Ignis dal 448/4 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 09:59
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 09:59
Hallo, onze vaatwasser werkt niet en geeft storing: het lampje bij het knopje met het kruisje knippert 6x.
Dit zou betekenen dat er geen water in de machine komt, maar je hoort het heel duidelijk erin gaan. Toch de aanvoerslang bij de kraan los gehad en het zeefje doorgeblazen (was schoon) maar geen verbetering. Iemand een idee? Als je goed luistert dan hoor je wel iets klikken (met een bepaalde regelmaat) nadat het water in de machine is maar er gebeurt dan niets.
Dit zou betekenen dat er geen water in de machine komt, maar je hoort het heel duidelijk erin gaan. Toch de aanvoerslang bij de kraan los gehad en het zeefje doorgeblazen (was schoon) maar geen verbetering. Iemand een idee? Als je goed luistert dan hoor je wel iets klikken (met een bepaalde regelmaat) nadat het water in de machine is maar er gebeurt dan niets.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 16:42
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 16:42
Er staat in de gebruiksaanwijzing nog meer bij 6x knipperen.
Je vaatwasser heeft afgepompt en water aangevoerd, ik denk dat een sodabeurtje wel helpt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Je vaatwasser heeft afgepompt en water aangevoerd, ik denk dat een sodabeurtje wel helpt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 18:35
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 18:35
Nu heb ik toevallig in mijn keuken 2 van deze vaatwassers, dus kan het proces mooi vergelijken. Als ik ze tegelijk aanzet verloopt alles identiek. Maar nadat water is toegevoerd, begint in de ene het was proces. Het lijkt mij een pomp die aangezet wordt waarmee het water tegen het servies gaat ofzo. In de defecte hoor ik dan enkel een zachte tik, net als van een relais. Maar daar gaat geen waspomp draaien. Wellicht zegt dit nog iets?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:17
Gewijzigd op:
20-04-2019 19:18
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:17
Gewijzigd op:
20-04-2019 19:18
dan probeert hij de circulatiepomp in te schakelen.
Het kan een draadbreuk zijn of de circulatiepomp doet het niet meer.
Check de bedrading en circulatiepomp maar eens.
Check dan ook gelijk de solderingen van de relais op de printplaat.
Ik kan dit alleen niet rijmen met het 6x knipperen.
Het kan een draadbreuk zijn of de circulatiepomp doet het niet meer.
Check de bedrading en circulatiepomp maar eens.
Check dan ook gelijk de solderingen van de relais op de printplaat.
Ik kan dit alleen niet rijmen met het 6x knipperen.
Geplaatst door:
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 19:40
Hoek
Geplaatst op:
20-04-2019 19:40
Hm, ik heb de machine maar uitgebouwd en een proeflamp op de stekker van de pomp aangesloten. Lamp ging keurig aan en uit en weer aan. Ik plaats de stekker terug op de pomp en de machine werkt weer... Had niet het idee dat de stekker los was. Maar goed, eerst maar draaien totdat de storing zich weer voordoet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:59
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:59
Soms kan het heel simpel zijn, ik hoop voor je dat dit het euvel was.
Geplaatst door:
Hoek
Geplaatst op:
22-04-2019 14:41
Hoek
Geplaatst op:
22-04-2019 14:41
Nog even voor de volledigheid: de sensor in de opvangbak is er ook uitgeweest en schoon gemaakt. Dit lijkt me een temperatuur sensor (maar zou evengoed ook niveau sensor kunnen zijn) en ik zie dan zelf ook geen verband.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-04-2019 16:32
bennie
Geplaatst op:
22-04-2019 16:32
Als het een klein wit pinnetje is, is dat de temperatuursensor.
Als je straks nog weer hulp nodig bent, wil je dan alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand vermelden?
Als je straks nog weer hulp nodig bent, wil je dan alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand vermelden?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)