Vaatwasser Bosch Silenceplus SKS51E18 EU |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
26-05-2019 14:20
Gewijzigd op:
26-05-2019 15:49
Piet
Geplaatst op:
26-05-2019 14:20
Gewijzigd op:
Ik heb hier een Bosch vaatwasser SKS51E18 EU. Dat is een tafelmodel. Daarvan gaat na paar minuten lampje ""Water probleem"" branden en stopt machine.
Waterventiel werkt zo te horen. Meet ook goed door, 3,7 Kohm, En 220 volt op de klep geeft klik. zeggen.Een test wijst uit dat er voldoende water door de klep komt.
Wie is bekend met deze storing en kan nog adviezen geven?
Waterventiel werkt zo te horen. Meet ook goed door, 3,7 Kohm, En 220 volt op de klep geeft klik. zeggen.Een test wijst uit dat er voldoende water door de klep komt.
Wie is bekend met deze storing en kan nog adviezen geven?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
29-05-2019 21:17
Piet
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
29-05-2019 21:17
test van de klep
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-05-2019 12:06
bennie
Geplaatst op:
29-05-2019 12:06
Mag ik het volledige E-nummer?
Incl de 2 cijfers achter EU/
Incl de 2 cijfers achter EU/
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
29-05-2019 21:16
Gewijzigd op:
29-05-2019 21:19
Piet
Geplaatst op:
29-05-2019 21:16
Gewijzigd op:
29-05-2019 21:19
Hallo Bennie,
Bedankt voor je reactie.
Volledige nummers zie bijgaande foto.Mits mee gekomen. Voor de zekerheid hierbij ook.
SKS51E18 EU / 13 type SE5P 1B
FD 9502000489
115020276066004893
Bosch weigert service Manual / schema te sturen grgrgrgrgr
Geen idee waarom de foto's 3 x meekomen???
met vriendelijke groet,
Piet
Bedankt voor je reactie.
Volledige nummers zie bijgaande foto.Mits mee gekomen. Voor de zekerheid hierbij ook.
SKS51E18 EU / 13 type SE5P 1B
FD 9502000489
115020276066004893
Bosch weigert service Manual / schema te sturen grgrgrgrgr
Geen idee waarom de foto's 3 x meekomen???
met vriendelijke groet,
Piet
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-05-2019 11:34
Gewijzigd op:
30-05-2019 11:36
bennie
Geplaatst op:
30-05-2019 11:34
Gewijzigd op:
30-05-2019 11:36
Hier heb je in ieder geval de tekeningen.
Fabrikanten geven hun informatie niet meer prijs, dan hebben hun eigen monteurs niets meer te doen.
Knippert het lampje Watertoevoer snel?
Dan heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Fotos plaatsen is een optie die pas nieuw is voor dit forum, dit zal wellicht een kinderziekte zijn dat ze vaker geplaatst worden.
Fabrikanten geven hun informatie niet meer prijs, dan hebben hun eigen monteurs niets meer te doen.
Knippert het lampje Watertoevoer snel?
Dan heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Fotos plaatsen is een optie die pas nieuw is voor dit forum, dit zal wellicht een kinderziekte zijn dat ze vaker geplaatst worden.
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
30-05-2019 18:39
Piet
Geplaatst op:
30-05-2019 18:39
Hallo Bennie,
Bedankt kom ik in ieder geval wat verder mee. Ook de waterlekkage schakelaar heb ik al gecontroleerd. Die werkt goed. Werkelijk belachelijk dat men geen informatie wil geven. Het is toch zonde om apparaat dan maar weg te moeten doen. Immers alleen al de voorrijkosten á € 99,-- ex. reparatiekosten zal in veel gevallen al niet meer rendabel zijn. ZONDE!
Bedankt kom ik in ieder geval wat verder mee. Ook de waterlekkage schakelaar heb ik al gecontroleerd. Die werkt goed. Werkelijk belachelijk dat men geen informatie wil geven. Het is toch zonde om apparaat dan maar weg te moeten doen. Immers alleen al de voorrijkosten á € 99,-- ex. reparatiekosten zal in veel gevallen al niet meer rendabel zijn. ZONDE!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-05-2019 09:57
bennie
Geplaatst op:
31-05-2019 09:57
Hij pompt dus af en vult zich met water?
En voordat de circulatiepomp gaat lopen geeft hij storing aan.
Dan kan het zijn dat de flowmeter(onderdeel 405) niet ziet dat er water binnenkomt.
Je kan ook een sodabeurtje proberen
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
En voordat de circulatiepomp gaat lopen geeft hij storing aan.
Dan kan het zijn dat de flowmeter(onderdeel 405) niet ziet dat er water binnenkomt.
Je kan ook een sodabeurtje proberen
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
31-05-2019 19:22
Piet
Geplaatst op:
Hallo Bennie,
Nou probleem is opgelost hoor. Reed contact van flowmeter post 405! defect,Dank zij je exploded view tekeningen gevonden waar die zit. Ook van plaatselijke witgoed winkel zelfde advies gekregen. Kijken naar schakelaar 405. Dan is het nog hele klus om voorzichtig de hele spoelunit te verwijderen om bij het reed contact te komen. Maar is gelukt. Ik heb nieuwe besteld. (ca. 17,-- euro) Ik zal zeker die hele unit in een bak soda gaan weken. Want inderdaad zie ik ergens wat vuil zitten. Ik had nog een reed buisje liggen (uit jaren 60-70 :-))maar vergeten te kijken hoe origineel erin zat. Van vroeger meen ik me te herinneren dat stand van reed contact ook van invloed is op gevoeligheid. Dus maar een nieuwe besteld. Ik ga nieuwe 405 dinsdag over een week pas ophalen. Want volgende week gaan we naar Normandie de viering rond 75 jaar D-Day meemaken Vandaar. Als alles het weer doet meld ik me natuurlijk wel weer even. Hartelijk dank voor je hulp!
groet
Piet
Nou probleem is opgelost hoor. Reed contact van flowmeter post 405! defect,Dank zij je exploded view tekeningen gevonden waar die zit. Ook van plaatselijke witgoed winkel zelfde advies gekregen. Kijken naar schakelaar 405. Dan is het nog hele klus om voorzichtig de hele spoelunit te verwijderen om bij het reed contact te komen. Maar is gelukt. Ik heb nieuwe besteld. (ca. 17,-- euro) Ik zal zeker die hele unit in een bak soda gaan weken. Want inderdaad zie ik ergens wat vuil zitten. Ik had nog een reed buisje liggen (uit jaren 60-70 :-))maar vergeten te kijken hoe origineel erin zat. Van vroeger meen ik me te herinneren dat stand van reed contact ook van invloed is op gevoeligheid. Dus maar een nieuwe besteld. Ik ga nieuwe 405 dinsdag over een week pas ophalen. Want volgende week gaan we naar Normandie de viering rond 75 jaar D-Day meemaken Vandaar. Als alles het weer doet meld ik me natuurlijk wel weer even. Hartelijk dank voor je hulp!
groet
Piet
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
Piet
Geplaatst op:
Hallo Bennie,
groet
Piet
groet
Piet
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 11:00
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 11:00
Graag gedaan piet,
Bij een reedcontact moet je zorgen dat het bewegende deel contact maakt met het vaste deel dmv het magneetje in het rad.
het is inderdaad een preciesiewerkje.
ik ben benieuwd.
Bij een reedcontact moet je zorgen dat het bewegende deel contact maakt met het vaste deel dmv het magneetje in het rad.
het is inderdaad een preciesiewerkje.
ik ben benieuwd.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)