Bauknecht GSXP 7527/2 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Tine
Geplaatst op:
27-03-2019 10:53
Tine
Geplaatst op:
27-03-2019 10:53
Onze vaatwasser geeft de foutmelding F1. Het betreft een Bauknecht GSXP7527/2 8546 752 01750. Nu vind ik wel in het adviescentrum onderstaande melding, maar niet de oplossing. Wat heb ik nodig om het probleem op te lossen?
" Bauknecht storing F1: NTC vervangen
Wanneer u problemen heeft met uw Bauknecht vaatwasser, dan kunt u aan de hand van de storingscode zien wat er mis is. Een storingscode die veel voorkomt is F1. Deze storing kunt u dan ook laten verhelpen door een monteur. Het is dan namelijk zo dat er problemen zijn met de zogenaamde NTC-sensor. Deze sensor regelt de temperatuur in uw vaatwasser. Wanneer de vaatwasser wordt aangezet slaat deze dan al snel af en wordt het water weggepompt nog voor het programma geheel gedraaid is. U kunt hier zelf iets aan doen of een expert laten komen.
De sensor vervangen
De NTC-sensor is vrij gemakkelijk te vervangen. U kunt dit ook zelf doen. Haal dan wel eerst de vaatwasser leeg en haal de stroom van de machine af. Wanneer u de pomp en de filters op de juiste wijze uit de vaatwasser verwijdert kunt u de sensor zien zitten. U kunt deze vervolgens loshalen en een vervangende sensor ervoor in de plek plaatsen. Let erop dat alles goed aansluit zodat er geen lekkage kan ontstaan. Plaats vervolgens de pomp en filters weer terug. Wanneer u de machine nu opnieuw in gebruik neemt zal deze weer naar behoren werken en geen foutmelding meer geven".
" Bauknecht storing F1: NTC vervangen
Wanneer u problemen heeft met uw Bauknecht vaatwasser, dan kunt u aan de hand van de storingscode zien wat er mis is. Een storingscode die veel voorkomt is F1. Deze storing kunt u dan ook laten verhelpen door een monteur. Het is dan namelijk zo dat er problemen zijn met de zogenaamde NTC-sensor. Deze sensor regelt de temperatuur in uw vaatwasser. Wanneer de vaatwasser wordt aangezet slaat deze dan al snel af en wordt het water weggepompt nog voor het programma geheel gedraaid is. U kunt hier zelf iets aan doen of een expert laten komen.
De sensor vervangen
De NTC-sensor is vrij gemakkelijk te vervangen. U kunt dit ook zelf doen. Haal dan wel eerst de vaatwasser leeg en haal de stroom van de machine af. Wanneer u de pomp en de filters op de juiste wijze uit de vaatwasser verwijdert kunt u de sensor zien zitten. U kunt deze vervolgens loshalen en een vervangende sensor ervoor in de plek plaatsen. Let erop dat alles goed aansluit zodat er geen lekkage kan ontstaan. Plaats vervolgens de pomp en filters weer terug. Wanneer u de machine nu opnieuw in gebruik neemt zal deze weer naar behoren werken en geen foutmelding meer geven".
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-03-2019 19:50
bennie
Geplaatst op:
27-03-2019 19:50
Wat is nu eigenlijk je vraag?
Heb je de NTC vervangen en de storing is niet verholpen?
Of heb je geen idee hoe je die NTC vervangt.
Heb je de NTC vervangen en de storing is niet verholpen?
Of heb je geen idee hoe je die NTC vervangt.
Geplaatst door:
Jeroen Loontjens
Geplaatst op:
08-02-2022 14:09
Jeroen Loontjens
Geplaatst op:
08-02-2022 14:09
Ik heb de zelfde foutmelding. Vervolgens een NTC sensor aangeschaft. Maar nu heb ik moeite om de oude NTC eruit te krijgen. Ik zie de oude zitten achter het filter rechts . Maar hij zit een beetje in een hoekje waardoor je er met je vingers moeilijk bij kan. En omdat hij rond is krijg ik er geen vat op met een tangetje.
Hebben jullie enige suggesties hoe deze eruit te krijgen?
Hebben jullie enige suggesties hoe deze eruit te krijgen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-02-2022 11:51
bennie
Geplaatst op:
13-02-2022 11:51
@jeroen.
mag ik eerst de gegevens van je machine?
mag ik eerst de gegevens van je machine?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)