Bruynzeel vaatwasser maakt raar geluid |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Matthijs
Geplaatst op:
04-04-2019 21:42
Gewijzigd op:
04-04-2019 21:50
Matthijs
Geplaatst op:
04-04-2019 21:42
Gewijzigd op:
04-04-2019 21:50
Hoi, sinds 2 dagen maakt onze vaatwasser een raar geluid. Hij lijkt te sputteren of zo. Hetbgeluid lijkt van onder de vaatwasser te komen.
Ik heb vandaag een grote hand soda opgelost in heet water en dat in de vaatwasser gedaan. Gewacht tot hij iets gepompt had en toen een uur laten staan.
Heeft helaas niets geholpen.
Hij pompt wel normaal het water weg en je hoort hem ook sproeien en dan gaat hij sputteren.
Als hij leeg is stopt hij dan na ca. 15 minuten, hij pompt het water dan nog wel weg. Het water is ook heet.
Hij geeft nog de foutcodes F4 en E3
Bruynzeel, type WAYFD, 9BRVW6002A, 851060020000, 381415013514
Iemand nog enig idee?
Alvast bedankt,
Matthijs
Ik heb vandaag een grote hand soda opgelost in heet water en dat in de vaatwasser gedaan. Gewacht tot hij iets gepompt had en toen een uur laten staan.
Heeft helaas niets geholpen.
Hij pompt wel normaal het water weg en je hoort hem ook sproeien en dan gaat hij sputteren.
Als hij leeg is stopt hij dan na ca. 15 minuten, hij pompt het water dan nog wel weg. Het water is ook heet.
Hij geeft nog de foutcodes F4 en E3
Bruynzeel, type WAYFD, 9BRVW6002A, 851060020000, 381415013514
Iemand nog enig idee?
Alvast bedankt,
Matthijs
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-04-2019 23:14
Gewijzigd op:
04-04-2019 23:15
bennie
Geplaatst op:
04-04-2019 23:14
Gewijzigd op:
04-04-2019 23:15
Dit is een machine uit de whirlpool/bauknecht fabriek.
E3 staat voor pompstoring en f4 heeft met de circulatiepomp te maken.
Dat het geluid onder uit de vaatwasser komt kan kloppen, want daar zitten de pompen.
Probeer de circulatiepomp eens te demonteren en controleer deze op vreemde voorwerpen.
Ik vermoedt dat hij af en toe geblokkeerd word.
Dat hij leeg snel klaar is komt door de troebelheidssensor, die ziet geen vuil water meer en vind dat hij klaar is.
E3 staat voor pompstoring en f4 heeft met de circulatiepomp te maken.
Dat het geluid onder uit de vaatwasser komt kan kloppen, want daar zitten de pompen.
Probeer de circulatiepomp eens te demonteren en controleer deze op vreemde voorwerpen.
Ik vermoedt dat hij af en toe geblokkeerd word.
Dat hij leeg snel klaar is komt door de troebelheidssensor, die ziet geen vuil water meer en vind dat hij klaar is.
Geplaatst door:
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 08:19
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 08:19
Hoi Bennie,
Bedankt voor het antwoord. Ga ik vanmiddag even proberen of en hoe ik bij dat deel kan komen.
Is er ergens een overzicht/tekening/handleiding om de vaatwasser open te schroeven......zodat ik niet het wiel opnieuw uitvind?
Ben redelijk handig maar dit is de eerste keer dat ik aan een vaatwasser moet klussen
Bedankt voor het antwoord. Ga ik vanmiddag even proberen of en hoe ik bij dat deel kan komen.
Is er ergens een overzicht/tekening/handleiding om de vaatwasser open te schroeven......zodat ik niet het wiel opnieuw uitvind?
Ben redelijk handig maar dit is de eerste keer dat ik aan een vaatwasser moet klussen
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 11:36
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 11:36
Kijk dit filmpje maar eens, dat geeft je wel een idee hoe je hem los maakt.
Als je de zijkanten er af hebt, zet hem dan eens aan en wacht tot hij gaat sputteren.
Misschien kan je het geluid dan beter lokaliseren.
Als je de zijkanten er af hebt, zet hem dan eens aan en wacht tot hij gaat sputteren.
Misschien kan je het geluid dan beter lokaliseren.
Geplaatst door:
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 14:14
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 14:14
Hoi Bennie,
Helaas je reactie net te laat gezien😢
Heb hem al uit elkaar gehaald en de circulatiepomp met wat moeite verwijderd.
Losse delen van de pomp nagekeken en ook de bovenkant en rotor?? Uit de motor gehaald.
Daar was helaas niets in te vinden dat get ratelen/sputteren zou kunnen veroorzaken. Ook in de aan en afvoerleiding van de circulatiepomp niet gevonden.
Is er en manier om de pomp zo te laten draaien om te testen?
Helaas je reactie net te laat gezien😢
Heb hem al uit elkaar gehaald en de circulatiepomp met wat moeite verwijderd.
Losse delen van de pomp nagekeken en ook de bovenkant en rotor?? Uit de motor gehaald.
Daar was helaas niets in te vinden dat get ratelen/sputteren zou kunnen veroorzaken. Ook in de aan en afvoerleiding van de circulatiepomp niet gevonden.
Is er en manier om de pomp zo te laten draaien om te testen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 14:58
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 14:58
Dat kan, mag ik dan eerst een paar fotos zien?
Dan zal ik er vanavond naar kijken
Dan zal ik er vanavond naar kijken
Geplaatst door:
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 15:15
Matthijs
Geplaatst op:
05-04-2019 15:15
Ben erg ongeduldig geloof ik....
Heb de circulatiepomp weer ingebouwd. Alles aangesloten en laten draaien.
Na korte tijd begint de circulatiepomp te draaien en gaat alles wat eraa vast zit schudden en trillen. Ik heb het vermoeden dat er een onbalans in de pomp of schoepen zit en hij daardoor zo schud. Ik denk ook niet dat dat zomaar is op te lossen en dat er dus een andere pomp in zal moeten?
Heb de circulatiepomp weer ingebouwd. Alles aangesloten en laten draaien.
Na korte tijd begint de circulatiepomp te draaien en gaat alles wat eraa vast zit schudden en trillen. Ik heb het vermoeden dat er een onbalans in de pomp of schoepen zit en hij daardoor zo schud. Ik denk ook niet dat dat zomaar is op te lossen en dat er dus een andere pomp in zal moeten?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 21:41
bennie
Geplaatst op:
05-04-2019 21:41
Is helemaal niet erg, maar lijkt me een duidelijk verhaal.
Ik denk dat hij uit de lagers ligt.
Je kan hem nog testen door er 230 volt op te zetten, maar hij heeft wel een lastige aansluiting op dat printplaatje.
Ik heb de circulatiepomp die ik in een eerder bericht heb genoemd nog even gecheckt.
Deze is geschikt voor jouw vaatwasser.
Laat je de afloop nog even weten?
Ik denk dat hij uit de lagers ligt.
Je kan hem nog testen door er 230 volt op te zetten, maar hij heeft wel een lastige aansluiting op dat printplaatje.
Ik heb de circulatiepomp die ik in een eerder bericht heb genoemd nog even gecheckt.
Deze is geschikt voor jouw vaatwasser.
Laat je de afloop nog even weten?
Geplaatst door:
Matthijs
Geplaatst op:
06-04-2019 19:38
Matthijs
Geplaatst op:
06-04-2019 19:38
Vandaag een nieuwe pomp gehaald en geïnstalleerd. Enige lastige waren de afsluitringen die over het rubber gaan. Daar heb je een aparte tang voor nodig. Heb dus een aantal afsluitringen gekocht die je vaster zet met een schroef (weet niet hoe die heten). Even proefgedraaid en dat ging goed, geen herrie meer. Dus alles weer geïnstalleerd.
Bedankt voor het meedenken en aanwijzen.
Met vriendelijke groet,
Matthijs
Bedankt voor het meedenken en aanwijzen.
Met vriendelijke groet,
Matthijs
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 20:33
Gewijzigd op:
06-04-2019 20:35
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 20:33
Gewijzigd op:
06-04-2019 20:35
Goed om te horen dat hij weer doet, Graag gedaan.
Ik denk dat je slangklemmen bedoeld.
Ik denk dat je slangklemmen bedoeld.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)