Bosch afvoerpomp blijft draaien |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 14:31
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 14:31
Beste,
Ik heb een Bosch SMV50D10EU/29 inbouwvaatwasser. Ik heb via dit forum enkele weken geleden al mijn warmwaterpomp met succes vervangen. Nu had ik al een probleem voordien, maar dit kon ik altijd zelf oplossen, maar ik begin het nu beu te worden.
Het probleem is dat na een x-aantal wasbeurten, de afvoerpomp blijft draaien, het lampje van de afvoer knippert, en ik onmogelijk kan resetten of het programma kan veranderen.
Na het openmaken van de zijkanten van de vaatwasser heb ik gemerkt dat er vuil water in de onderkant van de vaatwasser staat. Na dit op te nemen werkt de vaatwasser terug normaal.
Dan na een enkele weken blijft de afvoerpomp terug draaien en begin ik het proces opnieuw.
Iemand weet van een mogelijke oorzaak/oplossing?
In bijlage een foto van de zijkant van de vaatwasser, dit is tijdens wasproces genomen. Is het normaal dat dit halfvol water zit?
Ik heb een Bosch SMV50D10EU/29 inbouwvaatwasser. Ik heb via dit forum enkele weken geleden al mijn warmwaterpomp met succes vervangen. Nu had ik al een probleem voordien, maar dit kon ik altijd zelf oplossen, maar ik begin het nu beu te worden.
Het probleem is dat na een x-aantal wasbeurten, de afvoerpomp blijft draaien, het lampje van de afvoer knippert, en ik onmogelijk kan resetten of het programma kan veranderen.
Na het openmaken van de zijkanten van de vaatwasser heb ik gemerkt dat er vuil water in de onderkant van de vaatwasser staat. Na dit op te nemen werkt de vaatwasser terug normaal.
Dan na een enkele weken blijft de afvoerpomp terug draaien en begin ik het proces opnieuw.
Iemand weet van een mogelijke oorzaak/oplossing?
In bijlage een foto van de zijkant van de vaatwasser, dit is tijdens wasproces genomen. Is het normaal dat dit halfvol water zit?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 15:59
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 15:59
Is die foto gemaakt tijdens het water afvoeren?
tijdens het wassen staat het water tot de rode lijn.
Is dat vierkantje iets naar boven in het labyrint ook smerig?
Hier zit een vlottertje in dat vrij moet kunnen bewegen.
Hier heb je vast de tekeningen van je vaatwasser.
tijdens het wassen staat het water tot de rode lijn.
Is dat vierkantje iets naar boven in het labyrint ook smerig?
Hier zit een vlottertje in dat vrij moet kunnen bewegen.
Hier heb je vast de tekeningen van je vaatwasser.
Geplaatst door:
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 16:23
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 16:23
De foto is gemaakt na een 10-tal minuten dat een standaard wasprogramma van 50° werd opgezet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 16:51
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 16:51
Maar staat het water constant zo hoog in die zwanenhals?
Geplaatst door:
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 16:57
Thomas
Geplaatst op:
15-09-2019 16:57
Ja dat is constant.
Bedankt al voor de snelle reactie
Bedankt al voor de snelle reactie
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 17:30
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 17:30
Ik denk dat het door de ontluchting van de afvoer komt.
Bij die zwanenhals gaat een luchtkanaaltje omhoog en komt uit in een vierkant kamertje met een vlotter er in.
zit dat verstopt?
Zie je het zitten om dat schoon te maken met een magneet en een klein ijzer dingetje?
Of je moet er een nieuw labyrint op plaatsen.
Controleer wel eerst of er niet ergens anders wat lekt onderin de vaatwasser.
Maar ik denk wel dat het daar aan ligt, want het is niet normaal dat het water zo hoog in de zwanenhals staat.
Bij die zwanenhals gaat een luchtkanaaltje omhoog en komt uit in een vierkant kamertje met een vlotter er in.
zit dat verstopt?
Zie je het zitten om dat schoon te maken met een magneet en een klein ijzer dingetje?
Of je moet er een nieuw labyrint op plaatsen.
Controleer wel eerst of er niet ergens anders wat lekt onderin de vaatwasser.
Maar ik denk wel dat het daar aan ligt, want het is niet normaal dat het water zo hoog in de zwanenhals staat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)