Indesit DIF 04B1 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 14:09
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 14:09
Goedemiddag,
Ik ben eigenaar van een Indesit DIF 04B1 vaatwasser. Veel plezier van gehad tot ongeveer een maand geleden toen de vaatwasser het liet afweten. De vaatwasser vult zichzelf wel met water, maar een minuut of 10 na het starten van het programma geeft hij een biepje en stopt hij ermee.
Lampje 1 en 3 branden vervolgens naast dat de aan/uit knop blijft knipperen.
Ik heb vervolgens het volgende gedaan:
* Sproeiarmen gereinigd
* Filter gereinigd
* De deur gereinigd
* Filter eruit gehaald, zwarte klepje die de pomp afdekt eraf gehaald en vervolgens 3 eetlepels azijn met water erin laten staan.
* Na de filter en het afdekklepje terug te hebben geplaatst 1x een programma gedraaid zonder sproeiarmen en servieskorf erin om al het vuil te verzamelen
Na deze onderhoudsbeurt heeft de vaatwasser het een week of twee weer prima gedaan en dacht ik het probleem te hebben opgelost.
Het probleem is echter een week geleden weer terug gekomen. Vaatwasser doet het meestal niet, maar ongeveer 1 uit 4 keer loopt ie zonder probleem door. Dat maakt het lastig te analyseren waar het probleem zit.
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt
Sander
Ik ben eigenaar van een Indesit DIF 04B1 vaatwasser. Veel plezier van gehad tot ongeveer een maand geleden toen de vaatwasser het liet afweten. De vaatwasser vult zichzelf wel met water, maar een minuut of 10 na het starten van het programma geeft hij een biepje en stopt hij ermee.
Lampje 1 en 3 branden vervolgens naast dat de aan/uit knop blijft knipperen.
Ik heb vervolgens het volgende gedaan:
* Sproeiarmen gereinigd
* Filter gereinigd
* De deur gereinigd
* Filter eruit gehaald, zwarte klepje die de pomp afdekt eraf gehaald en vervolgens 3 eetlepels azijn met water erin laten staan.
* Na de filter en het afdekklepje terug te hebben geplaatst 1x een programma gedraaid zonder sproeiarmen en servieskorf erin om al het vuil te verzamelen
Na deze onderhoudsbeurt heeft de vaatwasser het een week of twee weer prima gedaan en dacht ik het probleem te hebben opgelost.
Het probleem is echter een week geleden weer terug gekomen. Vaatwasser doet het meestal niet, maar ongeveer 1 uit 4 keer loopt ie zonder probleem door. Dat maakt het lastig te analyseren waar het probleem zit.
Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen! Alvast bedankt
Sander
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 16:15
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 16:15
Dit is storing F05.
Dat staat voor probleem met de waterhoogte meting.
Deze pressostaat heb je er in zitten.
Hier zit een rubber slangetje aan.
Blaas die maar eens door en misschien is het dan verholpen.
Anders moet je de pressostaat vervangen.
Dat staat voor probleem met de waterhoogte meting.
Deze pressostaat heb je er in zitten.
Hier zit een rubber slangetje aan.
Blaas die maar eens door en misschien is het dan verholpen.
Anders moet je de pressostaat vervangen.
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 17:26
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 17:26
Goedenavond Bennie, enorm bedankt voor het meedenken! Fijn om te weten in welke richting ik moet zoeken naar een oplossing. Heb jij enig idee waar de pressostaat zich in deze vaatwasser zou moeten bevinden? Ik lees veelal dat deze bovenaan in de vaatwasser zit, maar ik kan ‘m niet vinden.
Ik heb wat foto’s toegevoegd. Dank alvast!
Groet, Sander
Ik heb wat foto’s toegevoegd. Dank alvast!
Groet, Sander
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 18:15
bennie
Geplaatst op:
10-10-2019 18:15
Wat jij hebt gelezen gaat waarschijnlijk over wasmachines, daar zit hij rechts bovenin.
Bij vaatwassers zit hij in de bak onder de vaatwasser.
Haal het rechter zijpaneel er maar eens af en dan zie je hem volgens mij wel zitten.
Het kan ook zijn dat je via het voorplint er bij kunt komen, maar dat kan niet bij alle vaatwassers.
Bij vaatwassers zit hij in de bak onder de vaatwasser.
Haal het rechter zijpaneel er maar eens af en dan zie je hem volgens mij wel zitten.
Het kan ook zijn dat je via het voorplint er bij kunt komen, maar dat kan niet bij alle vaatwassers.
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 18:18
Sander
Geplaatst op:
10-10-2019 18:18
Ah! Super bedankt voor de toelichting. Het gaat om een inbouwvaatwasser, dus ik ga mij van het weekend eens druk maken om deze eens los te maken en de zijkant eraf te halen . Dank tot zover!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)