Siemens iq500 opvolgende problemen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
marianne
Geplaatst op:
17-02-2020 17:46
Gewijzigd op:
18-02-2020 22:01
marianne
Geplaatst op:
17-02-2020 17:46
Gewijzigd op:
18-02-2020 22:01
*
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
12-03-2020 15:43
Hans
Geplaatst op:
12-03-2020 15:43
Letterlijk alles doorgenomen en nagelopen. Uiteindelijk naar een reparatieservice gebracht. Ruim een week aan testen leverde NIETS aan defecten op. Terug naar de tekentafel dus.
Wellicht iets heel anders, te lage spanning op het netwerk wordt gesuggereerd, vragen mbt nieuwe zonnepanelen bij buren worden gesteld...
Iemand hier ervaring mee?
Ik ga weer eea nalopen..
Wellicht iets heel anders, te lage spanning op het netwerk wordt gesuggereerd, vragen mbt nieuwe zonnepanelen bij buren worden gesteld...
Iemand hier ervaring mee?
Ik ga weer eea nalopen..
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:15
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:15
@hans.
En wat is de spanning bij je stopcontact van de vaatwasser?
En wat is de spanning bij je stopcontact van de vaatwasser?
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
17-03-2020 20:09
Hans
Geplaatst op:
17-03-2020 20:09
235, ben er achter dat ee geen onderverdeling is op de keukengroep. Wellicht het aanslaan van keukenboiler die er voor zorgt dat de spanning schommelt..?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-03-2020 20:47
bennie
Geplaatst op:
17-03-2020 20:47
Als er goede lassen zitten zou dat geen probleem moeten zijn, maar als een vaatwasser en een boiler samen vol in bedrijf zijn zit je wel aan de grens van de zekering.
En als daar een slechte verbinding tussen zit kan de spanning inkakken.
Heb je niet de mogelijkheid om hem (tijdelijk) op een aparte groep aan te sluiten?
En als daar een slechte verbinding tussen zit kan de spanning inkakken.
Heb je niet de mogelijkheid om hem (tijdelijk) op een aparte groep aan te sluiten?
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
17-03-2020 21:51
Hans
Geplaatst op:
17-03-2020 21:51
Ik ga als het allemaal lukt... overmorgen de machine terugplaatsen. Dan ga ik eerst al het andere wat er op zit uitschakelen. Draait hij dan weet ik waar ik t moet zoeken. Zo niet leg ik een snoer naar een andere groep en test ik dat. Sowieso daarna alle elektra aansluitingen nalopen.
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
20-03-2020 15:49
Hans
Geplaatst op:
20-03-2020 15:49
Bennie, hij staat er weer. Alles nagelopen vanaf meterkast tot originele aansluiting, geen verschillen te vinden steeds tussen 234 en 237v.
Alles aangesloten zoals de opstelling al was en, jawel, hij draait!
Grote vraag wat het dan zou kunnen zijn geweest blijft..
Zomaar een idee, zou het kunnen dat bijvoorbeeld het relais wat geplakt heeft en dat deze door het vervoer los getrild is..?
Gr.
Hans
Alles aangesloten zoals de opstelling al was en, jawel, hij draait!
Grote vraag wat het dan zou kunnen zijn geweest blijft..
Zomaar een idee, zou het kunnen dat bijvoorbeeld het relais wat geplakt heeft en dat deze door het vervoer los getrild is..?
Gr.
Hans
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-03-2020 21:37
bennie
Geplaatst op:
20-03-2020 21:37
Als een relais geplakt heeft komen de problemen weer, want dan is het schakelcontact beschadigt.
Maar of het dat is?
Ik denk dat je er van moet genieten dat hij weer doet en hopen dat het niet weerkomt.
Want het kan van alles geweest zijn.
Maar of het dat is?
Ik denk dat je er van moet genieten dat hij weer doet en hopen dat het niet weerkomt.
Want het kan van alles geweest zijn.
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
15-04-2020 18:00
Hans
Geplaatst op:
15-04-2020 18:00
Klopt Bennie, nogmaals dank voor je tijd.
Na even steekt het eerste probleem weer de kop op. Kraantje en lampje glansspoelmiddel knipperen.
Via een Duitse pagina (https://forum.teamhack.de/thread/61998-geschirrsp%C3%BCler-siemens-wasserzulauf-und-klarsp%C3%BCler-blinkt-problem-gel%C3%B6st/) wordt er geopperd dat het probleem opgelost werd door de bekabeling in de deur na te kijken.
Nu begon ik eea al snel open te schroeven, daar moet je echter voorzichtig mee zijn, want geheel wordt erg instabiel. Is er een manier om de elektra in de deur eenvoudiger na te kijken?
Groet, Hans
Na even steekt het eerste probleem weer de kop op. Kraantje en lampje glansspoelmiddel knipperen.
Via een Duitse pagina (https://forum.teamhack.de/thread/61998-geschirrsp%C3%BCler-siemens-wasserzulauf-und-klarsp%C3%BCler-blinkt-problem-gel%C3%B6st/) wordt er geopperd dat het probleem opgelost werd door de bekabeling in de deur na te kijken.
Nu begon ik eea al snel open te schroeven, daar moet je echter voorzichtig mee zijn, want geheel wordt erg instabiel. Is er een manier om de elektra in de deur eenvoudiger na te kijken?
Groet, Hans
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
15-04-2020 19:40
Hans
Geplaatst op:
15-04-2020 19:40
Ah, eerst de kopse kanten (4 kleine schroefjes) dan het deur deel (4schroeven) en dan pas de 2 schroeven van het bedieingsfronmt (bovenaan).
Alles los gemaakt, draden bekeken, geen kinken oid kunnen vinden.
dus alle stekkers weer vast, deur weer in elkaar.
Stroom er weer op en hij blijkt in 12 rest minuten van een programma te staan.
Reset met de startknop 3sec inhouden) en uit/aan zetten laat me weer een programma kiezen. Hij staat nu eerst even te spoelen, dus we wachten weer af...
Alles los gemaakt, draden bekeken, geen kinken oid kunnen vinden.
dus alle stekkers weer vast, deur weer in elkaar.
Stroom er weer op en hij blijkt in 12 rest minuten van een programma te staan.
Reset met de startknop 3sec inhouden) en uit/aan zetten laat me weer een programma kiezen. Hij staat nu eerst even te spoelen, dus we wachten weer af...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)