Bauknecht foutcode 15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-12-2021 15:37
bennie
Geplaatst op:
13-12-2021 15:37
@sam
Probeer eens een sodabeurt
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt
Probeer eens een sodabeurt
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Vanessa
Geplaatst op:
09-04-2022 11:35
Gewijzigd op:
09-04-2022 11:38
Vanessa
Geplaatst op:
09-04-2022 11:35
Gewijzigd op:
09-04-2022 11:38
Hallo JanN. Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Wij hebben nu hetzelfde probleem.
(oeps, er waren nog meer reacties. Ik ga mijn blokjes eens veranderen. Al bedenk ijk me bnu ook dat ik afgelopen week een keer een schoonmaakronde heb gedaan met speciale schoonmaakblokjes van de action en sindsdien en paar keer dit probleem had. Die ook maar niet meer gebruiken)
(oeps, er waren nog meer reacties. Ik ga mijn blokjes eens veranderen. Al bedenk ijk me bnu ook dat ik afgelopen week een keer een schoonmaakronde heb gedaan met speciale schoonmaakblokjes van de action en sindsdien en paar keer dit probleem had. Die ook maar niet meer gebruiken)
Geplaatst door:
Etienne
Geplaatst op:
25-04-2022 10:34
Etienne
Geplaatst op:
25-04-2022 10:34
ik heb ook al alles geprobeerd. Hij blijft het water afpompen en ondertussen vult hij ook water bij. Uitendelijk verschijnt er code 15.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-04-2022 12:09
bennie
Geplaatst op:
25-04-2022 12:09
@etienne.
Mag ik eerst alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik eerst alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Bloemetje
Geplaatst op:
14-05-2022 20:48
Bloemetje
Geplaatst op:
14-05-2022 20:48
Gewoon een kut machine
Geplaatst door:
Niki
Geplaatst op:
05-11-2022 17:16
Niki
Geplaatst op:
05-11-2022 17:16
Hier ook nu bij elke beurt code F15.
Meestal vooraan het programma, maar soms ook in het midden/einde.
Alle voorgaande tips al geprobeerd, zonder succes.
Heeft er iemand nog raad, aub?
Alvast bedankt!
Meestal vooraan het programma, maar soms ook in het midden/einde.
Alle voorgaande tips al geprobeerd, zonder succes.
Heeft er iemand nog raad, aub?
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
Rico
Geplaatst op:
03-10-2023 21:45
Gewijzigd op:
03-10-2023 21:46
Rico
Geplaatst op:
03-10-2023 21:45
Gewijzigd op:
03-10-2023 21:46
Ik had dit probleem ook.
Het kwam nahet reinigen op intensief succesvol 3 uur lang met sun vaatwasmachinereiniger erin.
Daarna volgende progamma code 15.
Even de onderkant van binnen droog gedept, voor de zekerheid met een tandenborstel langs het sensortje gegaan en hij deed het weer.
Het kwam nahet reinigen op intensief succesvol 3 uur lang met sun vaatwasmachinereiniger erin.
Daarna volgende progamma code 15.
Even de onderkant van binnen droog gedept, voor de zekerheid met een tandenborstel langs het sensortje gegaan en hij deed het weer.
Geplaatst door:
Ronald de Jonge
Geplaatst op:
25-10-2023 21:12
Ronald de Jonge
Geplaatst op:
25-10-2023 21:12
Zelfde fout hier, vaatwasser is nu twee jaar oud. Na het eerste jaar begon dit E15 probleem. Whirpool heel de pomp toen vervangen (garantie). Nu een jaar later begint de ellende weer.
Als de fout optreedt dan zet ik de machine uit, haal het filter onderin eruit, giet er een kannetje met (paar liter) heet water in, wacht een paar minuten, zet de machine weer aan en start het programma weer. Dit lost het probleem voor onbepaalde tijd (gemiddeld één week op).
Voor de lange termijn zal en wel weer een reparatie nodig zijn, of vervangen met een beter product.
Als de fout optreedt dan zet ik de machine uit, haal het filter onderin eruit, giet er een kannetje met (paar liter) heet water in, wacht een paar minuten, zet de machine weer aan en start het programma weer. Dit lost het probleem voor onbepaalde tijd (gemiddeld één week op).
Voor de lange termijn zal en wel weer een reparatie nodig zijn, of vervangen met een beter product.
Geplaatst door:
Appie
Geplaatst op:
23-11-2023 12:50
Appie
Geplaatst op:
23-11-2023 12:50
Smerigheid is het probleem van de foutcode 15 . Oplossing is soda met warmwater in de vaatwasser te doen en dan laten afpompen . Tijdens het afpompen de stekker er uithalen . Effe een uurtje laten staan . Daarna weer programma laten afdraaien. Als het weer voorkomt zelfde procedure volgen. Succes
Geplaatst door:
Emiel Bergwerff
Geplaatst op:
24-02-2024 13:36
Gewijzigd op:
24-02-2024 13:38
Emiel Bergwerff
Geplaatst op:
24-02-2024 13:36
Gewijzigd op:
24-02-2024 13:38
Hier Bauknecht BCIF 5O41 PLEGTS vaatwasser van circa 2,5 jaar oud met storing F15 gehad, met name bij het afpompen na de voorwasronde, soms ook na het hoofdwasprogramma. Zelfde symptomen als reeds genoemd: afvoerpomp blijft lopen terwijl put al leeg is.
Aanvankelijk hielp volgieten met heet water, later heet water met soda, later hielp ook dat niet meer. Zelfreinigingsprogramma mocht ook niet baten. Aanvankelijk ging het tussendoor nog wel eens een keer goed, maar op het laatst viel hij elke keer in storing. Op advies van hier overgestapt van Aldi vaatwastabletten op Dreft, dat hielp ook niet; en opvallend: juist bij de Dreft vaatwastabletten ontstond schuimvorming…
Ik heb twee keer machine uit de keuken gehaald en geopend. De eerste keer heb ik met name de afvoerpomp en troebelheidssensor gecontroleerd - geen afwijkingen geconstateerd - en de tweede keer heb ik vrijwel alle stekkerverbindingen los gehad, schakelaars gecontroleerd en waar mogelijk contacten elektrisch doorgemeten - geen afwijkingen geconstateerd.
Toen om maar wat te proberen een nieuwe troebelheidssensor besteld (inclusief verzendkosten circa €30) en deze vervangen - kan door het serviceluikje voor onder de machine, dus hij hoeft niet uit de keuken - en de afgelopen week doet hij het weer goed. Hopen dat dat zo blijft natuurlijk, maar er lijkt verbetering te zijn (De troebelheidssensor is overigens gecombineerd in één onderdeel met de NTC temperatuursensor)
Aanvankelijk hielp volgieten met heet water, later heet water met soda, later hielp ook dat niet meer. Zelfreinigingsprogramma mocht ook niet baten. Aanvankelijk ging het tussendoor nog wel eens een keer goed, maar op het laatst viel hij elke keer in storing. Op advies van hier overgestapt van Aldi vaatwastabletten op Dreft, dat hielp ook niet; en opvallend: juist bij de Dreft vaatwastabletten ontstond schuimvorming…
Ik heb twee keer machine uit de keuken gehaald en geopend. De eerste keer heb ik met name de afvoerpomp en troebelheidssensor gecontroleerd - geen afwijkingen geconstateerd - en de tweede keer heb ik vrijwel alle stekkerverbindingen los gehad, schakelaars gecontroleerd en waar mogelijk contacten elektrisch doorgemeten - geen afwijkingen geconstateerd.
Toen om maar wat te proberen een nieuwe troebelheidssensor besteld (inclusief verzendkosten circa €30) en deze vervangen - kan door het serviceluikje voor onder de machine, dus hij hoeft niet uit de keuken - en de afgelopen week doet hij het weer goed. Hopen dat dat zo blijft natuurlijk, maar er lijkt verbetering te zijn (De troebelheidssensor is overigens gecombineerd in één onderdeel met de NTC temperatuursensor)
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)