Bella EGSP292EA+ start niet. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 11:42
Gewijzigd op:
05-08-2019 11:45
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 11:42
Gewijzigd op:
05-08-2019 11:45
Mijn Bella EGSP292EA+ vaatwasser start niet meer sinds gisteren. De lampjes gaan wel aan als ik hem aan zet, maar er gebeurd simpelweg niks als ik de deur dicht doe.
Er zijn geen error codes.
De handleiding is hier te vinden: https://www.domest.nl/uploads/catalogerfiles/egsp292e-a/Handleiding_inbouw_afwasmachine_EGSP_292_E_A_-_Nederlands_-_20170130.pdf Hoewel ik het + model en niet het ++ model heb, lijkt deze handleiding gelijk met het boekje dat ik heb.
Tevens lijken de andere twee knoppen niet te werken (voor programmakeuze / "delay" ).
Wel kwam ik er achter dat als ik de programmaknop ingedrukt aanzet terwijl ik hem aan zet alle lampjes gaan branden en wat lijkt een soort instelling kan worden gedaan. Echter staat dit nergens in de handleiding.
Ik heb al de stroom er af gehaald en een tijdje later weer aan gezet. Daarnaast heb ik gekeken of er geen troep in het filter en afvoer zat, ik kon niks vinden.
Het is dus wellicht een softwarematig probleem, maar geen idee hoe ik hem zou moeten resetten, aangezien dat ook niet in de handleiding staat.
Dus ik vroeg me af of iemand toevallig nog ideeën had, voordat ik de woningstichting ga vragen om het te repareren.
Er zijn geen error codes.
De handleiding is hier te vinden: https://www.domest.nl/uploads/catalogerfiles/egsp292e-a/Handleiding_inbouw_afwasmachine_EGSP_292_E_A_-_Nederlands_-_20170130.pdf Hoewel ik het + model en niet het ++ model heb, lijkt deze handleiding gelijk met het boekje dat ik heb.
Tevens lijken de andere twee knoppen niet te werken (voor programmakeuze / "delay" ).
Wel kwam ik er achter dat als ik de programmaknop ingedrukt aanzet terwijl ik hem aan zet alle lampjes gaan branden en wat lijkt een soort instelling kan worden gedaan. Echter staat dit nergens in de handleiding.
Ik heb al de stroom er af gehaald en een tijdje later weer aan gezet. Daarnaast heb ik gekeken of er geen troep in het filter en afvoer zat, ik kon niks vinden.
Het is dus wellicht een softwarematig probleem, maar geen idee hoe ik hem zou moeten resetten, aangezien dat ook niet in de handleiding staat.
Dus ik vroeg me af of iemand toevallig nog ideeën had, voordat ik de woningstichting ga vragen om het te repareren.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 12:04
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 12:04
Dag Maarten.
Als je de programma knop 3 seconden vast houd gaat hij op kinderslot, is dat niet toevallig gebeurt?
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Als je de programma knop 3 seconden vast houd gaat hij op kinderslot, is dat niet toevallig gebeurt?
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 13:30
Gewijzigd op:
05-08-2019 13:31
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 13:30
Gewijzigd op:
05-08-2019 13:31
https://i.imgur.com/z2q4foK.jpg
Ja kinderslot zou logisch zijn (hoewel ik alleen woon en het zelf niet gedaan heb), maar ik heb geen idee hoe ik het dan zou moeten verwijderen.
Want de knop weer 3 of 10 seconden vasthouden lijkt niks te doen.
Ja kinderslot zou logisch zijn (hoewel ik alleen woon en het zelf niet gedaan heb), maar ik heb geen idee hoe ik het dan zou moeten verwijderen.
Want de knop weer 3 of 10 seconden vasthouden lijkt niks te doen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 14:45
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 14:45
Ik heb deze handleiding gevonden.
Volgens mij is dat de juiste.
Geeft hij gelijk de storing aan of pompt hij eerst nog water af voordat hij wat doet.
Als hij helemaal niets doet duw dan ter plaatse van het deurslot de deur goed dicht, start hij dan wel?
Als de vaatwasser van de woningbouw is zou ik er niet teveel aan knutselen, straks schuiven ze het op jou af en dat wil je niet.
Volgens mij is dat de juiste.
Geeft hij gelijk de storing aan of pompt hij eerst nog water af voordat hij wat doet.
Als hij helemaal niets doet duw dan ter plaatse van het deurslot de deur goed dicht, start hij dan wel?
Als de vaatwasser van de woningbouw is zou ik er niet teveel aan knutselen, straks schuiven ze het op jou af en dat wil je niet.
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 15:08
Gewijzigd op:
05-08-2019 15:12
Maarten
Geplaatst op:
05-08-2019 15:08
Gewijzigd op:
05-08-2019 15:12
Hij geeft überhaupt geen storing aan en doet simpelweg helemaal niks (ook geen water pompen oid.) als je de deur dicht doet.
Het deurslot zit wel goed dicht (aanduwen helpt ook niet). Hij klikt ook netjes en het kost wat extra kracht om hem weer open te doen.
Maar inderdaad ik wou zelf niet gaan klussen, maar wellicht als ik iets eenvoudigs over het hoofd zag was het niet de moeite waard om een monteur in te schakelen. Maar goed, ik zal ze een mail sturen.
Het deurslot zit wel goed dicht (aanduwen helpt ook niet). Hij klikt ook netjes en het kost wat extra kracht om hem weer open te doen.
Maar inderdaad ik wou zelf niet gaan klussen, maar wellicht als ik iets eenvoudigs over het hoofd zag was het niet de moeite waard om een monteur in te schakelen. Maar goed, ik zal ze een mail sturen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 16:02
bennie
Geplaatst op:
05-08-2019 16:02
Lijkt me ook verstandig, als de kosten toch niet voor je zelf zijn.
Wil je nog wel laten weten wat het probleem was?
Zoveel is er namelijk niet bekend over deze vaatwassers.
Wil je nog wel laten weten wat het probleem was?
Zoveel is er namelijk niet bekend over deze vaatwassers.
Geplaatst door:
Lot
Geplaatst op:
17-06-2020 01:05
Lot
Geplaatst op:
17-06-2020 01:05
Goedenavond. Is hier toevallig al meer over bekend? Mijn vaatwasser start ook niet meer als ik een programma kies en de deur dicht doe. Er gebeurt niks, geen foutcodes of iets dergelijks (ik heb het ++ model).
Geplaatst door:
Maarten
Geplaatst op:
17-06-2020 12:42
Maarten
Geplaatst op:
17-06-2020 12:42
Bij mij is uiteindelijk de monteur een aantal keer langs geweest om alles te controleren (o.a. de kabels).
Maar hij kon niks vinden. Hij dacht dat printplaat waarschijnlijk kapot was (de elektronica). Echter was het niet de moeite waard om te vervangen gezien de kosten en omdat hij niet zeker wist of dat het zou oplossen.
Hij vermoedde dat dit stuk was gegaan, omdat de vaatwasser vaak op een warm en lang programma draaide. Gezien het "eco" programma van die vaatwasser 2,5 uur duurde of iets dergelijks.
Ik heb dus een nieuwe vaatwasser gekregen, wat uiteindelijk nog lang duurde (die overigens een stuk fijner is). Vandaar dat ik ook vergeten was hier nog weer antwoord op te geven en ook omdat de vaatwasser dus uiteindelijk niet gerepareerd is.
Maar hij kon niks vinden. Hij dacht dat printplaat waarschijnlijk kapot was (de elektronica). Echter was het niet de moeite waard om te vervangen gezien de kosten en omdat hij niet zeker wist of dat het zou oplossen.
Hij vermoedde dat dit stuk was gegaan, omdat de vaatwasser vaak op een warm en lang programma draaide. Gezien het "eco" programma van die vaatwasser 2,5 uur duurde of iets dergelijks.
Ik heb dus een nieuwe vaatwasser gekregen, wat uiteindelijk nog lang duurde (die overigens een stuk fijner is). Vandaar dat ik ook vergeten was hier nog weer antwoord op te geven en ook omdat de vaatwasser dus uiteindelijk niet gerepareerd is.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 22:31
bennie
Geplaatst op:
17-06-2020 22:31
@Lot, ik denk dat je deurslotje kapot is.
Hij denkt dan dat de deur nog open staat.
Hij denkt dan dat de deur nog open staat.
Geplaatst door:
Leroy
Geplaatst op:
19-10-2020 20:36
Leroy
Geplaatst op:
19-10-2020 20:36
Goedemiddag,
Hier hetzelfde probleem. Kan iemand mij helpen. Ik heb bovenstaande allemaal geprobeerd.
Hier hetzelfde probleem. Kan iemand mij helpen. Ik heb bovenstaande allemaal geprobeerd.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)