Miele g4293scvi storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 16:08
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 16:08
Hallo allemaal,
Onze miele g4293scvi had de storing f70. En inderdaad lag de lekbak vol water. Ik heb de vaatwasser eruit gehaald om te kijken waar de lek zit, maar had om de lekbak eraf te schroeven, de vaatwasser op zijn kant gelegd. Met gevolg dat er water op de (zover ik erachter kon komen) verwarmings relais lekte. En was ik zo stom om nadat ik de plaat eronder vandaan had, de stekker er weer in te steken om te testen. Nu gaat de vaatwasser niet meer aan. De lampje naast de aan knop knippert wel een keer als ik hem aan zet, en je hoort iets schakelen op de printplaat in de deur, maar het schermpje gaat niet aan. Wel gaat het schermpje aan als ik de instel menu voor bijv. de machine terug zet op fabrieksinstellingen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb de printplaat wel bekeken, maar zag niets doorgebrand of rot. Ook bij de verwarmings relais niet. Maar ik weet dan ook niet of die relais überhaupt invloed kan hebben op of de machine wel of niet aangaat.
Onze miele g4293scvi had de storing f70. En inderdaad lag de lekbak vol water. Ik heb de vaatwasser eruit gehaald om te kijken waar de lek zit, maar had om de lekbak eraf te schroeven, de vaatwasser op zijn kant gelegd. Met gevolg dat er water op de (zover ik erachter kon komen) verwarmings relais lekte. En was ik zo stom om nadat ik de plaat eronder vandaan had, de stekker er weer in te steken om te testen. Nu gaat de vaatwasser niet meer aan. De lampje naast de aan knop knippert wel een keer als ik hem aan zet, en je hoort iets schakelen op de printplaat in de deur, maar het schermpje gaat niet aan. Wel gaat het schermpje aan als ik de instel menu voor bijv. de machine terug zet op fabrieksinstellingen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb de printplaat wel bekeken, maar zag niets doorgebrand of rot. Ook bij de verwarmings relais niet. Maar ik weet dan ook niet of die relais überhaupt invloed kan hebben op of de machine wel of niet aangaat.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-12-2019 19:15
bennie
Geplaatst op:
22-12-2019 19:15
Had je de printplaat ook helemaal gedemonteerd?
Dus ook alle stekkers er af gehaalt?
Dat wil namelijk ook wel eens helpen.
Dus ook alle stekkers er af gehaalt?
Dat wil namelijk ook wel eens helpen.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 19:29
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 19:29
Dat heb ik idd. gedaan, ook de deur schakelaar doorgemeten, en die is ook nog goed. Heel raar is ook, dat als ik de stekker in het contact stop gaat de display heel even aan en hoor je hem weer schakelen en valt hij uit. Ook als ik handmatig de water lekkage schakelaar bedien komt de storing f70 in de display staan en branden alle lampjes. Zet ik hem daarna uit en weer aan, doet hij weer niets
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:07
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:07
Dit is trouwens de onderdeel waar water op gelekt is. Als ik op onderdeel nr zoek is het een besturings module. Toch zie ik er niets raars aan en zit er niet veel op. 2 relais en een hoop soldeerpunten
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:08
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:08
Sorry, foto's uploaden ging niet goed. Ik probeer het nog eens
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:13
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 20:13
Upload kom niet door, dus bij deze onderdeel nr: 09053390. Hier een link waar die te koop is, die plaats ik alleen om te laten zien welke ik bedoel. https://www.partsnl.nl/module-9053390-vaatwasser
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-12-2019 21:06
bennie
Geplaatst op:
22-12-2019 21:06
Probeer het eens met https://postimages.org/
De link die je krijgt plaats je in je reactie.
De link die je krijgt plaats je in je reactie.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 21:14
Jan
Geplaatst op:
22-12-2019 21:14
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-12-2019 20:00
bennie
Geplaatst op:
23-12-2019 20:00
Okay, maar als je kortsluiting in de sturing maakt kan er iets kleins kapot gaan wat de hele boel in de war gooit.
Mag ik ook een paar duidelijke foto's van de hoofdprint?
Misschien kan ik iets ontdekken.
Mag ik ook een paar duidelijke foto's van de hoofdprint?
Misschien kan ik iets ontdekken.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
23-12-2019 20:24
Jan
Geplaatst op:
23-12-2019 20:24
Hartelijk dank alvast voor het mee denken. Ik zal na de kerst foto's van de print plaatsen, zo duidelijk mogelijk. Ik heb voor nu alles weer even dicht geschroefd want hij stond gruwelijk in de weg haha. We hebben voorlopig een tijdelijke andere kunnen regelen, dus ga ik er later weer mee aan de slag. Nogmaals dank, en fijne dagen toegewenst
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)