
31-03-2020 09:48
Hoi Bennie,
De pomp kan ik niet zo makkelijk eruit halen.. Ik heb 2 filmpjes gemaakt. Zoals je aan de buitenkant kunt zien wordt de oranje vlotter al vrij snel geactiveerd. Is dit de bedoeling?
Aan de binnenkant pompt hij zich helemaal vol met water tot de rand zoals je kunt zien.
https://youtu.be/dSaWgxXoCXs
https://youtu.be/Cge3ueDnRLE
De pomp kan ik niet zo makkelijk eruit halen.. Ik heb 2 filmpjes gemaakt. Zoals je aan de buitenkant kunt zien wordt de oranje vlotter al vrij snel geactiveerd. Is dit de bedoeling?
Aan de binnenkant pompt hij zich helemaal vol met water tot de rand zoals je kunt zien.
https://youtu.be/dSaWgxXoCXs
https://youtu.be/Cge3ueDnRLE
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 20:03
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 20:03
De afvoerpomp loopt ook wel zo te zien, maar er komt nog steeds niets uit de afvoerslang?
ook niet als je het rode pinnetje bij de vlotters omhoog doet?
ook niet als je het rode pinnetje bij de vlotters omhoog doet?
Geplaatst door:
Max
Geplaatst op:
31-03-2020 20:38
Max
Geplaatst op:
31-03-2020 20:38
Ik heb een fout gemaakt. Doordat ik het kapje van de pomp boven eraf had pompte hij niet af.
Nu ik dat kapje terug geplaatst heb pompt hij continu af en voert tegelijk nieuw water aan.
Zie hier, filmpje van 1min: https://www.youtube.com/watch?v=wO6AQhUEg0k
Ik hoorde dat het probleem met de timer zou kunnen zijn. Is dit plausibel? En zo je hoe kan ik dit checken?
Nu ik dat kapje terug geplaatst heb pompt hij continu af en voert tegelijk nieuw water aan.
Zie hier, filmpje van 1min: https://www.youtube.com/watch?v=wO6AQhUEg0k
Ik hoorde dat het probleem met de timer zou kunnen zijn. Is dit plausibel? En zo je hoe kan ik dit checken?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-04-2020 19:16
bennie
Geplaatst op:
01-04-2020 19:16
Ik heb dit nog niet eerder gezien, wat gebeurt er als je schakelt met het blauwe hendeltje?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)