Waterstop lek? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
24-09-2019 07:43
Pieter
Geplaatst op:
24-09-2019 07:43
Beste,
Kortgeleden een vaatwasser gekregen, na hem grondig gereinigd te hebben van binnen en buiten valt het me op dat er na de nacht steeds water in de machine komt te staan, zelfs als deze gewoon uit staat. Eerst dacht ik steeds dat hij na zijn programma niet afpompte maar het blijkt dus iets anders te zitten.
Kan het zijn dat zo'n waterstop niet afsluit als hij ondersteboven gemonteerd is? (kraan zit verkeerd om gemonteerd maar keukenblok staat in de weg om andersom te monteren nu).
Het gaat om een Electrolux ESF63020.
Kortgeleden een vaatwasser gekregen, na hem grondig gereinigd te hebben van binnen en buiten valt het me op dat er na de nacht steeds water in de machine komt te staan, zelfs als deze gewoon uit staat. Eerst dacht ik steeds dat hij na zijn programma niet afpompte maar het blijkt dus iets anders te zitten.
Kan het zijn dat zo'n waterstop niet afsluit als hij ondersteboven gemonteerd is? (kraan zit verkeerd om gemonteerd maar keukenblok staat in de weg om andersom te monteren nu).
Het gaat om een Electrolux ESF63020.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-09-2019 14:21
bennie
Geplaatst op:
24-09-2019 14:21
Dag Pieter.
Een waterslot is een electronisch ventiel en het is niet van invloed hoe hij gemonteerd is.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Kan zijn dat er nog meer ventielen in zitten.
Een waterslot is een electronisch ventiel en het is niet van invloed hoe hij gemonteerd is.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Kan zijn dat er nog meer ventielen in zitten.
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
24-09-2019 15:13
Pieter
Geplaatst op:
24-09-2019 15:13
Beste,
Het gaat om de PNC 911 519 019 03. Ik heb nog even gekeken maar het lijkt dat de slang direct naar het labyrint gaat.
Heb de lekbak onderin even leeg gezogen en nu werkt hij wel prima alleen blijft er dus na een paar uur water in de machine komen zonder dat hij aan staat. Afpompen aan het begin van de cyclus lost dat natuurlijk min of meer op maar om nou de vaatwasser 2x per dag af te laten pompen is wat onhandig.
Vriendelijke groet,
Pieter Boomsma
Het gaat om de PNC 911 519 019 03. Ik heb nog even gekeken maar het lijkt dat de slang direct naar het labyrint gaat.
Heb de lekbak onderin even leeg gezogen en nu werkt hij wel prima alleen blijft er dus na een paar uur water in de machine komen zonder dat hij aan staat. Afpompen aan het begin van de cyclus lost dat natuurlijk min of meer op maar om nou de vaatwasser 2x per dag af te laten pompen is wat onhandig.
Vriendelijke groet,
Pieter Boomsma
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 16:55
bennie
Geplaatst op:
25-09-2019 16:55
Hier kan je de tekeningen van je vaatwasser vinden.
Als het aan de waterstop ligt dan kan je daar achter komen als je de toevoerslang van het labyrint loskoppelt en in een teiltje legt.
Word het teiltje gevult dan sluit de waterstop niet meer.
Het kan ook zijn dat de terugslagklep in je afvoerpomp niet meer afsluit en dat het water uit de afvoerslang langzaam terugstroomt.
Als het aan de waterstop ligt dan kan je daar achter komen als je de toevoerslang van het labyrint loskoppelt en in een teiltje legt.
Word het teiltje gevult dan sluit de waterstop niet meer.
Het kan ook zijn dat de terugslagklep in je afvoerpomp niet meer afsluit en dat het water uit de afvoerslang langzaam terugstroomt.
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
26-09-2019 11:56
Pieter
Geplaatst op:
26-09-2019 11:56
Beste,
Thanks voor je reacties. Als ik hem 2x achterelkaar laat leegpompen (Wat serieus lang duurt wanneer hij een nacht heeft gestaan + er ligt dan een plas water onderin de vaatwasser) verwacht ik niet dat dat allemaal uit dat stukje slang is gekomen. Verder is het ook opgelost wanneer de kraan dicht is. Ik zal kijken voor een waterstop, mocht je ergens nog een gebruikte hebben liggen samen met een bestekmandje dan hoor ik het graag!
Groet,
Pieter
Thanks voor je reacties. Als ik hem 2x achterelkaar laat leegpompen (Wat serieus lang duurt wanneer hij een nacht heeft gestaan + er ligt dan een plas water onderin de vaatwasser) verwacht ik niet dat dat allemaal uit dat stukje slang is gekomen. Verder is het ook opgelost wanneer de kraan dicht is. Ik zal kijken voor een waterstop, mocht je ergens nog een gebruikte hebben liggen samen met een bestekmandje dan hoor ik het graag!
Groet,
Pieter
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-09-2019 19:42
bennie
Geplaatst op:
26-09-2019 19:42
Een nieuwe waterstop valt nog mee in prijs.
Je kan er niet zomaar een willekeurige in zetten.
Hier ook een linkje voor een nieuw bestekmandje.
Je kan er niet zomaar een willekeurige in zetten.
Hier ook een linkje voor een nieuw bestekmandje.
Geplaatst door:
Pieter
Geplaatst op:
26-09-2019 21:50
Pieter
Geplaatst op:
26-09-2019 21:50
Thanks! spulletjes zijn besteld
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-09-2019 13:09