Bosch blijft hangen op 1 min |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 13:15
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 13:15
die was iets meer dan 20 Ohm
ik krijg nu een e11 als ik een programma start, en na 30 seconde het "reset" programma start
normaal pompde hij netjes de vaatwasser leeg.
Ik ben bang dat ik dingen erger maar maar ik heb alle draden gewoon netjes terug gedaan.
ik krijg nu een e11 als ik een programma start, en na 30 seconde het "reset" programma start
normaal pompde hij netjes de vaatwasser leeg.
Ik ben bang dat ik dingen erger maar maar ik heb alle draden gewoon netjes terug gedaan.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 15:03
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 15:03
welke waarden zou de aqua sensor moeten geven, en bedoel ik dus dit component:
https://www.directrepair.be/fr/sonde-de-temperature-00611323-bosch.html
Is dit nu een flow of temperatuur meter?
bovenstaande website noemt het temperatuur, maar zat andere websites refereren er naar als zijnde een flow meter.
https://www.directrepair.be/fr/sonde-de-temperature-00611323-bosch.html
Is dit nu een flow of temperatuur meter?
bovenstaande website noemt het temperatuur, maar zat andere websites refereren er naar als zijnde een flow meter.
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 16:51
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
30-11-2019 16:51
het water wordt nu niet meer warm. Kan dit komen door het originele defect of heb ik het nu echt erger gemaakt?
bedoelde u in uw begin antwoord met pompput, de aqua sensor?
bedoelde u in uw begin antwoord met pompput, de aqua sensor?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-12-2019 14:00
bennie
Geplaatst op:
01-12-2019 14:00
E11 is de NTC's niet in orde of de stekker van de verwarming is niet aangesloten.
Het onderdeel van het linkje is een aquasensor, die kijkt of het water troebel of helder is.
Ik kan niet vinden of er ook zijn met een ntc er bij in.
Heb je de printplaat al een keer bekeken op verbrande contacten bij het relais?
Anders denk ik dat er een draadbreuk in de bekabeling zit.
Het onderdeel van het linkje is een aquasensor, die kijkt of het water troebel of helder is.
Ik kan niet vinden of er ook zijn met een ntc er bij in.
Heb je de printplaat al een keer bekeken op verbrande contacten bij het relais?
Anders denk ik dat er een draadbreuk in de bekabeling zit.
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
01-12-2019 15:37
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
01-12-2019 15:37
Ik begon ook de printplaat te verdenken en heb deze toevallig al helemaal bloot gehad, deze ziet er keurig uit.
Waar verdenkt u een draadbreuk? Ik heb de ntc en verwarmings element nl via de stekker gemeten en niet direct, juist om ook de draden uit te sluiten als boosdoener. Ik hoop niet dat ik met de multimeter pennen, de pinnen van de connectors heb verbogen, dat zou nog kunnen. Dit zou ik dan weer kunnen uitsluiten door weer het printplaat bloot te leggen, alles te connecten, en weer (indirect, dus via de printplaat+kabels) de NTC en verwarmins elementen uit te lezen, toch?
Kan dit verder nog komen omdat er geen circulatie is van de pomp, en dat de E11 ons eigenlijk op een dwaalspoor zet?
Verder,
Welke sensor bedoelde u met de temperatuursensor in de pompput?
> Het kan dan zijn dat de temperatuursensor in de pompput niet meer werkt, of de ntc's van de hittepomp.
Waar verdenkt u een draadbreuk? Ik heb de ntc en verwarmings element nl via de stekker gemeten en niet direct, juist om ook de draden uit te sluiten als boosdoener. Ik hoop niet dat ik met de multimeter pennen, de pinnen van de connectors heb verbogen, dat zou nog kunnen. Dit zou ik dan weer kunnen uitsluiten door weer het printplaat bloot te leggen, alles te connecten, en weer (indirect, dus via de printplaat+kabels) de NTC en verwarmins elementen uit te lezen, toch?
Kan dit verder nog komen omdat er geen circulatie is van de pomp, en dat de E11 ons eigenlijk op een dwaalspoor zet?
Verder,
Welke sensor bedoelde u met de temperatuursensor in de pompput?
> Het kan dan zijn dat de temperatuursensor in de pompput niet meer werkt, of de ntc's van de hittepomp.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-12-2019 16:29
bennie
Geplaatst op:
02-12-2019 16:29
Ik zag bij de onderdelen ook temperatuur sensor staan, maar in m'n documentatie staat hier niets over beschreven, ik moet nog uitzoeken of er nog ergens de temperatuur word gemeten.
Een draadbreuk zit meestal in het scharnierende gedeelte.
Een draadbreuk zit meestal in het scharnierende gedeelte.
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
02-12-2019 20:30
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
02-12-2019 20:30
ok het lijkt erop dat ik idd met de multimeter de pinnen op de stekkers net een beetje heb verbogen, ik kon nl geen continuiteit meten tussen de pinnen OP de printplaat en het uiteinde van kabelboom die op de ntc zouden gaan.
pinnetjes in de stekker aan de kant v/d printplaat terug gebogen, en ja hoor, geen E11 meer na het reset programma.
Ik vrees nu wel weer voor de originele kwaal, maar dat weet ik over ~2.5 uur.
Sorry voor het vretroebelen van de thread door dingen erger te maken.
pinnetjes in de stekker aan de kant v/d printplaat terug gebogen, en ja hoor, geen E11 meer na het reset programma.
Ik vrees nu wel weer voor de originele kwaal, maar dat weet ik over ~2.5 uur.
Sorry voor het vretroebelen van de thread door dingen erger te maken.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-12-2019 21:53
bennie
Geplaatst op:
03-12-2019 21:53
Geeft niet, hoe is de wasbeurt gegaan?
Geplaatst door:
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
04-12-2019 16:09
Hans van den Bogert
Geplaatst op:
04-12-2019 16:09
2 beurten goed gegaan tot nu toe.
Na nog 1 beurt geloof ik t wel, en ga ik nieuwe scharnieren en veren bestellen, een klusje wat langer wacht.
Ik begin me toch af te vragen wat de originele kwaal was? De E11 was immers/(waarschijnlijk) gekomen door mijn grove multimeter pennen.
Achteraf, en uitgaand van andere fora, zou het wel eens de turbidity sensor zijn geweest. Het verklaart nl waarom hij maar bleef spoelen. De turbidity sensor heb ik iig in de afgelopen dagen nl ook uit elkaar gehaald en nagekeken. (Niet dat je daar heel veel aan kan fixen, maargoed.)
Na nog 1 beurt geloof ik t wel, en ga ik nieuwe scharnieren en veren bestellen, een klusje wat langer wacht.
Ik begin me toch af te vragen wat de originele kwaal was? De E11 was immers/(waarschijnlijk) gekomen door mijn grove multimeter pennen.
Achteraf, en uitgaand van andere fora, zou het wel eens de turbidity sensor zijn geweest. Het verklaart nl waarom hij maar bleef spoelen. De turbidity sensor heb ik iig in de afgelopen dagen nl ook uit elkaar gehaald en nagekeken. (Niet dat je daar heel veel aan kan fixen, maargoed.)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-12-2019 21:27
bennie
Geplaatst op:
04-12-2019 21:27
Je bedoeld de aqua sensor onder in de put?
Maar mooi dat hij weer doet.
Voor het zelfde geld heeft het afkoppelen en weer aansluiten van het stekkertje de storing opgelost.
Soms blijft het gissen naar de oorzaak.
Maar mooi dat hij weer doet.
Voor het zelfde geld heeft het afkoppelen en weer aansluiten van het stekkertje de storing opgelost.
Soms blijft het gissen naar de oorzaak.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)