ATAG VA6211RT begint niet te spoelen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
03-10-2019 19:55
johan
Geplaatst op:
03-10-2019 19:55
Onze ATAG 6211RT begint niet aan het programma, je hoort de machine wel opstarten en een licht brommend geluid geven, de wastijd loopt wel door maar erg gebeurt niets
Als je alleen programma spoelen kiest komt er wel water in de machine maar verder niets.
Ik heb geen echt type nummer omdat de binnenplaat vd vaatwasser ooit is vervangen.
De vaatwasser geeft geen foutcodes
ik heb de linker zijkant blootgelegd, het labyrint schoongemaakt en de rode en blauwe vlotter schoongemaakt, micro switches doorgemeten, zijn OK. Machine gereset. eigenlijk alles gedaan wat ik in de diverse blog kon vinden. Wie weet er raad
alvast bedankt
Johan
Als je alleen programma spoelen kiest komt er wel water in de machine maar verder niets.
Ik heb geen echt type nummer omdat de binnenplaat vd vaatwasser ooit is vervangen.
De vaatwasser geeft geen foutcodes
ik heb de linker zijkant blootgelegd, het labyrint schoongemaakt en de rode en blauwe vlotter schoongemaakt, micro switches doorgemeten, zijn OK. Machine gereset. eigenlijk alles gedaan wat ik in de diverse blog kon vinden. Wie weet er raad
alvast bedankt
Johan
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-10-2019 20:18
bennie
Geplaatst op:
03-10-2019 20:18
Dag Johan.
Als hij een brommend geluid geeft dan is de circulatiepomp geblokkeerd of de aanloopcondensator (als die er in zit) is naar zijn grootje.
Demonteer de grootste pomp die er onderin zit en kijk of de schoep niet geblokkeerd is.
Als hij een brommend geluid geeft dan is de circulatiepomp geblokkeerd of de aanloopcondensator (als die er in zit) is naar zijn grootje.
Demonteer de grootste pomp die er onderin zit en kijk of de schoep niet geblokkeerd is.
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
03-10-2019 20:44
johan
Geplaatst op:
03-10-2019 20:44
hallo Bennie,
bedankt voor je snelle reactie, voor de duidelijkheid , dit is niet het schoepenradje dat je onder de zeef in de vaatwasser kunt vinden? (onder het klepje)
alvast bedankt
grt Johan
bedankt voor je snelle reactie, voor de duidelijkheid , dit is niet het schoepenradje dat je onder de zeef in de vaatwasser kunt vinden? (onder het klepje)
alvast bedankt
grt Johan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-10-2019 06:01
bennie
Geplaatst op:
04-10-2019 06:01
Nee, dat is de afvoerpomp.
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 18:24
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 18:24
Hallo Bennie,
Na wordt sleutelwerk het in de circulatie pomp met de aanloopcondensator uitgebouwd. Pomp ziet er goed uit, schoepenrad loopt niet super soepel maar zonder echt weerstand. Geen tekenen van lekkage of iets degelijks. Ik heb de pomp apart buiten de vaatwasser aangesloten op 220v ( contact 1 en contact 4 gebruikt, is dit correct?) en hij maakt een brommend geluid en gaat niet draaien. De condensator van 9 micro farrad kan ik niet doormeten. dus weet niet of hij stuk is.
Wat adviseer je, de condensator vervangen?, heb jij een part nummer zodat we een originele condensator kunnen bestellen?. Ik heb een foto van de circulatie motor en van de condensator bijgevoegd
Na wordt sleutelwerk het in de circulatie pomp met de aanloopcondensator uitgebouwd. Pomp ziet er goed uit, schoepenrad loopt niet super soepel maar zonder echt weerstand. Geen tekenen van lekkage of iets degelijks. Ik heb de pomp apart buiten de vaatwasser aangesloten op 220v ( contact 1 en contact 4 gebruikt, is dit correct?) en hij maakt een brommend geluid en gaat niet draaien. De condensator van 9 micro farrad kan ik niet doormeten. dus weet niet of hij stuk is.
Wat adviseer je, de condensator vervangen?, heb jij een part nummer zodat we een originele condensator kunnen bestellen?. Ik heb een foto van de circulatie motor en van de condensator bijgevoegd
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 18:25
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 18:25
hier de foto's
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-10-2019 19:21
bennie
Geplaatst op:
07-10-2019 19:21
Dan moet ik even een foto hebben van de contacten en de bedrading erachter.
Als je een originele aanloopcondensator bij atag koopt ben je 75 euro lichter.
Deze aanloopcondensator is beduidend goedkoper.
maar voordat je er 1 besteld wil ik graag de foto zien.
Als je een originele aanloopcondensator bij atag koopt ben je 75 euro lichter.
Deze aanloopcondensator is beduidend goedkoper.
maar voordat je er 1 besteld wil ik graag de foto zien.
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 20:35
Gewijzigd op:
08-10-2019 11:46
johan
Geplaatst op:
07-10-2019 20:35
Gewijzigd op:
08-10-2019 11:46
Hallo Bennie,
hierbij de foto van de circulatie motor met de bedrading.
contact 1 paars
rode draad naar condensator (1)
contact 4 roze
contact 2 leeg
contact 3 wit
zwarte draad naar condensator
frame: 2 x aarde draad (geel / groen)
condensator rood op rood (1)
Ik hoop dat dit helpt
groetjes
Johan
hierbij de foto van de circulatie motor met de bedrading.
contact 1 paars
rode draad naar condensator (1)
contact 4 roze
contact 2 leeg
contact 3 wit
zwarte draad naar condensator
frame: 2 x aarde draad (geel / groen)
condensator rood op rood (1)
Ik hoop dat dit helpt
groetjes
Johan
Geplaatst door:
johan
Geplaatst op:
08-10-2019 11:45
johan
Geplaatst op:
08-10-2019 11:45
Hallo Bennie,
ik heb gisteren nog even wat research gedaan en mijn digitale meter is instaat een condensator door te meten, de aanloop condensator is gewoon defect. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en hoop die morgen te ontvangen.
1 - andere vraag: waar gaat de slang naar toe die aan de recht zijkant van de vaatwasser zit, stopt die gewoon onder in de vaatwasser?
2 - bij het demonteren van de circulatie pomp is het nokje van de witte plastic scharnier beschermer (links of rechts) afgebroken. Ik heb een foto toe gevoegd
zijn die ergens te bestellen of blijft die zonder het nokje wel zitten.
natuurlijk alvast bedankt voor je hulp
ik heb gisteren nog even wat research gedaan en mijn digitale meter is instaat een condensator door te meten, de aanloop condensator is gewoon defect. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld en hoop die morgen te ontvangen.
1 - andere vraag: waar gaat de slang naar toe die aan de recht zijkant van de vaatwasser zit, stopt die gewoon onder in de vaatwasser?
2 - bij het demonteren van de circulatie pomp is het nokje van de witte plastic scharnier beschermer (links of rechts) afgebroken. Ik heb een foto toe gevoegd
zijn die ergens te bestellen of blijft die zonder het nokje wel zitten.
natuurlijk alvast bedankt voor je hulp
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 11:57
Gewijzigd op:
09-10-2019 11:59
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 11:57
Gewijzigd op:
09-10-2019 11:59
Dat scheelt mij alweer uitzoekwerk.
Ik kan bij atag zelf en bij andere webshops die kapjes niet meer vinden.
Als je twijfelt dat het niet blijft zitten zal je het professorisch moeten repareren.
Bedoel je met die slang onderdeel 350 t/m 353 op de 3e tekening?
Ik kan bij atag zelf en bij andere webshops die kapjes niet meer vinden.
Als je twijfelt dat het niet blijft zitten zal je het professorisch moeten repareren.
Bedoel je met die slang onderdeel 350 t/m 353 op de 3e tekening?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)