circulatiepomp Whirlpool ADG 8340/1 IX |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
15-04-2019 10:30
har
Geplaatst op:
15-04-2019 10:30
lijkt me de moeite om eens uit te testen.
ik heb het idee dat het niet op zijn plek zat.
als je dat afdekplaatje omdraait heb je een ring waar de leidingen naar de sproeiarmen in zitten.dat zijn 3 gaten, 1 voor de onderste sproeiarm, 2 die naar boven gaan.
de afsluitring zat daar rond die ring, maar daar zitten al ribbels, lijkt me raar dat daar moet afgedicht worden, vooral omdat de afdichtingsring niet zo zacht is en je ziet er sporen van de ribbels op van het knellen.
bovendien is de afdichtingsring ook veel te groot.
hoort deze afdichtings ring niet IN de cirkel?
maar waar dan juist?
ik heb het idee dat het niet op zijn plek zat.
als je dat afdekplaatje omdraait heb je een ring waar de leidingen naar de sproeiarmen in zitten.dat zijn 3 gaten, 1 voor de onderste sproeiarm, 2 die naar boven gaan.
de afsluitring zat daar rond die ring, maar daar zitten al ribbels, lijkt me raar dat daar moet afgedicht worden, vooral omdat de afdichtingsring niet zo zacht is en je ziet er sporen van de ribbels op van het knellen.
bovendien is de afdichtingsring ook veel te groot.
hoort deze afdichtings ring niet IN de cirkel?
maar waar dan juist?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-04-2019 20:55
bennie
Geplaatst op:
15-04-2019 20:55
Valt de cirkel van de afdekplaat in de cirkel van de pompput?
Dan moet hij om de cirkel van de afdekplaat.
Je kan hem even in een pannetje kokend water leggen om hem weer flexibel te maken.
Anders heb je hier een nieuwe O-ring.
Dan moet hij om de cirkel van de afdekplaat.
Je kan hem even in een pannetje kokend water leggen om hem weer flexibel te maken.
Anders heb je hier een nieuwe O-ring.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
15-04-2019 23:05
har
Geplaatst op:
15-04-2019 23:05
dus toch aan de buiten rand, maar daar zitten dus enkele ribbels die duidelijk de o-ring beschadigen.wat een vreemde contradictie.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-04-2019 09:08
bennie
Geplaatst op:
16-04-2019 09:08
Ik verbaas me ook wel eens over een ontwerp 😉.
Maar als je het oude rubber weer wilt gebruiken, moet je hem op exact dezelfde plaats terug plaatsen.
Maar als je het oude rubber weer wilt gebruiken, moet je hem op exact dezelfde plaats terug plaatsen.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
20-04-2019 12:03
Gewijzigd op:
20-04-2019 14:09
har
Geplaatst op:
20-04-2019 12:03
Gewijzigd op:
20-04-2019 14:09
dag bennie,
enkele testen verder en nog steeds word er niet genieg druk gegenereerd door de circulatie pomp.
ik heb deze nog eens verder bekeken, en ondekte net dat er achter de propellor waar de as en de magneet zit dat daar heel wat water zat.
wat me raar lijkt aangezien de behuizing er rond een bajonet fitting is met een O-ring om net dat water buiten te houden.
het water moet er dus in komen langs de propellor.
die was dus stuk en heb deze gerepareerd.
of is het normaal dat er water zit achter de propellor?
als je de propellor van de as neemt, dan zit er op de as een plastiek 3hoekje (of 1/5 van een cirke)l met 2 rubberen blokjes. deze hebben duidelijk een verhouding ten opzichte van elkaar.
weet je wat deze juist doen? staan die ergens in voor de waterdichtheid? of is het gewoon voor de aandrijving?
weet je ook hoe die blokjes onder de propellor juist moeten? omdat de propellor zo beschadigd was waren ze verschoven, dus heb deze moeten reconstrueren naar eigen inzicht, maar misschien is dat volledig fout.
*toevoeging aan het origineel bericht*
ik heb de as/magneet, de afdekplaat naar de motor en de propellor (impellor) uit elkaar gehaald. zou het kunnen dat propellor gewoon in 2 stukken was gebroken? en dat je normaal gesproken dat stuk op de as met het 3 hoekje en de blokjes niet ziet en dat die in de propellor zitten?
wat ik dan nog niet snap wat ik dan nog niet snap us waarom het afdekplaatje tussen de eigenlijke motor en de propellor 4 gaatjes heeft...
hoort er daar nog een afdichting te zitten? heb ik nooit gezien, maar mischien is die verdwenen en is dat de oorzaak voor het probleem?
albvast bedankt voor je hulp!
en sorry om zo in detail te gaan!
enkele testen verder en nog steeds word er niet genieg druk gegenereerd door de circulatie pomp.
ik heb deze nog eens verder bekeken, en ondekte net dat er achter de propellor waar de as en de magneet zit dat daar heel wat water zat.
wat me raar lijkt aangezien de behuizing er rond een bajonet fitting is met een O-ring om net dat water buiten te houden.
het water moet er dus in komen langs de propellor.
die was dus stuk en heb deze gerepareerd.
of is het normaal dat er water zit achter de propellor?
als je de propellor van de as neemt, dan zit er op de as een plastiek 3hoekje (of 1/5 van een cirke)l met 2 rubberen blokjes. deze hebben duidelijk een verhouding ten opzichte van elkaar.
weet je wat deze juist doen? staan die ergens in voor de waterdichtheid? of is het gewoon voor de aandrijving?
weet je ook hoe die blokjes onder de propellor juist moeten? omdat de propellor zo beschadigd was waren ze verschoven, dus heb deze moeten reconstrueren naar eigen inzicht, maar misschien is dat volledig fout.
*toevoeging aan het origineel bericht*
ik heb de as/magneet, de afdekplaat naar de motor en de propellor (impellor) uit elkaar gehaald. zou het kunnen dat propellor gewoon in 2 stukken was gebroken? en dat je normaal gesproken dat stuk op de as met het 3 hoekje en de blokjes niet ziet en dat die in de propellor zitten?
wat ik dan nog niet snap wat ik dan nog niet snap us waarom het afdekplaatje tussen de eigenlijke motor en de propellor 4 gaatjes heeft...
hoort er daar nog een afdichting te zitten? heb ik nooit gezien, maar mischien is die verdwenen en is dat de oorzaak voor het probleem?
albvast bedankt voor je hulp!
en sorry om zo in detail te gaan!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 16:47
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 16:47
Je mag van mij gerust in detail gaan, maar zo n pomp heb ik nog nooit uit elkaar gehaald.
Ik moet het meestal doen met fotos van onderdelen.
Er zijn ook zoveel verschillende soorten.
Het zal wel helpen als je een partij detailfotos plaatst, dan kan ik meekijken.
Ik moet het meestal doen met fotos van onderdelen.
Er zijn ook zoveel verschillende soorten.
Het zal wel helpen als je een partij detailfotos plaatst, dan kan ik meekijken.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
20-04-2019 17:59
har
Geplaatst op:
20-04-2019 17:59
hoe toon ik hier het best foto s?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:10
bennie
Geplaatst op:
20-04-2019 19:10
Ik gebruik altijd https://postimages.org/
De link die je dan krijgt plaats je in je bericht.
De link die je dan krijgt plaats je in je bericht.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
21-04-2019 17:04
Gewijzigd op:
22-04-2019 09:38
har
Geplaatst op:
21-04-2019 17:04
Gewijzigd op:
22-04-2019 09:38
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-04-2019 20:39
bennie
Geplaatst op:
21-04-2019 20:39
Dit rubber hoort er volgens de tekening ook tussen(onderdeel 405 1).
Alleen zie ik die niet op de fotos.
Ik kom trouwens op een andere circulatiepomp uit als ik met je type zoek.
Mag ik het servicenummer van de deurrand?
Alleen zie ik die niet op de fotos.
Ik kom trouwens op een andere circulatiepomp uit als ik met je type zoek.
Mag ik het servicenummer van de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)
Koenic storingen (3)
Miele storingen (29)
Neff storingen (7)
Sharp storingen (2)
Siemens storingen (16)
Smeg storingen (6)
Whirlpool storingen (10)