Bosch SGS 43C42 EU/35 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
13-12-2010 11:27
john
Geplaatst op:
13-12-2010 11:27
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een Bosch vaatwasser SGS 43C42 EU/35
en deze is nu iets ouder dan 6 jaar oud.
Op dit moment doet hij het niet.
Als ik hem aanzet dan begint de machine gewoon volgens zijn programma , je hoort dat hij water inneemt en de klok begint terug te tellen, normaal begon hij gelijk te wassen en de armen te laten draaien, op dit moment hoor ik wel klikken bij de printplaat alleen gebeurt er verder niets.
Als ik de 2 reset knoppen indruk dan begint de machine netjes af te pompen en zet de klok op 0.
Ik heb zelf al de zeven, waterfilters, en pomp gecontroleerd op vervuiling en niets gevonden, zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn ??
Ik heb een Bosch vaatwasser SGS 43C42 EU/35
en deze is nu iets ouder dan 6 jaar oud.
Op dit moment doet hij het niet.
Als ik hem aanzet dan begint de machine gewoon volgens zijn programma , je hoort dat hij water inneemt en de klok begint terug te tellen, normaal begon hij gelijk te wassen en de armen te laten draaien, op dit moment hoor ik wel klikken bij de printplaat alleen gebeurt er verder niets.
Als ik de 2 reset knoppen indruk dan begint de machine netjes af te pompen en zet de klok op 0.
Ik heb zelf al de zeven, waterfilters, en pomp gecontroleerd op vervuiling en niets gevonden, zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn ??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
13-12-2010 20:50
Geplaatst op:
13-12-2010 20:50
De circulatiemotor is geblokkeerd of defect.
Deze zit rechtsonder voorin. Vlak achter de plint.
Misschien kun je het beste het rechter zijpaneel verwijderen om te zien of je hem handmatig kunt draaien.
Deze zit rechtsonder voorin. Vlak achter de plint.
Misschien kun je het beste het rechter zijpaneel verwijderen om te zien of je hem handmatig kunt draaien.
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
14-12-2010 12:24
john
Geplaatst op:
14-12-2010 12:24
Ernst,
Ik heb de rechterzijkant gedemonteerd en je had gelijk de circulatiemotor stond vast.
Ik heb hem weer kunnen draaien mbv schroevendraaier op het vennetje.
Hierna even geprobeerd en gemerkt dat de motor aanzienlijk meer geluid produceerde maar oke, daarna alles weer terug gebouwd de vaat erin en uitgeprobeerd echter na 10 minuten stopte hij weer met de zelfde storing.
Ik neem aan ivm geluid (lagers ?) dat het een nieuwe pomp wordt ??
Is deze makkelijk te verwisselen voor een leek of zeg je ik zou het maar laten repareren.
En weet jij misschien het juiste bestelnummer van de pomp.
Alvast bedankt,
John.
Ik heb de rechterzijkant gedemonteerd en je had gelijk de circulatiemotor stond vast.
Ik heb hem weer kunnen draaien mbv schroevendraaier op het vennetje.
Hierna even geprobeerd en gemerkt dat de motor aanzienlijk meer geluid produceerde maar oke, daarna alles weer terug gebouwd de vaat erin en uitgeprobeerd echter na 10 minuten stopte hij weer met de zelfde storing.
Ik neem aan ivm geluid (lagers ?) dat het een nieuwe pomp wordt ??
Is deze makkelijk te verwisselen voor een leek of zeg je ik zou het maar laten repareren.
En weet jij misschien het juiste bestelnummer van de pomp.
Alvast bedankt,
John.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
14-12-2010 21:11
Geplaatst op:
14-12-2010 21:11
Motor is zo'n 165,- nr.490984
De afdichting en schoep die ook vervangen moeten worden is zo',n € 45,- nr.419027
Dit zou ik echter wel door een monteur laten doen aangezien de kuip omhoog moet.
Maar waarschijnlijk zie je er vanaf gezien de onderdeelprijzen
De afdichting en schoep die ook vervangen moeten worden is zo',n € 45,- nr.419027
Dit zou ik echter wel door een monteur laten doen aangezien de kuip omhoog moet.
Maar waarschijnlijk zie je er vanaf gezien de onderdeelprijzen
Geplaatst door:
john
Geplaatst op:
15-12-2010 14:50
john
Geplaatst op:
15-12-2010 14:50
Ernst,
Ik zie er inderdaad vanaf om een machine van 6 jaar voor meer dan 250,- euro te repareren en ga wel voor een nadere kijken in ieder geval bedankt voor de oplossing van mijn storing.
John
Ik zie er inderdaad vanaf om een machine van 6 jaar voor meer dan 250,- euro te repareren en ga wel voor een nadere kijken in ieder geval bedankt voor de oplossing van mijn storing.
John
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)