Vaatwasser AEG 65000 terugkerend problee |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
01-04-2019 21:50
Gewijzigd op:
01-04-2019 21:52
Joost
Geplaatst op:
01-04-2019 21:50
Gewijzigd op:
01-04-2019 21:52
Hallo iedereen,
Mijn vaatwasser is er vandaag weer mee opgehouden. De vaatwasser gaat op geen enkele manier meer aan.
Dit is hetzelfde probleem dat ik eind januari hier postte:
https://www.vaatwasser.nl/forum/3175-vaatwasser-aeg-65000-vi/
Het probleem is dus voor twee maanden met de oplossing die Bennie aandroeg verholpen geweest en is nu weer terug. Er staat nog een klein beetje water in van de laatste beurt dat hij gedraaid heeft en de vaat die er toen uitkwam was volledig schoon. Hieruit maak ik op dat er iets niet goed gaat tijdens het eind van het programma.
Ik heb nu nog niet de tijd om de printplaat eruit te halen maar ben dat wel van plan aankomend weekend . Ik denk dat er weer iets is doorgebrand daarin, het opsporen en repareren van het defect moet met een beetje hulp vast lukken.
Ik zou alleen niet weten hoe ik tot de oorzaak die leidt tot het defect zou moeten komen. Iemand die nu al een idee heeft?
Groetjes,
Joost
Mijn vaatwasser is er vandaag weer mee opgehouden. De vaatwasser gaat op geen enkele manier meer aan.
Dit is hetzelfde probleem dat ik eind januari hier postte:
https://www.vaatwasser.nl/forum/3175-vaatwasser-aeg-65000-vi/
Het probleem is dus voor twee maanden met de oplossing die Bennie aandroeg verholpen geweest en is nu weer terug. Er staat nog een klein beetje water in van de laatste beurt dat hij gedraaid heeft en de vaat die er toen uitkwam was volledig schoon. Hieruit maak ik op dat er iets niet goed gaat tijdens het eind van het programma.
Ik heb nu nog niet de tijd om de printplaat eruit te halen maar ben dat wel van plan aankomend weekend . Ik denk dat er weer iets is doorgebrand daarin, het opsporen en repareren van het defect moet met een beetje hulp vast lukken.
Ik zou alleen niet weten hoe ik tot de oorzaak die leidt tot het defect zou moeten komen. Iemand die nu al een idee heeft?
Groetjes,
Joost
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-04-2019 22:00
Gewijzigd op:
01-04-2019 22:01
bennie
Geplaatst op:
01-04-2019 22:00
Gewijzigd op:
01-04-2019 22:01
Dag Joost.
Jammer dat hij alweer kapot is.
Ik kan uit je vorige topic niet opmaken of je de weerstand hebt vervangen voor 1 van 100 Ohm.
Ik ga er van uit dat het wel gebeurt is omdat we je dat advies hebben gegeven toen.
Hij kan gesneuveld zijn door een piekstroom/spanning of er zit na de lnk een defecte condensator die teveel stroom vraagt.
Graag weer een paar fotos van de print en een close-up van de defecte lnk en eventueel weerstand.
Maak ook gelijk een paar fotos van hoe de stekkers zijn aangesloten, dat scheelt je straks een hoop gepuzzel.
Jammer dat hij alweer kapot is.
Ik kan uit je vorige topic niet opmaken of je de weerstand hebt vervangen voor 1 van 100 Ohm.
Ik ga er van uit dat het wel gebeurt is omdat we je dat advies hebben gegeven toen.
Hij kan gesneuveld zijn door een piekstroom/spanning of er zit na de lnk een defecte condensator die teveel stroom vraagt.
Graag weer een paar fotos van de print en een close-up van de defecte lnk en eventueel weerstand.
Maak ook gelijk een paar fotos van hoe de stekkers zijn aangesloten, dat scheelt je straks een hoop gepuzzel.
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
01-04-2019 22:11
Joost
Geplaatst op:
01-04-2019 22:11
Goed idee inderdaad om even een foto te maken
Ik heb destijds de 100 Ohm weerstand gebruikt inderdaad, dat was in ieder geval wel de bedoeling. Misschien dat er in de communicatie naar degene die hem vervangen heeft iets mis is gegaan bedenk ik me nu.
Dit weekend haal ik de printplaat er weer uit, ben benieuwd. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb destijds de 100 Ohm weerstand gebruikt inderdaad, dat was in ieder geval wel de bedoeling. Misschien dat er in de communicatie naar degene die hem vervangen heeft iets mis is gegaan bedenk ik me nu.
Dit weekend haal ik de printplaat er weer uit, ben benieuwd. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-04-2019 11:39
Gewijzigd op:
02-04-2019 12:01
bennie
Geplaatst op:
02-04-2019 11:39
Gewijzigd op:
02-04-2019 12:01
Ik bedacht me ook nog dat het kan komen doordat de verkeerde soort weerstand is gebruikt.
Je hebt namelijk verschillende soorten, je hebt met koolfilmweerstanden en metaalfilmweerstanden en veiligheidsweerstanden.
Maar dat kan ik wel op de fotos zien.
Je hebt namelijk verschillende soorten, je hebt met koolfilmweerstanden en metaalfilmweerstanden en veiligheidsweerstanden.
Maar dat kan ik wel op de fotos zien.
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
01-06-2019 12:23
Joost
Geplaatst op:
01-06-2019 12:23
Zo, ik ben er eindlijk aan toegekomen om de printeplaat weer eruit te halen. Zelf kan ik zo 1 2 3 niets ontdekken wat er verkeerd aan is. Misschien jij wel weer Bennie?
Groetjes,
Joost
Groetjes,
Joost
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 14:35
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 14:35
Meet de weerstand eens van die groene weerstand R70
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 14:53
bennie
Geplaatst op:
01-06-2019 14:53
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
01-06-2019 15:51
Joost
Geplaatst op:
01-06-2019 15:51
Dank Bennie, De weerstand meter geeft geloof ik 80 Ohm aan, zie bijgevoegde foto. Ik heb er ook een close up bij gedaan van de triac.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-06-2019 09:33
Gewijzigd op:
02-06-2019 09:36
bennie
Geplaatst op:
02-06-2019 09:33
Gewijzigd op:
02-06-2019 09:36
De multimeter geeft inderdaad 80 Ohm aan.
Ik ben alleen niet zo n fan van analoge multimeters.
Ik zie liever de getallen zo in beeld verschijnen
De weerstand is 100 ohm.
Is die triac nu een beetje gesmolten of is het nog vloeimiddel van het solderen, ik kan het niet onderscheiden op de foto.
probeer het eens op te poetsen met een beetje alcohol.
Meet de LNK ook maar eens door aan de hand van dit artikel.
Ik ben alleen niet zo n fan van analoge multimeters.
Ik zie liever de getallen zo in beeld verschijnen
De weerstand is 100 ohm.
Is die triac nu een beetje gesmolten of is het nog vloeimiddel van het solderen, ik kan het niet onderscheiden op de foto.
probeer het eens op te poetsen met een beetje alcohol.
Meet de LNK ook maar eens door aan de hand van dit artikel.
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
03-06-2019 13:04
Joost
Geplaatst op:
03-06-2019 13:04
Hi Bennie,
Bij het doormeten kom ik op een weerstand van minder dan 10 Ohm uit. (Bij het wisselen van de polen meet ik geen weerstand) Hieruit maak ik op dat de LNK weer stuk is toch?
Daarnaast krijg ik het vlekje van de triac er niet af met een beetje alcohol.
Ik kan de LNK weer laten vervangen, maar misschien dat hij er dan na een aantal weken weer mee ophoudt. Is er nog iets wat ik kan doen om dat dan weer te voorkomen? Alvast bedankt, zelf was ik hier alleemaal nooit achter gekomen!
Groetjes,
Joost
Bij het doormeten kom ik op een weerstand van minder dan 10 Ohm uit. (Bij het wisselen van de polen meet ik geen weerstand) Hieruit maak ik op dat de LNK weer stuk is toch?
Daarnaast krijg ik het vlekje van de triac er niet af met een beetje alcohol.
Ik kan de LNK weer laten vervangen, maar misschien dat hij er dan na een aantal weken weer mee ophoudt. Is er nog iets wat ik kan doen om dat dan weer te voorkomen? Alvast bedankt, zelf was ik hier alleemaal nooit achter gekomen!
Groetjes,
Joost
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)