Bauknecht foutcode 15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Pascal
Geplaatst op:
03-04-2024 16:26
Pascal
Geplaatst op:
03-04-2024 16:26
Wij hebben ook steeds weer de code 15 storing...
Op programma 3 doet de machine het en op programma 1 viel die continu op storing..
Nu heb de machine 2X zonder tabletten laten draaien en deed programma 1 het weer..
Of het is opgelost, weet ik nu nog niet..
Lees hier steeds dat ik Het filter moet reinigen de machine moet vullen met heet water en soda toevoegen en een sensor schoonmaken...
Kan iemand mij aub precies uitleggen wat ik precies moet doen..
Het filter schoonmaken, is dat het filter in de bak?
De machine vol laten lopen met warm water beteken dat gewoon vol gieten met heet water met soda gemengd? ( valt de machine dan niet op storing daar er voordat de machine gestart is op storing?). Welk programma moet ik de machine dan laten draaien, totdat die begint af te pompen?
De machine is geplaatst in juni 2021 door brugman keukens.. Deze hebben gereageerd en willen Bauknecht laten komen, kosten zijn natuurlijk voor mij..
Probleem is dat ik niet graag geld uitgeef aan een reparatie, daar ik niet weet wat het op voorhand kosten gaat en hoelang de vaatwasser het dan zal blijven doen. Dan koop ik liever een nieuwe.. Kan iemand mij helpen ;-)
Op programma 3 doet de machine het en op programma 1 viel die continu op storing..
Nu heb de machine 2X zonder tabletten laten draaien en deed programma 1 het weer..
Of het is opgelost, weet ik nu nog niet..
Lees hier steeds dat ik Het filter moet reinigen de machine moet vullen met heet water en soda toevoegen en een sensor schoonmaken...
Kan iemand mij aub precies uitleggen wat ik precies moet doen..
Het filter schoonmaken, is dat het filter in de bak?
De machine vol laten lopen met warm water beteken dat gewoon vol gieten met heet water met soda gemengd? ( valt de machine dan niet op storing daar er voordat de machine gestart is op storing?). Welk programma moet ik de machine dan laten draaien, totdat die begint af te pompen?
De machine is geplaatst in juni 2021 door brugman keukens.. Deze hebben gereageerd en willen Bauknecht laten komen, kosten zijn natuurlijk voor mij..
Probleem is dat ik niet graag geld uitgeef aan een reparatie, daar ik niet weet wat het op voorhand kosten gaat en hoelang de vaatwasser het dan zal blijven doen. Dan koop ik liever een nieuwe.. Kan iemand mij helpen ;-)
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2024 16:11
bennie
Geplaatst op:
05-04-2024 16:11
@pascal, het filter zit gewoon onderin de bak, die zeef.
Het hete water met soda giet je er in, je zet hem even aan, zodat er bij de afvoerpomp ook sodawater zit.
Daarna laat je hem lekker even weken.
Daarna het heetste programma proberen
Het hete water met soda giet je er in, je zet hem even aan, zodat er bij de afvoerpomp ook sodawater zit.
Daarna laat je hem lekker even weken.
Daarna het heetste programma proberen
Geplaatst door:
Emiel Bergwerff
Geplaatst op:
16-04-2024 20:36
Emiel Bergwerff
Geplaatst op:
16-04-2024 20:36
24-2 meldde ik dat onze Bauknecht vaatwasser ook storing F15 had en dat dit na het vervangen van de troebelheidssensor verdwenen leek. Enkele weken later kwam de storing F15 weer sporadisch voor en afgelopen week permanent. Door Witgoed Service Asser werd ik getipt dat de vaatwasser door de circulatiepomp “voelt” of er nog water in de vaatwasser staat. Na de circulatiepomp losgehaald te hebben, bleek deze vol zandachtig materiaal te zitten en bleken de lagerbus onder het schoepenrad en de as van het schoepenrad flink ingesleten te zijn. Na het vervangen van de circulatiepomp werkt de vaatwasser weer goed. Hij is ook weer net zo stil als toen hij nieuw was - dat valt nu pas op…
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)