Aan/uit knop defect |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Yo
Geplaatst op:
27-08-2019 06:58
Yo
Geplaatst op:
27-08-2019 06:58
Het aan/uit Etna vaatwasser uit aug 2011. Bij het uitzetten hoorde we een tik/knap en nu zit de knop los en ingedrukt in de opening. Waarschijnlijk is afgebroken of geknapt.
De vraag is nu is dit nog te repareren en kunnen we dat nn zelf. Etna kan reparateur laten komen maar kan niet aangeven wat het is. Kosten kunnen in het ergste geval oplopen tot ong 200 - vervanging display unit -of zoiets - maar het kan ook simpelweg het aan/uit knopje zijn dan ong iets meer dan 100 euro. Een beetje vaag dus.
Ze sturen nu in iig een omruil offerte voor Atag/Etna apparaat.
Het is een inbouw vaatwasser.
De vraag is nu is dit nog te repareren en kunnen we dat nn zelf. Etna kan reparateur laten komen maar kan niet aangeven wat het is. Kosten kunnen in het ergste geval oplopen tot ong 200 - vervanging display unit -of zoiets - maar het kan ook simpelweg het aan/uit knopje zijn dan ong iets meer dan 100 euro. Een beetje vaag dus.
Ze sturen nu in iig een omruil offerte voor Atag/Etna apparaat.
Het is een inbouw vaatwasser.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-08-2019 10:31
bennie
Geplaatst op:
27-08-2019 10:31
De aan/uit knop zit vastgeklikt in de deur/bedieningsunit.
Maar om te zien wat er kapot is moet je hem los sleutelen.
Mag ik alle nummers van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kan ik je de tekeningen sturen, dan is het wat makkelijker sleutelen.
Het zit in de deur, dus de vaatwasser kan mooi onder het aanrecht blijven staan.
Maar om te zien wat er kapot is moet je hem los sleutelen.
Mag ik alle nummers van het typeplaatje op de deurrand?
Dan kan ik je de tekeningen sturen, dan is het wat makkelijker sleutelen.
Het zit in de deur, dus de vaatwasser kan mooi onder het aanrecht blijven staan.
Geplaatst door:
Yo
Geplaatst op:
29-08-2019 19:26
Yo
Geplaatst op:
29-08-2019 19:26
Helaas late reactie maar ik stuur 2 foto's hierbij. Bedankt alvast.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-08-2019 19:53
bennie
Geplaatst op:
29-08-2019 19:53
Ik kan de tekeningen niet tevoorschijn krijgen helaas.
Maar dit filmpje geeft je een idee hoe je bij de schakelaar komt.
Op de foto zie je de schakelaar die je onder die knop hebt zitten, of hij zit scheef of is kapot.
Maar dit filmpje geeft je een idee hoe je bij de schakelaar komt.
Op de foto zie je de schakelaar die je onder die knop hebt zitten, of hij zit scheef of is kapot.
Geplaatst door:
Yo
Geplaatst op:
30-08-2019 09:51
Yo
Geplaatst op:
30-08-2019 09:51
Wij gaan het zien. Misschien toch maar een andere vaatwasser kopen en dan tevens van een ander merk ipv veel kosten uitgeven aan voorrijkosten en onderdelen.
Bedankt.
Bedankt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-08-2019 15:45
bennie
Geplaatst op:
30-08-2019 15:45
Dan kan het inderdaad in de papieren lopen als je het laat doen, maar als hij toch al niet meer doet kan je altijd een poging wagen om zelf te kijken.
als je hem al afgeschreven hebt kan je er niet veel aan kapot maken denk ik altijd.
Maar dat blijft natuurlijk je eigen keus.
als je hem al afgeschreven hebt kan je er niet veel aan kapot maken denk ik altijd.
Maar dat blijft natuurlijk je eigen keus.
Geplaatst door:
Lars Goede
Geplaatst op:
15-09-2021 23:36
Lars Goede
Geplaatst op:
15-09-2021 23:36
Wij hebben exact t zelfde probleem alleen hebben wij geen tik gehoord bij laatste keer werkend uitschakelen en zit de knop nog wel gewoon op zijn plek. Ik heb de schakelaar los gehaald uit zijn positie maar ook geopend waarbij de 2 veertjes binnenin los sprongen (mechanisme van plastic en de lange veer richting de drukknop lijken nog goed) en de metalen beugeltjes op die 2 veertjes ook. Ik twijfel nu sterk of t nou aan de schakelaar ligt/lag of dat ik m nu gewoon niet meer in elkaar kan zetten. Heeft iemand een idee of foto hoe die veertjes en bengeltjes precies erin horen te zitten? En iemand die bijna zeker weet dat doordat ik m nu niet meer in elkaar kan zetten dat dat al impliceert dat het hoogstwaarschijnlijk aan de schakelaar lag? Ik probeer morgen een foto te sturen van de losse onderdelen uit de schakelaar. Het is exact dezelfde uit de topic en merk ook.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:39
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:39
Het probleem kan ook op de printplaat zitten en is in sommige gevallen wel te repareren.
Maar dan moet ik eerst een paar fotos zien.
Maar dan moet ik eerst een paar fotos zien.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)