Indesit Inbouw start programma niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Lieke
Geplaatst op:
02-08-2019 10:51
Lieke
Geplaatst op:
02-08-2019 10:51
De vaatwasser wil niet starten met zijn programma. Als het uiteindelijk toch wel een keer start pompt hij alleen het water weg en doet vervolgens niks meer. Er komt ook geen foutmelding en blijf dus aan staan zonder iets te doen. Het is een Indesit DIFP28T9AEU
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-08-2019 14:02
bennie
Geplaatst op:
02-08-2019 14:02
Dag Lieke.
Als je de deur aan de bovenkant aandrukt, en dit vast houd, doet hij het dan wel?
Ik denk dat het slotje waar hij in klikt niet goed meer werkt.
Dan denkt de vaatwasser dat de deur nog open staat en dan doet hij inderdaad niets.
Als je de deur aan de bovenkant aandrukt, en dit vast houd, doet hij het dan wel?
Ik denk dat het slotje waar hij in klikt niet goed meer werkt.
Dan denkt de vaatwasser dat de deur nog open staat en dan doet hij inderdaad niets.
Geplaatst door:
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 09:20
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 09:20
Dag Bennie,
Het programma start inderdaad als we aan de boven kant de deur aan drukken. Maar nu blijkt dat hij de programma's niet goed draait. Het klepje waar het afwasblokje in zit blijft dicht en de droogfunctie doet het niet.
Het programma start inderdaad als we aan de boven kant de deur aan drukken. Maar nu blijkt dat hij de programma's niet goed draait. Het klepje waar het afwasblokje in zit blijft dicht en de droogfunctie doet het niet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 11:18
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 11:18
Misschien heeft het allemaal met het slotje te maken, omdat die slecht werkt dat hij af en toe het programma onderbreekt.
Jij heb dit deurslot in je vaatwasser zitten.
Ik denk dat die boven in de deur zit.
De beugel klikt hier in elk geval in.
Misschien zit er daar iets scheef waardoor hij slecht schakelt.
Als het slot weer werkt en de andere problemen blijven dan kunnen we verder kijken.
Jij heb dit deurslot in je vaatwasser zitten.
Ik denk dat die boven in de deur zit.
De beugel klikt hier in elk geval in.
Misschien zit er daar iets scheef waardoor hij slecht schakelt.
Als het slot weer werkt en de andere problemen blijven dan kunnen we verder kijken.
Geplaatst door:
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 13:00
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 13:00
We hebben het voorpaneel van de deur afgehaald het slot nagekeken en schoongemaakt. De vaatwasser wil nu wel gelijk starten. Alleen pakt hij de programma's niet goed. Klepje van het blokje blijft dicht geen heet water en draait niet zijn volledige programma af.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 15:20
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 15:20
Branden of knipperen er nog lampjes die dat normaal niet doen?
Geplaatst door:
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 15:23
Lieke
Geplaatst op:
03-08-2019 15:23
Nee er branden of knipperen geen andere lampjes.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 16:25
bennie
Geplaatst op:
03-08-2019 16:25
Geef hem in ieder geval even een sodabeurt, dan ga ik uitzoeken of ik hier wat over kan vinden.
Draait de circulatiepomp wel, sproeit hij het water wel rond?
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Draait de circulatiepomp wel, sproeit hij het water wel rond?
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Lieke
Geplaatst op:
13-08-2019 16:39
Lieke
Geplaatst op:
13-08-2019 16:39
Dag Bennie,
Omdat ik nog garantie op de vaatwasser heb is er via de winkel een monteur van whirlpool langsgeweest. Een probleem wat hij zo niet herkende en is wel 2 uur bezig geweest. De water toevoer slang bleek aan de binnenkant te zijn gedraaid waardoor er te weinig waterdruk ontstond. Het sluit mechanisme heeft hij vernieuwd en uiteindelijk ook nog een nieuwe besturings printerplaat erin gezet en ja hoor hij doet het weer.
Omdat ik nog garantie op de vaatwasser heb is er via de winkel een monteur van whirlpool langsgeweest. Een probleem wat hij zo niet herkende en is wel 2 uur bezig geweest. De water toevoer slang bleek aan de binnenkant te zijn gedraaid waardoor er te weinig waterdruk ontstond. Het sluit mechanisme heeft hij vernieuwd en uiteindelijk ook nog een nieuwe besturings printerplaat erin gezet en ja hoor hij doet het weer.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-08-2019 18:47
bennie
Geplaatst op:
13-08-2019 18:47
Dat had je ook niet zo gauw kunnen ontdekken.
Maar fijn dat het probleem opgelost is.
Maar fijn dat het probleem opgelost is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)