Bosch vaatwasser SMV43M10EU problemen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marieke
Geplaatst op:
23-07-2019 14:19
Marieke
Geplaatst op:
23-07-2019 14:19
Goedemiddag,
Wij hebben sinds enige tijd problemen met onze Bosch vaatwasser (inbouw). De vaatwastabletten lossen niet altijd goed op, de vaat is soms minder schoon, en na afloop is de vaat niet altijd heet/warm. Dit zorgt ook dat de vaat niet altijd goed droog wordt. Onze vaatwasser is nu ongeveer 8 jaar oud en wij twijfelen of we iemand moeten laten langskomen, of dat we beter een nieuwe kunnen kopen.
Hebben jullie een vermoeden wat het probleem kan zijn en wat de kosten voor reparatie ongeveer zullen zijn? Of kunnen we beter direct voor een nieuwe gaan met deze leeftijd vaatwasser?
mvg, Marieke
Wij hebben sinds enige tijd problemen met onze Bosch vaatwasser (inbouw). De vaatwastabletten lossen niet altijd goed op, de vaat is soms minder schoon, en na afloop is de vaat niet altijd heet/warm. Dit zorgt ook dat de vaat niet altijd goed droog wordt. Onze vaatwasser is nu ongeveer 8 jaar oud en wij twijfelen of we iemand moeten laten langskomen, of dat we beter een nieuwe kunnen kopen.
Hebben jullie een vermoeden wat het probleem kan zijn en wat de kosten voor reparatie ongeveer zullen zijn? Of kunnen we beter direct voor een nieuwe gaan met deze leeftijd vaatwasser?
mvg, Marieke
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-07-2019 19:10
bennie
Geplaatst op:
23-07-2019 19:10
Als je technisch bent dan kun je een paar dingen doormeten, en eventueel zelf vervangen.
Ik denk dat het door een draadbreuk komt of door een los relais op de printplaat.
Maar daarvoor moet hij wel losgesleuteld worden.
Als je alles moet laten doen door een monteur zegt hij al gauw nieuwe printplaat, en die zijn duur.
Terwijl een relais maar een paar euro kost.
als je het zelf wil gaan proberen moet je me het volledige E-nummer even geven wat op de deurrand staat.
Ik denk dat het door een draadbreuk komt of door een los relais op de printplaat.
Maar daarvoor moet hij wel losgesleuteld worden.
Als je alles moet laten doen door een monteur zegt hij al gauw nieuwe printplaat, en die zijn duur.
Terwijl een relais maar een paar euro kost.
als je het zelf wil gaan proberen moet je me het volledige E-nummer even geven wat op de deurrand staat.
Geplaatst door:
Marieke
Geplaatst op:
24-07-2019 12:55
Marieke
Geplaatst op:
24-07-2019 12:55
Ik ben zelf niet zo handig, maar mijn man wel. Hij heeft alleen nog nooit een vaatwasser uit elkaar gehaald...
Hij wil het wel proberen mocht je kunnen omschrijven hoe het moet.
Het e-nr is SMV43M10EU/36 en FD 9104 00912
Ik hoor graag van je!
Hij wil het wel proberen mocht je kunnen omschrijven hoe het moet.
Het e-nr is SMV43M10EU/36 en FD 9104 00912
Ik hoor graag van je!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-07-2019 15:58
Gewijzigd op:
24-07-2019 15:59
bennie
Geplaatst op:
24-07-2019 15:58
Gewijzigd op:
24-07-2019 15:59
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Aan de rechterkant zit onderaan de printplaat, haal die eens uit de behuizing en controleer die op slechte/verbrande solderingen.
Anders kan je de hittepomp even doormeten met een multimeter, de waardes die je moet meten zie je op de afbeeldingen hier onder.
Film demontage hittepomp.
Aan de rechterkant zit onderaan de printplaat, haal die eens uit de behuizing en controleer die op slechte/verbrande solderingen.
Anders kan je de hittepomp even doormeten met een multimeter, de waardes die je moet meten zie je op de afbeeldingen hier onder.
Film demontage hittepomp.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)