Lekkage Indesit DIFP28T9AEU |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Anton
Geplaatst op:
25-09-2019 18:07
Gewijzigd op:
26-09-2019 07:27
Anton
Geplaatst op:
25-09-2019 18:07
Gewijzigd op:
26-09-2019 07:27
Ik hoop dat iemand me kan helpen. We hebben een Indesit DIFP28T9AEU van 2 jaar en 1 maand oud. De fabrikant wil geen garantie meer verlenen en de beste optie die ze bieden is een monteur sturen ter controle, die kost sowieso 169 euro en dan kan ik nog beslissen of ik de werkzaamheden wil laten uitvoeren. Ik ben sowieso dus 169 euro kwijt. Op een machine van 389 euro lijkt me dit niet de moeite waard.
Het probleem is dat de machine aan het einde van het programma blijft pompen. Ik heb zelf de behuizing verwijderd en kwam er achter dat de lekbak vol zat en de sensor (flotter) was geactiveerd. Na leegmaken werkte de vaatwasser weer. Ik ben gaan kijken waar de lekkage vandaan kwam en dit verbaasde me (zie foto). De lekkage komt uit de bak en niet via het leidingwerk of de pomp. Aan de bovenzijde zit er ter plekke van de lekkage niets, je ziet alleen de rvs bak op die plek. Het lekt dus op plekken waar je het nooit zou verwachten. Iemand hier nog een advies?
Het probleem is dat de machine aan het einde van het programma blijft pompen. Ik heb zelf de behuizing verwijderd en kwam er achter dat de lekbak vol zat en de sensor (flotter) was geactiveerd. Na leegmaken werkte de vaatwasser weer. Ik ben gaan kijken waar de lekkage vandaan kwam en dit verbaasde me (zie foto). De lekkage komt uit de bak en niet via het leidingwerk of de pomp. Aan de bovenzijde zit er ter plekke van de lekkage niets, je ziet alleen de rvs bak op die plek. Het lekt dus op plekken waar je het nooit zou verwachten. Iemand hier nog een advies?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 19:55
Gewijzigd op:
25-09-2019 19:57
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 19:55
Gewijzigd op:
25-09-2019 19:57
Dag Anton.
Het lek hoeft niet perse op die plek te zitten,
de kuip kan ook ergens anders lek zijn en dat het tussen
de kuip en de zwarte bedekking naar het laagste punt stroomt.
Als je zout bijvult spoel je dan het gemorste zout gelijk weg?
Dit is namelijk best wel agressief voor rvs.
Dit zou een oorzaak kunnen zijn.
Zou je de foto nog kunnen verkleinen?
beetje lastig lezen zo.
Het lek hoeft niet perse op die plek te zitten,
de kuip kan ook ergens anders lek zijn en dat het tussen
de kuip en de zwarte bedekking naar het laagste punt stroomt.
Als je zout bijvult spoel je dan het gemorste zout gelijk weg?
Dit is namelijk best wel agressief voor rvs.
Dit zou een oorzaak kunnen zijn.
Zou je de foto nog kunnen verkleinen?
beetje lastig lezen zo.
Geplaatst door:
Anton
Geplaatst op:
26-09-2019 07:41
Anton
Geplaatst op:
26-09-2019 07:41
Hoi Bennie, dank voor je reactie! Ik heb de foto kleiner gemaakt. Ik heb voor zover ik weet misschien 3 keer zout bijgevuld maar niet actief weggespoeld. Zou dit na 2 jaar al een probleem kunnen zijn? Ik vind het heel gek.
Ik kan druppels zien op 2 plaatsen, links en rechts van de machine. In het geplakte rubber zitten op die plekken een soort 'kruisjes', alsof er een schroef ofzo achter zit. Dit is echter niet zo. Het lijkt alsof het rubber direct is geplakt op het RVS van de bak.
Lekkage is ook echt minimaal, na reinigen van de bak duurt het wel 2 weken tot de bak weer vol zit en de sensor is geactiveerd.
Ik kan druppels zien op 2 plaatsen, links en rechts van de machine. In het geplakte rubber zitten op die plekken een soort 'kruisjes', alsof er een schroef ofzo achter zit. Dit is echter niet zo. Het lijkt alsof het rubber direct is geplakt op het RVS van de bak.
Lekkage is ook echt minimaal, na reinigen van de bak duurt het wel 2 weken tot de bak weer vol zit en de sensor is geactiveerd.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-09-2019 19:49
bennie
Geplaatst op:
26-09-2019 19:49
Tja, als water eenmaal zijn weg gevonden heeft blijft het lekken, het heeft langzaam zijn weg gevonden tussen de kuip en de zwarte bedekking.
Als je het dichtkit vind het na verloop van tijd wel een andere weg.
maar wel slecht dat dit na 2 jaar al gebeurt.
Je leverancier is je contactpersoon en niet de fabrikant.
Lees je even in op consuwijzer en spreek je leverancier hier op aan.
Als je het dichtkit vind het na verloop van tijd wel een andere weg.
maar wel slecht dat dit na 2 jaar al gebeurt.
Je leverancier is je contactpersoon en niet de fabrikant.
Lees je even in op consuwijzer en spreek je leverancier hier op aan.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)