Deur lekt en E15 storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Trea
Geplaatst op:
12-10-2019 15:55
Trea
Geplaatst op:
12-10-2019 15:55
Voor wie met eenzelfde probleem zit: Mijn Siemens vaatwasser van 7 jaar oud lekte (een beetje ) rechts en links bij de deur. Dit werd steeds erger. Een tijdje terug al eens geprobeerd het rubber wat schoon te maken. (Zonder helemaal los te halen). Maar dat hielp niet cht.
Lekkage werd erger en een ruim een week geleden ging het echt mis. E15 code. Alles stopt. Electra eraf en gaan zoeken wat te doen. Na 3 dagen drogen kwam t apparaat eindelijk uit de storing.
Het vermoeden was na alle mogelijkheden dat t toch echt het rubber moest zijn. De tip die ik las: uithalen, controleren op scheurtjes. Is het rubber nog goed dan goed schoonmaken, insmeren met vaseline en zorgvuldig terugplaatsen.
Zo gezegd zo gedaan. Maar jakkes, lekkage was alleen maar erger geworden.. Weer 3 dagen wachten.
Rubber er nog een keer uitgehaald. En weer teruggeplaatst. Goed strak tegen de rand. Goed aandrukken in de sponning. En tot mijn verbazing was het rubber langer geworden. Door het intrekken van de vaseline is het rubber waarschijnlijk soepeler geworden.
Net een keer proefgedraaid. Lekkage is weg.
Lekkage werd erger en een ruim een week geleden ging het echt mis. E15 code. Alles stopt. Electra eraf en gaan zoeken wat te doen. Na 3 dagen drogen kwam t apparaat eindelijk uit de storing.
Het vermoeden was na alle mogelijkheden dat t toch echt het rubber moest zijn. De tip die ik las: uithalen, controleren op scheurtjes. Is het rubber nog goed dan goed schoonmaken, insmeren met vaseline en zorgvuldig terugplaatsen.
Zo gezegd zo gedaan. Maar jakkes, lekkage was alleen maar erger geworden.. Weer 3 dagen wachten.
Rubber er nog een keer uitgehaald. En weer teruggeplaatst. Goed strak tegen de rand. Goed aandrukken in de sponning. En tot mijn verbazing was het rubber langer geworden. Door het intrekken van de vaseline is het rubber waarschijnlijk soepeler geworden.
Net een keer proefgedraaid. Lekkage is weg.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)