Foutcode 50 Vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
WePe
Geplaatst op:
27-11-2019 09:16
WePe
Geplaatst op:
27-11-2019 09:16
Vaatwasser F66602IMOP
PNC 911424312/08
Ik heb foutcode 50. Ik heb dit topic al helemaal doorgespit maar ik heb toch nog wat vragen aan Bennie. De aanloopcondensator kan ik niet vinden. De 3 draden van de circulatiepomp lopen rechtstreeks naar de print. Dus naar mijn idee kan het niks te maken heb ben met de bedrading naar de deur.Ik heb de pomp uitgebouwd maar deze is helemaal schoon en de waaier wordt niet geblokkeerd. Hoe meet ik of er spanning op de motor komt? Het is een A-synchone motor met 3 aansluitingen. Als de vaatwasser helemaal leeg is dus alle water eruit moet er dan weer water in de pomp staan? Zit er een sensor die kijkt of er water in staat?. Het zijn veel vragen, ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Groet,
Willy
PNC 911424312/08
Ik heb foutcode 50. Ik heb dit topic al helemaal doorgespit maar ik heb toch nog wat vragen aan Bennie. De aanloopcondensator kan ik niet vinden. De 3 draden van de circulatiepomp lopen rechtstreeks naar de print. Dus naar mijn idee kan het niks te maken heb ben met de bedrading naar de deur.Ik heb de pomp uitgebouwd maar deze is helemaal schoon en de waaier wordt niet geblokkeerd. Hoe meet ik of er spanning op de motor komt? Het is een A-synchone motor met 3 aansluitingen. Als de vaatwasser helemaal leeg is dus alle water eruit moet er dan weer water in de pomp staan? Zit er een sensor die kijkt of er water in staat?. Het zijn veel vragen, ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Groet,
Willy
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-11-2019 16:07
bennie
Geplaatst op:
27-11-2019 16:07
Dag Willy.
Een vaatwasser pompt eerst zijn water af, vult hem met schoon water en dan gaat de circulatiepomp draaien.
Hij vliegt dus niet in paniek als er nog geen water in zit.
Check eens of er geen draadbreuk zit in het scharnierende gedeelte van de deur.
Anders moeten we even kijken hoe het geschakeld is op de printplaat, misschien een relais kapot.
Een vaatwasser pompt eerst zijn water af, vult hem met schoon water en dan gaat de circulatiepomp draaien.
Hij vliegt dus niet in paniek als er nog geen water in zit.
Check eens of er geen draadbreuk zit in het scharnierende gedeelte van de deur.
Anders moeten we even kijken hoe het geschakeld is op de printplaat, misschien een relais kapot.
Geplaatst door:
WePe
Geplaatst op:
28-11-2019 07:50
WePe
Geplaatst op:
28-11-2019 07:50
Dag Bennie,
Dank voor de reactie.
De vaatwasser doet het weer. Ik had eerst de kleine pomp gedemonteerd. Hier zat een klein botje in, maar toch zo groot dat hij de waaier zou kunnen blokkeren. Daarna heb ik de circulatiepomp uitgebouwd. Deze was helemaal schoon. Na het inbouwen van de pomp de vaatwasser weer opgestart. Als eerste hoor je de afvoerpomp, daarna hoor je de circulatiepomp een paar keer starten. Daarna gaat de vaatwasser water innemen. Dit alles zonder dat de foutcode komt. Ik ben hier blij mee, maar bevredigend is het niet want was is nu de oorzaak geweest?
Willy
Dank voor de reactie.
De vaatwasser doet het weer. Ik had eerst de kleine pomp gedemonteerd. Hier zat een klein botje in, maar toch zo groot dat hij de waaier zou kunnen blokkeren. Daarna heb ik de circulatiepomp uitgebouwd. Deze was helemaal schoon. Na het inbouwen van de pomp de vaatwasser weer opgestart. Als eerste hoor je de afvoerpomp, daarna hoor je de circulatiepomp een paar keer starten. Daarna gaat de vaatwasser water innemen. Dit alles zonder dat de foutcode komt. Ik ben hier blij mee, maar bevredigend is het niet want was is nu de oorzaak geweest?
Willy
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-11-2019 17:16
bennie
Geplaatst op:
28-11-2019 17:16
Als de afvoerpomp geblokkeerd zou zijn kreeg je i20 te zien.
Had de circulatiepomp moeite met opstarten, of werd hij gewoon in en uitgeschakeld?
Had de circulatiepomp moeite met opstarten, of werd hij gewoon in en uitgeschakeld?
Geplaatst door:
WePe
Geplaatst op:
29-11-2019 19:20
WePe
Geplaatst op:
29-11-2019 19:20
Het vreemde was dat de circulatiepomp helemaal niet startte. Ik heb de connector van de circulatiepomp losgehaald en de machine opnieuw gestart. De foutcode is dan weg en geprobeerd om spanning op de connector te meten. Ik heb dus niks gemeten terwijl er 230V op zou moeten staan. Even daarna kwam foutmelding 50 weer.Maar goed, inmiddels heeft de machine weer 3 beurten gedraaid en zonder problemen. Ik hoop maar dat het zo blijft want we hebben pas ons huis verkocht.
Willy
Willy
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-11-2019 20:23
bennie
Geplaatst op:
29-11-2019 20:23
Dan kan het een slechte stekkerverbinding zijn geweest of er zit een draadbreuk in di nu weer tegen elkaar zit.
Maar als hij geen kuren meer vertoond word dat moeilijk zoeken.
Ik hoop ook voor je dat hij het blijft doen.
Maar als hij geen kuren meer vertoond word dat moeilijk zoeken.
Ik hoop ook voor je dat hij het blijft doen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)