AEG vaatwasser continu i20 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
24-09-2019 19:38
Erik
Geplaatst op:
24-09-2019 19:38
Mijn vaatwasser, de aeg favorit proclean xxl geeft continu de melding i20 met natuurlijk 2 piepjes.
Bijvoorbeeld wanneer ik het 'auto sense, 45-70' programma draai van 2:00. Dan begint het piepen op 1:20. Wanneer ik hier snel bij ben en weer op de auto sense knop druk en hem dicht doe. Begint hij na 5 minuten weer met piepen. En dit blijft maar doorgaan, tenzij ik hem een tijdje uit zet (naar mijn idee, laat afkoelen). Dan blijft hij langer doorgaan voordat hij weer piept.
Nu heb ik natuurlijk hierop gezocht en kwam ik op sites als: Euromaxx en AEG.nl
Met deze sites in als leidraad ben ik begonnen met de filters schoonmaken en tevens weken. Vervolgens heb de afvoerkabel gecontroleerd, zelfs er afgehaald en laten spoelen, hier pompte die hem netjes leeg.
Toen alsnog de vaatwasser open geschroefd en gekeken of er een lek was en de pomp losgeschroefd en opengemaakt.
Niks geen probleem te vinden, dus geen water en de pomp ruikt niet vreemd en lijkt perfect te werken.
Daarbij heb ik 1x als verrassing de melding iF0 gekregen.
Nu vraag ik me af of jullie misschien raad kunnen geven, zelf denk ik meer aan een temperatuur sensor welke misschien kapot is. Ik vindt dit 'gedrag' niet passen bij de melding i20.
Bijgevoegd, de foto van de 2 meldingen, de foto van het water wat werd afgevoerd met het spoelprogramma en een foto van de pomp welke losgemaakt is.
Bijvoorbeeld wanneer ik het 'auto sense, 45-70' programma draai van 2:00. Dan begint het piepen op 1:20. Wanneer ik hier snel bij ben en weer op de auto sense knop druk en hem dicht doe. Begint hij na 5 minuten weer met piepen. En dit blijft maar doorgaan, tenzij ik hem een tijdje uit zet (naar mijn idee, laat afkoelen). Dan blijft hij langer doorgaan voordat hij weer piept.
Nu heb ik natuurlijk hierop gezocht en kwam ik op sites als: Euromaxx en AEG.nl
Met deze sites in als leidraad ben ik begonnen met de filters schoonmaken en tevens weken. Vervolgens heb de afvoerkabel gecontroleerd, zelfs er afgehaald en laten spoelen, hier pompte die hem netjes leeg.
Toen alsnog de vaatwasser open geschroefd en gekeken of er een lek was en de pomp losgeschroefd en opengemaakt.
Niks geen probleem te vinden, dus geen water en de pomp ruikt niet vreemd en lijkt perfect te werken.
Daarbij heb ik 1x als verrassing de melding iF0 gekregen.
Nu vraag ik me af of jullie misschien raad kunnen geven, zelf denk ik meer aan een temperatuur sensor welke misschien kapot is. Ik vindt dit 'gedrag' niet passen bij de melding i20.
Bijgevoegd, de foto van de 2 meldingen, de foto van het water wat werd afgevoerd met het spoelprogramma en een foto van de pomp welke losgemaakt is.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 17:40
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 17:40
I20 staat voor "pompt niet (snel) genoeg af"
Het kan dus ook zijn dat de waterhoogtemeting denkt dat er nog water in staat.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kijk ik even hoe het werkt bij je vaatwasser.
Het kan dus ook zijn dat de waterhoogtemeting denkt dat er nog water in staat.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kijk ik even hoe het werkt bij je vaatwasser.
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
26-09-2019 21:42
Gewijzigd op:
26-09-2019 22:39
Erik
Geplaatst op:
26-09-2019 21:42
Gewijzigd op:
26-09-2019 22:39
Deze zit er blijkbaar niet meer op, helaas. Het enige wat ik kan zien is dat het de aeg proclean favorit xxl is. Kan ik dit type nummer ergens anders vinden.
Vandaag kreeg ik 2x achter elkaar de iF0 melding bij het draaien op 70 graden. Met 10 a 20 minuten later de altijd terug komende i20 melding, deze komt 4 of 5 keer achter elkaar, daarna maakt hij het programma af dacht ik, maar nu met die iF0 melding bij het draaien op 70 graden komt deze prachtige melding later ook nog terug
Vandaag kreeg ik 2x achter elkaar de iF0 melding bij het draaien op 70 graden. Met 10 a 20 minuten later de altijd terug komende i20 melding, deze komt 4 of 5 keer achter elkaar, daarna maakt hij het programma af dacht ik, maar nu met die iF0 melding bij het draaien op 70 graden komt deze prachtige melding later ook nog terug
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-09-2019 13:08
bennie
Geplaatst op:
28-09-2019 13:08
Dat is jammer, ook niet op de zijkant?
Zoek in ieder geval naar rond tonnetje met een rubber slangetje er aan.
Blaas dat slangetje eens door.
Kan zijn dat er 2 in zitten.
Zoek in ieder geval naar rond tonnetje met een rubber slangetje er aan.
Blaas dat slangetje eens door.
Kan zijn dat er 2 in zitten.
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
28-09-2019 17:11
Gewijzigd op:
Erik
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Heb je een voorbeeld hoe het bij een andere vaatwasser is, dat ik weet naar wat en waar ik naar moet zoeken?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-09-2019 18:37
bennie
Geplaatst op:
28-09-2019 18:37
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
17-10-2019 10:41
Erik
Geplaatst op:
17-10-2019 10:41
Ik heb het niet vervangen, maar plots werkt hij weer achter elkaar.
Bedankt voor de moeite en je commentaar. En ik hou het in gedachten voor hij plots het weer niet doet.
Bedankt voor de moeite en je commentaar. En ik hou het in gedachten voor hij plots het weer niet doet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-10-2019 14:17
bennie
Geplaatst op:
17-10-2019 14:17
Dat is altijd beter toch.
Geef hem voor de zekerheid een beurtje met machinereiniger.
Ik denk dat het slangetje van de pressostaat iets verstopt zat.
Geef hem voor de zekerheid een beurtje met machinereiniger.
Ik denk dat het slangetje van de pressostaat iets verstopt zat.
Geplaatst door:
Koen
Geplaatst op:
03-03-2021 11:29
Koen
Geplaatst op:
03-03-2021 11:29
Mijn Zanussi machine doet exact hetzelfde, i20 of if0 na een half uurtje ofzo draaien. Hoe heter het programma, zoveelste sneller de fout lijkt te komen. Ook bij mij komt de fout reeds na enkele minuten terug, tenzij ik een half uurtje wacht tot de machine is afgekoeld.
Vanochtend is een reparatiedienst naar het probleem komen kijken, maar die man heeft niet meer gedaan dan vastgesteld dat de fout verschijnt, en dat het niet de moeite is om te repareren. 57 euro te betalen, en daar krijg ik 40 euro van terug als ik een nieuwe machine koop via hun. Ik voel me afgezet. Als ik dit zo hoor kan het al opgelost zijn met wat leidingen proper maken, en worst case een nieuwe pressostaat.
Ik ga vanavond de machine eens uit de kast halen (is een inbouwmodel) en alles eens grondig zuiver maken.
Als iemand nog tips heeft: graag
Vanochtend is een reparatiedienst naar het probleem komen kijken, maar die man heeft niet meer gedaan dan vastgesteld dat de fout verschijnt, en dat het niet de moeite is om te repareren. 57 euro te betalen, en daar krijg ik 40 euro van terug als ik een nieuwe machine koop via hun. Ik voel me afgezet. Als ik dit zo hoor kan het al opgelost zijn met wat leidingen proper maken, en worst case een nieuwe pressostaat.
Ik ga vanavond de machine eens uit de kast halen (is een inbouwmodel) en alles eens grondig zuiver maken.
Als iemand nog tips heeft: graag
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-03-2021 23:08
bennie
Geplaatst op:
04-03-2021 23:08
@koen.
I20 betekent dat hij niet of slecht afpompt.
En ifo betekent dat het programma te langdurig.
Kijk eens of de as van de afvoerpomp schoon is
I20 betekent dat hij niet of slecht afpompt.
En ifo betekent dat het programma te langdurig.
Kijk eens of de as van de afvoerpomp schoon is
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)